Hoi allemaal,
Graag jullie mening over het volgende, onze zoon van 2 jaar is al enige tijd ‘agressief’ tegen mijn man en zijn moeder(oma)
Bij het zien van oma begint onze zoon te grommen en te slaan naar oma. Ik geef hierop altijd aan dat hij ermee op moet houden en dat slaan pijn doet en oma verdrietig wordt hiervan. Gaat hij door zet ik hem rustig op de gang om af te koelen. Oma zelf negeert het gedrag liever en doet dus niets hieraan. Het gekke is, hij doet het alleen met mij erbij en als ik weg ben is hij weer superlief.
Zelfde verhaal eigenlijk naar m’n man toe, grommen en slaan en hij mag eigenlijk helemaal niks want mama moet alles doen volgens onze peuter. Uiteraard geven wij hier niet aan toe. Ook hier weer uitleg en de gang als consequentie. Maar het lijkt niets op te lossen. M’n man heeft m weleens een tik teruggegeven op z’n billen maar dit werkt niet en hier staan we eigenlijk ook niet achter.
M’n man baalt echt enorm van dat gedrag van de kleine, hij wordt er boos en verdrietig van want echt veel leuke momenten samen hebben ze niet.
Wie weet raad?
En waarom doet hij eigenlijk alleen maar zo met mij erbij?
Groetjes
If it’s happening now, we’re going to deal with it now!