Agressie bij 17 maanden

Hallo allemaal.

IK heb een vraag mijn zoontje is 17 maanden en kan soms echt heel agresief reagren.
Als ik nee zeg, begint hij mij te slaan en te schoppen, wat ik overigens gelijk afstraf. Maar als hij iets niet wil gaat hij met spullen gooien of andere mensen bijten!! De hele dag door loopt hij als een speenvarken te gillen omdat hij iets niet voor elkaar kan krijgen.
Is dit nou een periode of moet ik hier echt iets mee gaan doen?? Volgens mij is hij ons vreselijk aan het uitproberen.

Alvast bedankt
Gr. Trynke

Hallo,
Nou hier een dochter van 18 maanden en die is ons ook vreselijk aan het uitproberen. Als zij haar zin niet krijgt dan gaat ze als een dolle stier met haar hoofd ergens tegenaan bonken. Echt verschrikkelijk. In het begin vond ik dat heel zielig en hoe meer ik erop reageerde hoe erger het werd. Volgens mij dachten mensen dat we haar mishandelde ofzo, want ze had elke keer een blauwe plek op haar voorhoofd, maar ben er nu achter dat ik er niet op moet reageren ook geen negatieve aandacht, want dat is ook aandacht. Laat ze maar in hun sop gaar koken. Wordt het te erg dan zet ik haar boven in haar bedje (kan ze zichzelf minder pijn doen).Ik denk dat het een periode is, maar dat hoop ik dan ook maar.
Gr natasja

Hallo,
Hier ook een dame van 16 maanden die ook met dingen gooit als het niet lukt of als ze terecht gewezen wordt. Schoppen en bijten hebben wij nog niet meegemaakt, maar wel slaan in je gezicht. Als wij ergens een hekel aan hebben is het dat wel. En dus wordt dit ook gelijk afgestraft. Ik denk dat het bij de leeftijd hoort. Ik heb wel eens gelezen dat kinderen met temprament veel meer frustraties bij zich dragen dan andere kinderen. Ze moeten dit op een of andere manier kwijt. Alleen is het niet echt acceptabel. Ik weet haast wel zeker dat het een periode is. Maar wel blijven corrigeren. Ze moeten leren dat er ook andere manieren zijn. Succes ermee!!
Greetz Nicole

Gewijzigd door - Asje op 20 Jun 2008 10:04:29

Hier ook een dametje die als ze iets in haar handje heeft dat ze niet mag ze eerst heel hard weg rend en vervolgens het kwaad op de grond smijt hahaha

Ze kan ook je ook flink krabben hoor uit frustratie of gillen !!!

Wij corrigeren haar ook maar maken en geen ophef van om te voorkomen dat ze het wel leuk vindt dat mama zo staat te foeteren op haar.

Opzich ook wel grappig om te zien dat zo’n klein mensje al zo’s temperamentje kan hebben. Mijn oudste had dat heel erg en het komt allemaal goed hoor. Ze weet nog steeds heel goed wat ze wilt, laat het kaas nioet van haar brood eten maar is een hele lieve meid. Kortom is een goede eigenschap hoor zolang ze maar niet doorslaan hahaha

bianca

milo heeft dit meestal als hij een sprongetje maakt. nu heeft ie weer "met alles gooien"periode. en soms slaat ie me ineens in mn gezicht en schrikt hij er zelf van. van de week heb ik m een tik terug verkocht, ja en toen schrok hij. (zielig joh, maar strak blijven kijken). duidelijk gezegt dat het dus niet leuk is slaan, en dus pijn doet. Maar wil dit niet blijven doen, geef ik een slecht voorbeeld lijkt mij. dus ik blijf maar duidelijk nee zeggen en oogcontact maken. van de week was hij zo stout dat ik m in zn eetstoel heb gezet en hem richting de muur gezet. voor een minuut maar. maar hij heeft het NIET meer gedaan. dus nu begint ie het al te snappen (het overdenken) lijkt het.
maar ik vind het lastig hoor, bij anderen. je wil geen scene schoppen. zucht, knap lastig. consequent blijven schijnt het toverwoord te wezen

x Floss

hoi

ja hier ook joya (1,5) ook uit proberen gooien slaan echt een eigewijs trutje. nee is nee bij mij en dan gaat ze met alles gooien en tegen alles slaan dan gaat ze even huilen dan zet ik haar in de hoek en ze houd vanzelf wel op en dan doet ze net of er niets gebeurd is echt erg nu al een eigen wil maar ja gaat vanzelf wel err over (hoop ik)

xxxkim

mama van joya (20-12-2006)