Afwisselende tussendoortjes

Wat kun je je kleintje nog meer tussendoor geven dan een koek-achtig iets?
Dus geen soepstengel, rijstewafel en dat soort dingen, maar even iets heel anders?
Fruit krijgt ie uiteraard al tussendoor, dus ook dat dan niet.

Wie weet iets afwisselends?

Dag!

goede vraag want dat weet ik ook niet. Ik heb nog geen rijstwafel of soepstengel geprobeerd omdat hij nog geen tandjes heeft en ik dat eng vind. Hier alleen af en toe een lange vinger of een yogholino, maar er moet dadelijk een fles af en dan denk ik dat hij toch wel iets meer wil hebben.

22-12-2009 colin geboren

Ik heef Sarah yoghurt tussendoor.
Soms alleen dat, soms met een kiwi of banaan erdoor.

Lilypie First Birthday tickers

En zacht gekookte groente (zoals worteltjes, boontjes, bloemkool) of gewoon rauwe komkommer?

Rozijntjes, ontbijtkoek, stukje eierkoek

Groetekes, Sje

Hier wel eens wat vla, vanille vla, framboos etc…

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

rozijntjes… in een doosje, leuke bezigheidsterapie ook, krentjes uit de doosjes vissen…
stukkie komkommer doe ik ook wel eens ! en tegenwoordig, net iets voor haar eerste verjaardag, gaf ik haar wel eens wat nibbitchippies, 1x in de week,want ik wil geen kind dat voortdurend chippies eet …ze hebben ook berenchippies, zit minder zout in en worden sneller zacht…

die 2 snackkies vallen en vielen hier meteen in de smaak!!

Ik geef ook altijd alleen nog rijstewafel of soepstengel, maar dit vindt die nog steeds heerlijk.
Kunnen rozijntjes al? Ik zou denken dat ze daar misschien in stikken?

Lilypie First Birthday tickers

ja pippy kreeg ze ook met 10 maanden die stikte de moord in die rijstewavels… krentjes hebben we nog nooit geen problemen mee gehad !

Ik geef altijd nijntjekoekjes ^^, eerst altijd ligas maar gezien die uit de handel waren genomen toen ben ik bij de nijntje blijven steken, heb ook niet meer gekeken naar de ligas. Bambixkoekjes vind ik keihard bah.

Zelf heb ik gisteren ook soepstengels gekocht maar nog niet uit kunnen proberen. Voorderest geef ik hem ook wel eens stukjes van wat ik aan het eten ben. Volkorenkoekjes, klein stukje van mijn plakje cake ed. kruimeltje kaas, (ik snoep nogal wat op thuisblijfdagen ^^).

Vorige week was ik chocola aan het eten wou ik hem ook een likje geven van mijn blokje, grijpt die doos hem uit mijn handen en stopt hem snel in zijn mond, probeer hem dan maar terug te krijgen, kaken dwars op elkaar, gelukkig floepte hij er op een gegeven moment zelf weer uit pff he, was even bang dat hij de andere kant op zou glibberen. Hij heeft er geen last van gehad trouwens.

Bij mijn moeder krijgt hij vaak een langevinger, vinden ze ook erg lekker. Krijgt Julian al brood? max 1x in de week/maand krijgt dim ook weleens iets anders, krentenbroodje, sauzijsenbroodje, croissantje ed. vind hij heerlijk. Van t weekend had ik een visstick op zijn broodje uit gesmeerd, heerlijk dat hij het vond, heb hem nog nooit zo zien brabbelen onder het eten, en dit keer kijk hij mij ook strak aan en maar brabbelen, normaal kijkt hij dan naar speelgoed ofzo ^^ is dus een echte aanrader

Jaantje,

Ja hij eet graag brood! Nog niet met broodbeleg als kaas en worst, maar wel boter of smeerkaas, en appelstroop enzo.

Mag ontbijtkoek eigenlijk wel? Weet iemand dat?

owja ik hou het meestal ook bij smeerbeleg hoor, anders valt het er meteen vanaf meestal leverpastij of smeerkaas, en soms geef ik hem dan een stukje kaas tussendoor of worst, of een plakje brood met boter en dan een plakje worst erbij, bij mijn moeder krijgt hij altijd jam…

ontbijtkoek moet volgens mij gewoon kunnen toch, het is gewoon cake en als hij brood kan verdagen waarom dan niet.

La vache qui rit kaasje als tussendoortje, het vult goed, gezond en lekker!

xxx

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers