Hallo allemaal,
Op 14 september jl. zijn ze erachter gekomen (via een bronchoscopie onder narcose) bij ons zoontje (9 mnd oud) dat hij een afwijkende bouw heeft aan zijn longen. Hierdoor heeft hij ernstige luchtwegproblemen. Hij heeft in zijn korte leventje al heel veel meegemaakt helaas.
Ik kan wel gaan opnoemen wat hij allemaal heeft gehad aan klachten, maar eigenlijk wil ik weten of iemand dit verhaal herkent. Er zijn zogezegd 15 verschillende vormen van afwijkingen, maar lucas heeft er nog meer dan dat. Voornamelijk heeft hij last van zijn linkerlong. De tak die naar de rest van zijn long gaat is te nauw en te kort. Hierdoor moet hij al het mogelijke doen om adem te kunnen halen. Zijn saturatie is wonderbaarlijk bijna altijd 100 %.
Vorige week is hij voor de 10e keer opgenomen in het ziekenhuis. Met name omdat hij het erg benauwd had, maar ook omdat hij vreselijk aan het spugen was. Nu is dat gelukkig weer over. Het vervelende is dat hij thuis veel meer klachten heeft dan ergens anders. Bijvoorbeeld bij mij schoonouders of in het zhs heeft hij weinig tot geen klachten. Zodra hij thuis komt heeft hij weer benauwd. Dat was afgelopen vrijdag hetzelfde verhaal. We kwamen terug uit het zhs en die middag kreeg hij de fles. Hij zweette zich kapot. Dat is eigenlijk altijd zo bij lucas. Als hij voor zijn doen enorme inspanning moet verrichten dan zweet hij zich werkelijk helemaal gek…maar in het zhs was dit niet zo heel erg als hier thuis…
Goed om een lang verhaal kort te maken. Herkent iemand dit??? ik hoop het eigenlijk wel…inmiddels zitten we er eigenlijk een beetje doorheen…en ik hoop dat we met ouders kunnen praten waarvan kinderen dit ook hebben.
Gr, Bianca
ps. sorry voor het lange verhaal
mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

" border=0>