Afvallen

hallo dames

ik ben de moeder van een prachtig dochter van bijna 8 maanden nu wil ik graag afvallen. ik geef nog steeds borstvoeding en weet ik niet hoe kan ik dat aanpakken

MVG

Je mag niet lijnen als je borstvoeding geeft. Bij actief lijnen en diëten komen stoffen in je lichaam vrij die ook in de moedermelk komen en dat is schadelijk voor je kindje.

Zit voorlopig niks anders op dan gewoon eetpatroon aanpassen. NIET ACTIEF GAAN LIJNEN! Heel slecht voor je kindje!

Eerst stoppen met borstvoeding en dan pas gaan lijnen.

Groetekes, Sje

Je kan wel wat bewuster op je voedingspatroon gaan letten. Als je bijv. een aardappeltje minder, of kleiner stukje vlees neemt bij de maaltijd, of 't dessert laat staan zal je zien dat dat ook al verschil maakt. Zolang je minimaal blijft afvallen gaat er weinig mis qua bv. Dan heb ik 't over ongeveer een halve kilo in de 2 weken.

Ik neem bijv. 's ochtends een kommetje Kellogs K met yoghurt en beetje suiker , 's middags 2 boterhammen plus soms een eitje (gekookt uiteraard), heel soms 3 boterhammen, 's middags stuk fruit (altijd fruit ipv koekjes!!) om de honger rond 4u te stillen, 's avonds bij 't eten altijd drinken (water) en gewoon een beschaafde portie opscheppen.

Als je de porties al beschaafder maakt, zal je zien dat 't (langzaam) effect heeft. Want idd, juist met borstvoeding moet je er wel op blijven letten dat je de juiste vetten, vitaminen en mineralen binnen blijft krijgen én idd dat je niet te veel per week afvalt ivm afvalstoffen, geen kilo’s per week dus, maar onsjes.

Oja… 2 tot 2,5 liter drinken per dag ook in 't oog houden (koffie niet meegerekend, die droogt uit…)

Kijk, ik ben zwanger en val ook af, zonder dat ik er eigenlijk iets voor doe, ik hou me aan boven vermeldde schema en doe niks extra. De baby en ik doen 't evengoed hartstikke goed hoor.