Aften op de tong

Hoi allemaal,

Merel heeft aften op haar tong en heeft hier heel veel last van. Afgelopen nacht heeft ze misschien 3 uurtjes geslapen en vandaag overdag ook maar een uurtje. Ze is dus afgepeigert, maar kan niet slapen van de pijn. Ze is compleet over haar toeren en huilt, krijst en schreeuwt aan een stuk door. Dit doet ze normaal nooit. Ik heb nu Genigel gehaald, maar hebben jullie nog andere tips waar ik wat aan heb. Want ik weet niet hoe we aankomende nacht door gaan komen.

Alvast bedankt.

Groetjes Natasja

Zijn het echt aften of is het beginnende spruw?

Groetekes, Sje

Hoe ziet beginnende spruw eruit? Merel heeft blaasjes op haar tong en die zijn een beetje open.

Groetjes Natasja

Nee, dan is het geen spruw volgens mij want dat heeft geen open blaasjes. Spruw begint met wittige plekjes op de tong en het wangslijmvlies.

Ik heb voor mezelf bij aften Ratanhia mondwater van Weleda. Helpt goed om daarmee aan te stippen. Geen idee of je dat bij die kleine moppen mag gebruiken. Het is homeopathisch dus lijkt me geen probleem maar je zou Weleda kunnen bellen.

Dat spul is te koop bij de betere drogist (dus niet bij Kruidvat gaan kijken maar bijv. bij DA of Etos informeren).

En verder zou puur bessensap goed helpen. Roosvicee Stop is puur bessensap. Mogelijk kun je daarmee laten spoelen of aanstippen.

Groetekes, Sje

Bedankt voor de tips, Sje. Ik probeer nu eerst ff die gel, want ik heb niets anders in huis. Het is nu steeds huilen vanaf dat ze in bed ligt (19:30 uur). Af en toe is ze even een half uur stil en dan begint het weer van voren af aan. Ze huilt met haar ogen dicht. Ik ga morgen wel even met haar naar de huisarts. Want dit houdt ze niet lang vol zo. Ik weet niet of de ha uitkomst biedt, maar dit gaat ook niet zo. Bah! Niets aan als je kleintje zo’n pijn heeft…

Groetjes Natasja

Waarom geef je haar sowieso niet een zetpil als pijnstilling. Alle beetjes helpen, dus als het de pijn net wat verzacht is dat mooi meegenomen.

Groetekes, Sje

Die heeft ze om 19:15 uur gehad en straks geef ik haar er weer 1. Ik hoop ook, nu het donkerder wordt, dat de slaap het gaat winnen van het huilen.

Groetjes Natasja

Ah, goed dat je al paracetamol gegeven hebt.

Groetekes, Sje

Mijn moeder gaf ons ook altijd bietensap van de natuurwinkel voor extra vitamine, was het ook zo over met als gevolg dat als ik nu bietensap ruik, ik moet kokhalzen! Misschien heb je er wat aan (het is wel heel gezond)

Zelf krijg ik aften als ik te weinig vitamines eet. dan neem ik elke dag een kiwi ( superveel vit C) en zijn ze bijna de volgende dag al weer weg… Minke had een tijd geleden ook een aft en dit hielp bij haar ook… dus kiwi’s ter preventie voor in de toekomst! En voor nu; ik had ook weleda mondwater en dat verzachtte naar mijn idee goed. En idd gewoon paracetamol tegen de pijn.
Sterkte en groetjes!

Kamilosan, Mijn moeder stipte altijd aan met kamilosan of we spoelde ermee. Is ook verkrijgbaar bij de drogist. Enne inderdaad vitamine C en gevarieerde voeding.

Groetjes,

Michèle

Bedankt voor de tips allemaal! Kiwi’s heb ik toevallig vanmorgen gehaald, maar ik weet niet op Merel ze gaat eten. Dat gaat nogal moeilijk op dit moment en het doet ook pijn. Afgelopen nacht ging het al iets beter, ze heeft wat langer geslapen en vanmorgen was ze ook al wel weer wat vrolijker.

We zijn toch even naar de ha geweest en het is een virusje. Van de Gengigel was hij niet echt een voorstander omdat dat verdoofd en ze dan niets voelen en dat ze dan de aft kapot kan maken. Maar het werkt wel aardig en ik moest zelf weten of ik er mee door ga. Ik denk dat ik het in ieder geval geef voordat ze gaat slapen. Dat is toch wat rustiger.

Groetjes Natasja

Heeft ze ook blaasjes op haar handen en haar voetjes? Dan zou het “Hand, mond en voet ziekte” kunnen zijn. (Mijn vriend noem het heel flauw Mond en Klauwzeer ) Is ook een kinderziekte, volledig onschuldig en als ze het 1x heeft gehad is ze verder imuun.
Mara heeft het 2 weken terug toevallig ook gehad, het heerste op het kdv…tja.
Het trekt vanzelf weer weg na een paar dagen.

Mag je die blaasjes niet aanstippen met dentinox, dan verdoofd ook de pijn bij doorkomende tanden.

Sterkte ermee.

XxX Mamsje Didi

Ze heeft er nu gelukkig geen last meer van. Ze had geen blaasjes op haar handen en voeten, dus die ziekte had ze niet. Mij raadden ze juist af om aan te stippen met Dentinox, want dat prikt eerst. Dat klopt ook wel want ik had het al geprobeerd en toen was het inderdaad weer flink brullen

Groetjes Natasja

Oke, dat is het dan dus niet.

Ah gussie, dat onthoud ik ook meteen voordat ik met Dentinox an de smeer ga, haha.
Fijn dat het beter gaat met je ukkie.

XxX Mamsje Didi