Aften en doorkomende kiesjes

Hey meiden,
Dani heeft de laatste tijd erg last van doorkomende kiesjes. Hij eet de laatste dagen erg slecht, zit steeds met zijn handjes in zijn mond en geeft ook aan dat hij au heeft. Verder slaapt hij de afgelopen 3 nachten al heel slecht, veel huilen. De verkoudheid die hij nu heeft helpt ook niet echt mee.

Nu zag in vanochtend dat hij 1 grote en 2 kleine aften op zijn lippen heeft zitten. Ook zijn tandvlees is rood en op sommige plekken wit. Wist helemaal niet kan peuters ook aften kunnen krijgen. Dani eet (behalve de laatste dagen) altijd goed, dus naar mijn idee genoeg vezels en vitaminen etc.
Wat kan ik nou het beste doen? Hebben jullie dit wel eens meegemaakt? Zijn er middeltjes voor die goed helpen?
Vind het zo zielig!!

Wat sneu voor jullie manneke, zeg! Aften doen zo’n pijn…

Merel heeft een maandje terug aften op haar tong gehad. Zoooo zielig. Ze heeft anderhalve nacht alleen maar gehuild. Ik heb gengigel gehaald bij de drogist. Dat verdoofd en werkte wel goed bij ons. Verder pcm tegen de pijn. Meer kun je eigenlijk niet doen. Koud laten eten en drinken verzacht ook, maar dat wilde Merel niet… Onze huisarts was trouwens niet zo voor de gengigel of andere verdovende zalfjes omdat dat een beetje raar voelt, ze dan met de tong langs de tanden kunnen gaan en je dan alleen maar meer kan beschadigen. Maar bij ons werkte het wel. Ik heb het ook maar twee dagen gebruikt.

Groetjes Natasja

Ik ben vanochtend even langs de apotheek gegaan. Zij gaf aan dat ik het beste even langs de ha kon rijden of de assistent. De aft zit net onder zijn lip en hij heeft ook 2 plekjes op zijn lip. Dit kan volgens de medewerker van de apotheek weer geen aft zijn. Assistent heeft ernaar gekeken en de plekjes op zijn lippen lijkt meer op een koortslip ofzo. Ze vond het niet nodig om daar iets mee te doen op dit moment behalve vet houden.
Maar het is idd zo zielig. Hij probeerde vanochtend een cracot te eten, maar dat deed zo’n pijn!
Gelukkig heeft hij vanmiddag wel een broodje gegeten, heb de koorsten eraf gehaald en op de stukjes brood heeft hij een beetje gesabbeld.

Hij ligt nu net in bed, hoop dat hij een beetje bij kan slapen, want hij heeft echt slaap te kort. Hij is zo snel aangebrand de laatste dagen. Echt de ene driftbui naar de ander…mmh gezellig haha

Jakkes, dat kan inderdaad pijn doen. Sneu voor Dani. Hopelijk gaat het met vet houden snel weer over. En sterkte met de driftbuien, ik weet er alles van

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Ik heb helaas geen tips voor je, maar wil je wel even sterkte wensen en hoop dat hij er snel vanaf is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Ons manneke is nog steeds beroerd.
Echt even van alles tegelijk erg verkouden, aft in zijn mond, koortslipje, ontstoken tandvlees (echt tot bloedens aan toe) en opgezette klieren in zijn nek…zo zielig…vandaag toch maar even de HA gebeld en die gaf aan dat we eigenlijk weinig kunnen doen behalve goed zoutspuiten voor zijn verkoudheid, goed tandjes poetsen en masseren tandvlees voor een goede doorbloeding. Zolang hij geen hoge koorts heeft (en dat heeft hij niet gelukkig) is er niets ergs aan de hand.
Ben wel opgelucht dat het niet erg is ofzo (ik schrok nl best van die opgezette klieren en dat onstoken tandvlees), maar hoop dat hij snel weer de oude is. Vakantie begint ook bijna, dus is wel lekker voor het hele gezin als er niemand ziek is.

Komende dagen ons mannetje maar een beetje verwennen.

Wat sneu. Lekker verwennen en hopelijk toch een leuke vakantie straks!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

je hebt wel middeltjes maar ik zou dat even aan de dokter laten zien meid.
mijn vader had dat ook ooit en die ging ook zelf aan de gang met die huis tuin en keuken rommel en binnen een paar dagen was die aften zo groot en ontstoken dat hij zn mond niet meer eens dicht kon doen.
beterschap en geef m maar een knuffel van ons!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

He dat saro, hier nog 1 hoor met kiezengezeur. Echt als ik het over kon nemen van der dan meteen. Enne aften zijn niks, ik heb er zelf laatst ook nog 1 gehad en dan ben ik volwassen en ik eet al bijna niks dan.

Groetjes,

Michèle

Oh ben zo verdrietig…wil even mijn hart luchten hoor. Mijn vriend is het weekend weg dus voel me even alleen.
We hebben het advies gekregen om Dani zijn tanden gewoon te poetsen en zijn tandvlees te masseren. Maar hoe krijg je dit nou goed voor elkaar als hij zoveel pijn heeft en echt alles bij elkaar schreeuwt. Gaat echt door merg en been. Hij verzet zich ook erg natuurlijk.
zojuist toch weer van alles geprobeerd en er een spelletje van maken, maar elke keer als ik zijn mondje raak dat is het schreeuwen. Het is echt knal rood en bloed heel erg…zeker sommige plekken bij zijn kiesjes.
Ik moet zelf toevallig maandagochtend naar de tandarts, denk dat papa en Dani maar even mee moeten. Wellicht kan zij iets zien en me tips geven.

Weet echt even niet wat nou het beste is om te doen. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat het minder wordt. Eten en drinken gaat ook niet goed. op zich maak ik me daar niet echt zorgen om…dat haalt hij wel weer in. En hij is ook echt de hele dag door zo boos en driftig. Heeft hier natuurlijk mee te maken, maar het is ook echt heel erg uitproberen.

Ben ook een beetje bang voor de vakantie. Zie me al zitten op de camping met deze ellende.
Sorry voor mijn gejammer hoor, maar zit er echt even mee.
En wat jij ook zegt Michele…kon ik het maar gewoon overnemen van Dani…

Maandag even advies vragen aan de tandarts inderdaad, dit is ook niets. Ik zou hem zeker niet onnodig pijn doen. Zielig voor hem én voor jou. Niet leuk dat je dan alleen bent, hè? Denk aan je hoor! Knuffel!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Ach wat sneu. Geef je hem wel een zetpil tegen de pijn?
Beterschap.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Meiden bedankt voor jullie reactie!!!
Dani heeft de afgelopen nachten wel een pcm gehad. Hij slaapt overigens nog steeds onrustig en is huilerig. Overdag nog geen pcm gegeven, maar heb geen idee hoelang dit nog gaat duren en wil hem eigenlijk ook niet dagen achter elkaar pcm’s geven.

Gewijzigd door - Saro op 24 Jul 2010 21:59:36

lieverd,ga alsjebliefd naar die tandarts of naar een dokter! en poets maar even NIET zijn tanden want geloof me zo gaat hij daar een trauma aan overhouden en kun je dadelijk zijn tanden ook niet meer poetsen als die aften weg is.
dan maar gewoon een keer niet en geef dan met overleg met de tandarts fluoride tabletjes.
dan krijgt hij toch die fluor binnen,
enne toen rico net geopereerd was heb ik ook 2 dagen zijn tanden niet gepoetst omdat hij al zo’n pijn in zn keel had en wat rainbow toen al zei; dat ze het zich kon voorstellen dat je dan niet met een tandenborstel gaat liggen vervelen.
moet jij ook echt niet doen nu.
sterkte meid! ik geloof meteen hoe je je voelt!

Ik poets morgan der tanden nu ook niet hoor, dat kind wordt al hysterisch als ze een tandeborstel ziet nu. Ze wil overigens helemaal niks nu hoor, maar tandenpoetsen al helemaal niet.

Groetjes,

Michèle

Vandaag bij de tandarts geweest. Ze heeft even in Dani zijn mondje gekeken en zag idd dat het allemaal goed ontstoken is. Helaas is er weinig wat we kunnen doen. Maar ze gaf wel als tip om toch goed te blijven tandenpoetsen, Natuurlijk heel zachtjes, maar het moet wel goed schoon blijven.
Ze heeft ook even naar zijn tandjes gekeken en zag dat die gewoon goed verzorgd worden (een tandvleesontsteking kan natuurlijk komen door slechte verzorging van het gebid). Wist natuurlijk al dat dit niet de reden kon zijn aangezien ik zijn tandjes normaal gesproken 1-2 keer per dag poets.

Wss komt het door de koortslip en het feit dat hij niet helemaal lekker is. Hierdoor een slechte weerstand en dus een virus/bacterie vanwege de koortslip. Vraag me wel af hoe hij hier nou aan kan komen aangezien wij beide nog nooit een koortslip hebben gehad, maar goed hij komt natuurlijk met veel mensen in contact.
Ze heeft aangegeven dat wanneer zijn weerstand weer wat beter wordt de ontsteking ook minder zal gaan worden.

Nou, hopelijk duurt het niet te lang meer voordat het beter wordt. Sterkte nog even, Erik geeft Dani een dikke knuffel!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

dus hij krijgt er niks voor? ik vind het vreemd hoor… zeker omdat toen mijn vader het zo erg had (en hij is geen kind meer) van de dokter een recept kreeg een ontstekingsremmer geloof ik.

Nee hij krijgt er idd niets voor. Volgens de tandarts moet het uiterlijk 2 weken duren en dan moet het weer helemaal over zijn. Als het erger wordt moeten we zsm weer contact opnemen.
Maar gelukkig heb ik niet het idee dat het erger wordt. Zijn tandvlees is al minder dik (kan zijn tandjes weer een stuk beter zien) en het bloed ook minder. Het doet natuurlijk wel pijn, maar heb wel het idee dat we de goede kant op gaan…gelukkig!!
Hij eet gelukkig ook alweer iets beter.

Een tip, als ze eenmaal een koortslip gehad hebben krijgen ze het meetal vaker. Madelon heeft het ook regelmatig. Aks je weggaat neem zijn eigen beker mee of rietjes. Madelon heeft het nl heel makkelijk als ze uit glazen drinkt die niet goed zijn afgewassen denk aan restaurants enzo.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers