Afstandelijk

Hallo iedereen,

Sinds kort gaat mijn zoon Vincent naar een open park waar hij lekker met andere kinderen kan spelen (hij staat nog in de lijn om naar het kinderdagverblijf te gaan). Hij heeft dolle pret, hier en daar nog moeite als wij gedag zeggen, maar na 2 min is hij uitgehuild en speelt hij lekker voor 4 uurtjes. Maar al sinds een week, doet hij erg afstandelijk.

Als wij thuis zijn en wij proberen hem te knuffelen loopt hij weg van ons en schudt hij nee. -Wanneer hij zin heeft en aandacht wilt, komt hij naar ons toe. Dit gaat zo’n 5 min goed en dan is hij ineens boos en strekt hij zich helemaal uit. En het gaat om niks. Normaal houdt hij ervan als ik voor hem zing, maar zodra ik begin wordt hij ook ineens boos…
Ik zit met vraagtekens hier

Is dit een soort van fase? Is hij boos op ons? Ik maak me best ongerust

Groetekes!

Hoi Joyce,

Dank je voor je berichtje Mijn zoon is op dit moment 15 en 2 weekjes oud. Ik ga a.s. maandag naar het CB om het hierover te hebben. Ik ben op dit moment bijna 37 weken zwanger, en ik ben bang dat het straks alleen maar erger wordt als de tweede eraan komt, want die blijft thuis natuurlijk, terwijl Vincent weggaat voor 4 uurtjes

Groetekes!

Ik denk niet dat de kleine hummel boos op jullie is. Als ouder zijnde moet je al gek doen om het zo bij je kleintje te verknallen om het zo maar te zeggen. Misschien moet hij domweg de indrukken verwerken die hij nu ineens opdoet, het is toch een hele verandering. Ik suste de kinderen meteen als baby met een liedje, als de jongste nu uit zijn dakje gaat van boosheid en ik hem bij mij neem en probeer het liedje te zingen, dan maak ik hem nog bozer. Ook wel een beetje logisch want hij is nog onrustig en weet dat hij rustig word van het liedje en daar is hij nog even niet aan toe. Ze moeten leren om de dingen een plekje te geven, leren om dingen ( indrukken ) te verwerken en om te gaan met emoties en situaties. Ik denk dus dat dit tijdelijk is. Dat er nu gauw nog een kleine baby bijkomt zal het waarschijnlijk niet meteen makkelijker voor hem maken. Probeer hem overal zo veel mogelijk bij te betrekken wat de baby betreft. Ik heb de wijsheid niet in pacht dus dit is mijn gedachtengang als ik het zo lees dus daarom vind ik het heel goed dat je even overlegt met het CB. Ik hoop dat hun een antwoord hebben en een paar goede tips. Ik ben wel benieuwd.
Succes !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Gewijzigd door - Asje op 05 Sep 2008 20:32:11

Ochhh zo naar is dit maar ik sluit me helemaal bij assie aan.

Ik denk dat hij momenteel heel veel te verwerken heeft
probeer het niet te pushen, gewoon even lekker boekje voor lezen als ie dat wilt

en even overleggen met cb kan helemaal geen kwaad succes en sterkte he

groetjes Tries

Dank jullie voor de reacties dames!

Ik denk dat jullie gelijk hebben met het verwerken van indrukken. Ik zal hem even lekker zn gang laten gaan. Als hij naar me toekomt dan zal ik hem de aandacht geven die hij wilt en zodra ik zie dat hij het niet meer wil, laat ik hem weer zn gangetje gaan.

Asje, ik zal zeker Vincent overal bij betrekken als het gaat om de tweede. Ook al begrijp hij het nog niet zo goed, leg ik hem nu al zo’n beetje uit dat hij een tweede broertje krijgt waar hij straks goed op moet passen, want hij is de grote broer! Ik laat hem dan ook mijn buik aanraken en probeer hem uit te leggen dat zijn kleine broer erin zit.

Nogmaals bedankt voor de reacties
groetjes, christina

Hoe oud is Vincent ?
Evianne hielp mij hier al mee met het bedje klaar zetten en opmaken voor de nieuwe baby. Ze deed er allemaal knuffels in en ik liet haar lekker dr gang gaan. Overal mocht ze meehelpen toen Jessin geboren was, washandjes en luiers aangeven ed en verder zorgde ik ervoor dat de dingetjes die we altijd samen deden, ook samen bleven doen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat dit ging mede omdat mijn partner lang thuis was in de ziektewet.Zo deed ik voorheen samen mijn slaapjes met Evianne en na de komst van Jessin was dat nog steeds een lekker onderonsje met mijn meiske.
Succes !

Hoi Asje,

Ik weet niet hoe oud jouw kind op dat moment was toen zij begon met het helpen met kleine dingetjes, omdat kinderen dat natuurlijk graag doen Maar vincent is op dit moment 15 maanden en 2 weekjes oud

Groetjes

Ons meiske was 2 jaar en 2 maanden oud toen dr broertje geboren werd. Die paar maanden maakt natuurlijk wel best wat verschil. Ze hielp mee met het bedje en mocht er van mij knuffels en dr popje in leggen zodat ze er even in konden slapen. Ze mocht na de geboorte washandjes aangeven, luiertjes, doekjes en weet ik wat allemaal maar je manneke is een stukkie jonger dus dat zal lastiger zijn denk ik.

hoi hoi

Ik denk ook dat hij een hoop te verwerken heeft op dit moment en hij voelt natuurlijk ook dat er iets gaat gebeuren dat had julia ook. Alleen kunnen ze het nog niet plaatsen of onder woorden brengen.

Julia was net 17 mnd toen milan werd geboren en het was hier in huis vlak voor en na de geboorte echt niet altijd even gezellig in huis julia was echt heel erg boos op mij.

Ik heb Julia altijd zelf de keus laten maken of ze mama wilde helpen of niet. Ze was vanaf moment 1 dol op Milan maar ging wel lopen rellen als milan zijn flesje kreeg.

Ik heb wel bv de visite altijd gevraagd altijd hun normale ding te doen met julia en dan pas naar de nieuwe baby te kijken en vast te houden. Dat heeft hier in huis wel goed gewerkt.

groetjes titsia

Dat is een goede tip die ik echt kan gebruiken titsia Ik zal de familie nu al vertellen dat zij gewoon de dingen die zij normaal met Vincent deden gewoon moeten blijven doen voordat men aandacht aan de baby geeft.

En ja ik begin nu wel te geloven dat hij veel te verwerken heeft en dat hij misschien voelt dat er iets gaat gebeuren. Ik moet wel zeggen dat hij vandaag ineens heel de tijd aan mij zat te hangen… Hij moest niets van zn vader hebben of wie dan ook. Hij wilde alleen aandacht van mij… Ik snap het even niet meer… Dit is best verwarrend want ik wil zo graag weten wat er in zn hoofdje omgaat

Ik hoop in ieder geval DAT alles goed komt wanneer het tweede kind er is Ik blijf hopen hihihihi

Groetekes!

Wat bij ons erg leuk was, was dat wij de baby een kado hebben laten meebrengen voor Evianne. hahaha. Ze had toen net een heeeeeele grote ijsbeerknuffel gezien bij dr nichtje om lekker op te kunnen liggen en weet ik wat, deze heeft ze gekregen van dr broertje toen ze die voor het eerst zag.
Misschien vind hij het leuk om te tekenen en dan de tekening alvast op de babykamer ophangen. Maak er een feestje van al vantevoren, dat er een baby bijkomt. Zo heeft hij het gevoel, dat dat spannende wat er staat te gebeuren, wel iets heel leuks moet zijn en gaat hij misschien in die pret wel mee op.

hihihihi, dat was een heel goed idee van je Asje
Ik moest gelijk lachen toen ik het las, nee echt leuk hoor dat je het zo hebt gedaan

Vincent vindt het hardstikke interessant om te tekenen. Alleen krast hij nu alle kleuren door elkaar hahahaha. Volgens mij heeft hij nog niet het idee hoe het nou precies werkt hehehe, maar dat komt natuurlijk met de tijd Ik denk dat ik samen met hem lekker een paar tekeningen ga maken (ook al is het alleen maar krassen geblazen). Dit wordt interessant

Verven lijkt mij ook heel leuk, kan hij lekker zn handjes gebruiken hehehe
IS dat ook een goed idee denk je??

Groetekes!

Natuuuuuuuuuuurlijk is dat een leuk idee. Je kunt ook eventueel textielstiften kopen en samen een lakentje versieren. Zo kun je strakjes bv zeggen “kijk eens wat de baby ( naam ? ) lekker slaapt onder jouw mooie lakentje, dat heb jij dan wel heel mooi voor hem gemaakt ook”.
Of als je dan toch met de verf bezig bent een heleboel bierviltjes beplakken met gekleurd papier en daar dan aan de ene kant een letter zetten voor de tekst ( hoera (naam) is geboren en aan de andere kant per bierviltje een hand of voetafdruk met verf en tekeningetjes. Maak deze viltjes met de hoekjes aan elkaar en je hebt een super leuke slinger om elke verjaardag op te hangen en de grote broer voelt zich nu trots dat er iets van hem in de woonkamer hangt zodra de baby is geboren.