Woensdag 22 december gaat Eva voor het laatst naar het kdv waar ze dan 2,5 jaar heeft gezeten. Ze gaat in januari met Max naar een kdv hier in de buurt, dat heb ik jullie al eens verteld. Gisteren haalde ik haar op en zag ik hoe leuk ze aan het spelen was. Ze moest erg wennen aan de groep 2-4 jarigen, maar heeft haar draai helemaal gevonden en ze geniet er echt van!'Voordat ze gaat spelen, roept ze al in bed: ‘Mama, Koekies spelen’. Haar groep heet de Koekiemonsters. Ik sprak haar leidsters en die vonden het erg jammer dat ze weg gaat. Ze was altijd een van de meest enthousiaste kindjes in de groep. Dat zag ik zelf ook wel als ik bv even door het raam keek of haar bezig zag met ophalen. Als Eva weg ging, riep ze ‘daaaag’ en zwaaide ze, ze liep vaak te zingen en sprong echt door het gebouw heen. Altijd vrolijk. Eva danste ook altijd volop mee, was dol op kleien en was volgens de leidsters een beetje de gangmaker. Ze keette vaak nog als ze moesten gaan slapen en dat vonden de leidsters wel grappig.
Hoe dan ook, nog maar een keer of 4 en dan is het voorbij daar. De leidsters zeiden dat ze Eva echt gaan missen en ik ben ook bang dat Eva het daar ook gaat missen. Ze zal wel weer wennen aan het andere kdv en de andere kindjes en leidsters daar, maar ze had hier toch een paar vaste kindjes waar ze mee speelde. Is toch even overschakelen voor haar en daar heb ik als mama best wat moeite mee!
Ik wil wel dat Eva op haar laatste dag trakteert. Het is dan net voor kerst, dus ik wil iets doen wat met kerst te maken heeft. Met een foto van haar erbij en met een tekst van: ‘Het was leuk etc…’ erbij. Hebben jullie een leuk idee voor een traktatie? En is het normaal dat je de leidsters ook iets geeft? Daar zat nogal wat wisseling in, dus ik weet niet eens precies wie dat nu zijn…
Groetjes Rainbow, trotse mama