Afhankelijk schatje

Mijn zoontje Tijs is nu 13 maanden jong. Hij is vorige week een paar dagen ziekjes geweest (koorts, verkouden) en heeft hierdoor erg slecht geslapen, zowel overdag als 's-nachts. Ik heb er vaak uitgemoeten om hem te troosten en water te laten drinken. Ben vorige week wel voor de zekerheid naar de ha geweest en ze zei dat hij gewoon verkouden was.

Het gaat nu wel beter, maar hij is de laatste dagen erg chagarijnig en hij slaapt zo onrustig. Wil constant bij mij zijn, ik moet hem optillen, etc. In de nacht roept/huilt hij ook vaak “mama, mama”. Ik probeer het te negeren, maar na een half uur ga ik toch even kijken. Test hij mij nu uit? Omat ik eerst gelijk kwam toen hij zo ziek was? Hij eet ook bijna niks, en is een beetje hangerig.

Ik vind het niet erg dat ik hem moet optillen enzo, maar hij is zo huilerig en ik ben dat niet gewend van mijn normaal zo vrolijke vent!

Is dit een periode???

Gewijzigd door - marieke1980 op 23 Mar 2009 12:40:05

Rond het jaar?

• eenkennig
  • uitproberen

Moeilijk hoe je daar een goede balans in moet zien te vinden, want bij uitproberen is negeren het toverwoord en bij eenkennigheid moet je wel degelijk je kindje geruststellen dat je echt in de buurt blijft en dat-ie je niet kwijtraakt.

En verder klinkt het ook als een sprongetje maar dat zit niet bij 13 maanden. Is-ie te vroeg of te laat geboren zodat-ie alsnog in een sprongetje kan zitten?

Groetekes, Sje

Herkenbaar hoor!
Ik sluit me aan bij Sje. Die balans is idd moeilijk soms.

Ik heb van mijn huisarts begrepen dat ukkies bij het opknappen na een virusje vaak op hun “vervelendst” zijn. Ze voelen zich dan nog niet helemaal toppie en daar raken ze gefrustreerd van, met het gedrag tot gevolg wat jij beschrijft.

Even volhouden dus?

Groetjes van Christa

Hij is 9 dagen dan uitgerekende datum geboren, dus komt ook niet overeen met een sprongetje. Hij hangt nu ook te jammeren aan mijn been terwijl ik hier typ… Wil constante aandacht en kan het niet hebben als ik met andere zaken bezig ben dan hij… Ik heb inderdaad het idee dat-ie even zelf niet weet wat hij met zichtzelf aanmoet…

Wat je in elk geval voor de nacht kunt doen. Slaap een paar nachten met een spuugdoekje of knuffeltje bij je in bed. Na die paar nachten leg je dat spuugdoekje of knuffeltje bij Tijs in bed. Hij ruikt jouw geur dan. mogelijk dat dat hem 's nachts ook al wat geruststelt.

Groetekes, Sje

Dat ga ik proberen. Ik bedoelde dat hij 9 dagen eerder is geboren trouwens… Zou mss ook met kiezen te maken kunnen hebben? Hij wil geen brood, niks…

Gewijzigd door - marieke1980 op 23 Mar 2009 14:33:08

Kan goed hoor dat het ook een tandjesverhaal is.

Groetekes, Sje

Lastige periode.

Eén troost: ook dit gaat weer over :smiley:
Wel een lange periode, zeker als er ondertussen ook nog tanden
aan zitten te komen…

M.

Keek net bij het poetsen even goed in zijn mondje en ik zag dat er 3 kiezen doorzijn. Jee, dat had ik helemaal niet door…

Haha!
Wees blij dat je er dan verder "weinig"van gemerkt hebt. Hier is het denk ik al een maand halen en brengen, en er zijn er nu dan eindelijk ook 3 door, en de vierde staat op springen!
Jack heeft er wel heel veel last van moet ik zeggen, maar wel wisselend…

Groetjes van Christa

Ga vanmorgen maar weer langs de dokter. Hij huilt zo erg als-ie moet hoesten… Het is Jantje lacht, Jantje huilt…

gewoon doen, beter te veel naar de dokter als het je niet geruststeld.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

Hij heeft een 7 - daagse antibioticakuur gekregen… Na hoeveel tijd merk je daar wat van?

Liefs!

Over het algemeen moet je na een dag of twee à drie verbetering merken. Anders even weer je ha bellen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hij voelt zich al stukken beter, is weer op onerzoek uit, krijgt weer praatjes, etc. Heeft vannacht ook weer lekker gslapen, gelukkig, ook voor papa en mama :-
Die 10 nachten braken me een beetje op…

Joepie, gelukkig dat het beter gaat. Zo sneu als ze zichzelf in de weg zitten en zich gewoon domweg niet lekker voelen.
Geniet ze !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

is het toch goed geweest om even langs de arts te gaan wat had hij eigenlijk,???

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

Hij had oorontsteking en een bijna keelontsteking… Hij is nu alleen geen papa fan meer… Alleen maar mama, mama…