Afgewezen voor baan

Zoals de meesten van jullie weten heb ik een paar weken geleden gesolliciteerd, op een baan bij een buitenschoolse opvang. Heb er een dag proef gedraaid, en de meiden waar dat mee was, waren hartstikke enthousiast… Ze vertelden me dat ze na die dag een vreugdedansje hadden gemaakt omdat ze eindelijk een ‘goeie’ hadden gevonden. Nou, super om te horen natuurlijk.

Een paar dagen voor dat proefdraaien heb ik een gesprek gehad, met 1 of ander hoofd… Daarmee heb ik een discussie gehad over mijn neuspiercing. Volgens het beleid van de stichting mochten er geen zichtbare tattoos en piercings zijn. Best, dan haal ik hem eruit, ondanks dat het een minuscuul glimmetje is. Ze zei: We willen frisse meiden die bij ons werken. Okey.

Nu werd ik van de week gebeld door dat hoofd, met de mededeling dat ik de baan niet gekregen had, en dat ze opnieuw een sollicitatieprocedure zouden opstarten. Dus ik wilde wel graag de reden weten waarom ik het niet gekregen had, ook omdat die meiden zo blij met me waren… Zegt ze dat ik niet in het plaatje van de stichting pas… Ze kon me hier geen concreet voorbeeld van geven, en weidde verder ook niet uit. Wat moet je daar nou mee!? Stom mens, wat weet zij er nou van… Het plaatje van de stichting…

Dus zit me nu al te vergelijken met die andere meiden, ben niet zo slank als hen, ben iets ouder, heb betere papieren… Of zou het dan toch dat neusknopje zijn waar ze over viel, terwijl ik duidelijk aangaf dat ik die er dan wel uit zou halen… Maar kan verder niks bedenken wat het zou kunnen zijn… Als het 1 van deze dingen zou zijn, had ze dat toch gewoon kunnen zeggen?

Wat vervelend! Je had er zo’n goed gevoel bij!

Je hebt recht op een concrete uitleg wat mij betreft. Dus daar zou ik ook op staan.

Ben je lid van de bond? Daar kan je misschien ook nog even advies vragen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat ontzettend vervelend.

Je was zo enthousiast en die meiden ook. Echt balen dat het zo goed ging en dat je dan toch door zo’n vrouw wordt afgewezen. En helemaal triest dat je niet eens een goede reden krijgt.

Zou toch proberen of je die nog kunt achterhalen. Als ik je verhaal zo lees, dan lijkt het idd of je bent afgewezen door je piercing. Slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Succes en ik hoop dat je alsnog een hele leuke baan vind.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Wat belachelijk zeg!!
Ze kunnen niet eens een fatsoenlijke reden noemen…

Ik hoop dat er snel iets anders op het pad komt, waar je wel van harte welkom bent!
Liefs, Anne

Lilypie First Birthday tickers

Wat vervelend zeg!! Zeker omdat het eigenlijk van beide kanten klikte.

Komt dat hoofd uit de middeleeuwen of zo? Een van de leidsters van Jade heeft ook een tongpiercing…geen maatje 36/38…boeiend! Zo is de maatschappij, en ik vind dat ze daar ook een weerspiegeling van moeten zijn!

Groetjes en succes Frauk

Mjah, ik snap er zelf dus ook helemaal niks van… Heb nu mijn werkcoach gebeld van het UWV, hoopte dat zij iets meer zou kunnen bereiken. Maar die is natuurlijk niet bereikbaar.

Hier ook meerdere piercings en tattoos, maar die zijn dus niet zichtbaar. Daarnaast vind ik dat dat geen criteria mag zijn voor het wel of niet aannemen van iemand. Zeker niet als diegene bereid is om de wel zichtbare te verwijderen. Als je er nou onder zit is het een ander verhaal. Vind het gewoon raar. Vooral omdat ze me geen voorbeeld kon of wou geven waarom ik niet aangenomen werd. Maar laat maar, voor zo eentje wil ik al niet eens werken. Ik ben ik, (ikkeben) En als je dat niet bevalt, wandel je maar lekker door.

He wat naar! Start ik net een topic van ik ben zo blij dat mijn man een baan heeft en nu lees ik jouw topic… Ik weet hoe het is om “niet in het plaatje te passen”… Ik paste 6 jaar lang in geeneen plaatje zodra ze hoorden dat ik ernstig ziek was geweest in het verleden… Ik hoop voor je dat je snel een passende baan vindt en dat verder alles voorspoedig gaat verlopen, kop op meis!!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Naja!! Wat een onzin! Dan mogen de andere leidsters ook geen oorbellen dragen. Dat zijn ook piercings!!

Belachelijk!!

Maar jah, ik weet ook niet zeker of dat het wel is… Maar omdat dat in ons gesprek een punt van discussie was… Waar ik trouwens wel gelijk op zei dat ik hem er dan uit zou halen. Ik weet het niet, zit ook maar te gissen wat het dan kan zijn. Ik snap gewoon niet dat ze het niet gewoon kan zeggen, heb er ook nog bij gezegd dat ik er dan rekening mee kon houden in een volgende sollicitatie. En toen nog zei ze niks.

Enneh… Oorbellen zat, ook… Dat was geen probleem, het ging specifiek over piercings. Maar nogmaals, ik weet niet of dat het wel was.,

Hadden ze dat dan niet gezegd voor je ging proefdraaien?

Als ze dat niet hebben gedaan, kon je het toch ook niet weten!!! Wat een onzin. Natuurlijk kun je niet zeker weten dat het daardoor komt, maar het is wel heel raar…

Wat een BS zeg, Grote kans dat zij je waarschijnlijk op persoonlijke gronden heeft afgewezen maar ja dat kunnen ze niet zeggen. Ik mij ook een keer overkomen, pas toen het ub zich ermee ging bemoeien kwam het hoge woord eruit.

Maar wel rot voor jou.

Groetjes,

Michèle