Zoals de meesten van jullie weten heb ik een paar weken geleden gesolliciteerd, op een baan bij een buitenschoolse opvang. Heb er een dag proef gedraaid, en de meiden waar dat mee was, waren hartstikke enthousiast… Ze vertelden me dat ze na die dag een vreugdedansje hadden gemaakt omdat ze eindelijk een ‘goeie’ hadden gevonden. Nou, super om te horen natuurlijk.
Een paar dagen voor dat proefdraaien heb ik een gesprek gehad, met 1 of ander hoofd… Daarmee heb ik een discussie gehad over mijn neuspiercing. Volgens het beleid van de stichting mochten er geen zichtbare tattoos en piercings zijn. Best, dan haal ik hem eruit, ondanks dat het een minuscuul glimmetje is. Ze zei: We willen frisse meiden die bij ons werken. Okey.
Nu werd ik van de week gebeld door dat hoofd, met de mededeling dat ik de baan niet gekregen had, en dat ze opnieuw een sollicitatieprocedure zouden opstarten. Dus ik wilde wel graag de reden weten waarom ik het niet gekregen had, ook omdat die meiden zo blij met me waren… Zegt ze dat ik niet in het plaatje van de stichting pas… Ze kon me hier geen concreet voorbeeld van geven, en weidde verder ook niet uit. Wat moet je daar nou mee!? Stom mens, wat weet zij er nou van… Het plaatje van de stichting…
Dus zit me nu al te vergelijken met die andere meiden, ben niet zo slank als hen, ben iets ouder, heb betere papieren… Of zou het dan toch dat neusknopje zijn waar ze over viel, terwijl ik duidelijk aangaf dat ik die er dan wel uit zou halen… Maar kan verder niks bedenken wat het zou kunnen zijn… Als het 1 van deze dingen zou zijn, had ze dat toch gewoon kunnen zeggen?