Afgeplat hoofdje

Hoi Izzie,

Door middel van oefeningen moeten haar nekspieren sterk worden en daardoor zal ze ook meer de andere kant op kunnen liggen en kijken. Nu is 1 kant sterk ontwikkeld en daardoor ligt dat natuurlijk het lekkerste. Dit zijn echt dingen die de fysio je moet vertellen en laten zien. Kan me voorstellen dat het heel frustrerend is want je wilt toch dat je kindje niks mankeert. Ik zou echt om die oefeningen vragen en daarna vooral veel oefenen!

Heel veel succes en ik hoop dat het werkt.

Groetjes Annemiek

Hallo Annemiek,

Zoals ik al zei gaat het motorisch heel erg goed met mijn dochter. Ze heeft geen problemen met naar links en rechts kijken en wordt op het kinderdagverblijf zelfs geprezen om haar sterke nek- en rugspieren. Ze kan ontzettend goed haar hoofdje optillen voor 3 maanden. Verder doen we nog wel de oefeningen van de fysio.
Ik denk dat ze gewoon een sterke eigen wil heeft en heb besloten om haar maar zo te laten liggen. Ze is ook nog een lichte slaper, dus het keren van haar hoofdje heeft ook geen zin. De fysio wilt haar hoofdje nu meten en bij 5 maanden nogmaals om te kijken of ze een helmpje nodig heeft. Ik wil dit voorkomen.

Liefs,

Izzie

Hoi Izzie,

Jammer zeg dat het niet gelukt is!
Verbaast me wel dat ze weer terug gedraaid is naar haar voorkeurskant, pittige tante…
Maar blijf wel genieten hoor van je vrolijke meisje, zij heeft hier minder last van dan jou.
Het moet natuurlijk ook geen opsessie gaan worden.
Spreek je bezordheid ook eens uit naar de fysio.

Hou me op de hoogte!
Liefs Corine

hallo izzie

ik herken je verhaal helemaal!! wij zijn al vanaf 8 weken bezig met fysio en osteopaat waar ze nu 5 keer is geweest maar dat helpt maar voor even… alle oefeningen het lijkt alsof het allemaal geen zin heeft… mijn dochtertje is nu 5 maanden en ze is een twijfelgeval voor een helmpje omdat ze nog steeds zo in die voorkeurshouding ligt hebben we besloten om toch een helmpje te laten aanmeten wat ik eerst ook echt verschrikkelijk vond maar nu denk ik maar zo als dat het ergste is… over een jaar weet ze niet meer dat ze het gehad heeft! maar wat ik wil zeggen is blijf vooral wel genieten want het gaat al zo snel!!
Groetjes naomi

Hoi Naomi,

Zo voel ik me ook. Ik ben sinds mijn dochter 9 weken is begonnen met de fysio en ben al 3 keer naar de osteopaat geweest. Ik vind de beslissing om een helmpje te nemen nogal moeilijk, aangezien ze het tot haar eerste verjaardag moet dragen.
Maar ik ben wel blij dat we in ieder geval een keuze hebben en dat ze in ieder geval geen scheef/plat kopje houdt.

liefs,

Izzie

hoi Izzie

ik zou het gewoon eens proberen of je kleine meid s 'nachts met een lampje wel haar hoofdje naar de goede kant draait!
ik heb toen ook wel eens gedacht "wat als ze niet meer in het donker slaapt"
conclusie “tja” als mijn dochter nu niet meer in het donker slaapt dan vind ik dat geen probleem, liever een nachtlampje dan een helmpje.

het nachtlampje wat wij hebben geeft maar minimaal licht, en ik nam hem overal mee naartoe!
baat het niet, schaad het niet! “toch”?

ik hoor het wel!
als het voor jou niet goed voelt dan moet je het niet doen!
lieve groet Monique

Hallo ouders,

we zijn vandaag voor een hoofdmeting bij de fysio geweest. Mijn dochter is nu 15 weken oud en het resultaat was 101/108. Veel positiever dan ik had gedacht. En soms…heel soms…betrap ik haar erop dat ze met haar hoofdje een keer niet in de voorkeursligging ligt. Ik ben een stuk positiever, maar blijf wel haar nek en rugspieren trainen.

liefs,

Izzie