Afgebroken voortand + wortel :(

Hallo,

Ik ben hier nieuw en kom gelijk maar met de deur in huis vallen.
Onze zoon (2 jr) is vandaag achterover gevallen met zijn kinderstoel op de plavuizen. Ik liep er net langs en kom hem opvangen bij zijn hoofdje maar doordat ik hem ving klapte hij met zijn voortandje op de rand vd kinderstoel. Gevolg, zijn voortand er compleet uit incl. wortel dus.
Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt en wat kan ik verwachten?
Voel me knap schuldig, maar ja als ik hem niet opgevangen had dan was het met grote waarschijnlijkheid een beste hersenschudding geworden.
Weet iemand of hij alsnog een tand krijgt als hij ouder wordt?
Ik weet het even niet meer vandaar dat ik het hier even vraag.
We hebben de dokterspost en de tandarts nog gebeld maar beide zeiden kom morgen maar even bij je eigen tandarts…

Groetjes van de mama van J & I.

Hoi mamavanj&i,

Ja hoor die nieuwe tand gaat er komen, dat duurt alleen nog wat jaartjes. Zo vanaf groep 3 gaan ze wisselen geloof ik he?

Ik zou er wel voor de zekerheid de tandarts naar laten kijken. Zeker om te checken hoe het met de andere tanden is. Die zijn dan wel niet afgebroken, maar het kan best dat die ergens bij de wortel wel scheurtjes en breukjes hebben opgelopen en dat daar actie op moet worden genomen.

Voel je niet schuldig over die tand. Je hebt gehandeld in een reflex. Elke andere moeder had precies hetzelfde gedaan! En net wat je schrijft, als-ie op zijn hoofdje terecht was gekomen was de schade mogelijk veel groter (en onherstelbaarder!) geweest.

Sterkte en beterschap met de kleine man.

Groetekes, Sje

ohhhhhhhhhhhhhh morgen pas komen de huf…ers

Ik heb dit ook als kind gehad was 3 jaar beide voortanden eruit.
De tandarts zei toen tegen mijn ouders dat ze de tanden hadden terug kunnen stoppen als ze gelijk waren gekomen…
Al mijn kinderfoto’s is zonder voortanden hihi het zijn maare melk tandjes maar goed.
leg hem in melk als je dit nog leest misschien kunnen ze er morgen nog iets mee.

suc6

Ja, raar dat je niet direct kon komen zeg. Ik heb ook wel eens over terugplaatsen gehoord. Succes ermee en voel je inderdaad maar niet schuldig, want zo’n harde val op de plavuizen met je hoofd, daar moet je ook niet aan denken zeg!
Groetjes, Mariëlle en Joël

We zijn intussen bij de tandarts geweest en er is niets aan te doen.
Omdat hij nog maar 2 jaar is heeft hij “geluk” dat zijn grote mensen tand niet aangetast is. Als hij ouder was geweest was de kans hierop vrij groot geweest.
We gaan nu dus nog een paar jaar met een tandloze versnellingsbak door het leven .
Hij heeft er totaal geen last meer van gelukkig.
Enne mijn schuldgevoel is nu ongeveer wel weer over…
Maar je voelt je wel knap knullig op zo’n moment.

Groetjes de mama van J& I

He bah, akelige ongelukjes zijn dat. Tja even een paar jaartjes een tandje minder, maar verder geen ernstige dingen daar gaat het om.