Afbouwen vierde fles baby 8 maanden

Inmiddels heb ik met Minke ( 09-06 dus net 8 maandjes!) het volgende eet en drinkschema:

0630/07.00 fles 200 ml met 3 schepjes brinta
0930/10.00 fruithap en wat water
12.00/12.30 boterham met margarine en fles 200ml
14.30/15.00 liga of biscuitje voor babies met wat diksap
17.30/18.00 groenten
18.30/19.00 fles 200 ml met 3 schepjes brinta
22.00 fles 200 ml

Volgens het CB mag ik de fles van 2200 helemaal weglaten. Mijn vriend en ik vonden in een keer weglaten minder prettig dan afbouwen ( lijkt ons beter), dus nu krijgt ze een klein flesje van 120 ml. Echter ze is nu wel eerder wakker… ( gisteren opeens vijf uur pffff en vanmorgen 6 uur). Zal dit nu hier aan liggen ?
Op zich kon ik haar voeding wel rekken tot 0630 uur maar toch is toevallig dat ze opeens eerder “komt”… ik durf nu niet zo goed de hele voeding weg te laten…
Wat is nu wijsheid denken jullie?

bedankt vast!

Gewijzigd door - Linette1 op 10 Feb 2009 16:12:44

Gewijzigd door - Linette1 op 12 Feb 2009 09:19:55

Hoi!

Wij zijn sinds ongeveer een maand van die laatste fles af en hebben hem met 30 cc per keer afgebouwd. Cold turkey durfde ik ook niet goed, haha. Hij kreeg 210 + 7 en we hebben toen 180 + 6 gegeven; dat ging een paar dagen goed, toen 150 + 5, etc. Tot hij op 60 cc zat en toen hebben we hem weggelaten. En het ging goed! Erik werd niet eerder wakker, maar het kan er goed van komen hoor. Rekken met een speentje dan maar, hij went er vanzelf aan. Hij moet zich er even op instellen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ons CB gaf aan dat we de 3e fles pas met 9 maanden mogen laten vervallen. Maar ja zoals met veel dingen is dat per CB verschillend. Je kunt vanaf 9 maanden namelijk een toetje geven. Maar goed sommige baby’s krijgen al onder de 9 maanden een toetje. Misschien voor jullie ook een idee om te gaan geven ipv de laatste fles. Want dat vult natuurlijk ook aardig.

Groetjes,
Sandra

volg het even niet… Je mag de fles van 22 uur helemaal weglaten? maar die staat helemaal niet in je schema?! of bedoel je die van 19.00 uur?

Hier het advies van het cb om de fles van 16 uur te vervangen voor diksap met koekje en de fles na het eten nog te geven tot minimaal 9 maanden. Maar dat is per cb verschillend.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik begreep het ook al niet, want er staat 4e fles vervallen, terwijl er maar 3 flessen in je schema staan. Dus ik dacht dat je bedoelde de 3e fles laten vervallen. Als je bedoeld dat jullie van 4 naar 3 flessen willen dan is het advies van ons CB de fles van s’middags (in ons geval 15.00 uur) vervangen door diksap, slappe thee, water of verdunde vruchtensap met een baby koekje. En dan idd met 9 maanden van 3 naar 2 flessen door de fles van s’avonds te laten vervallen.

Groetjes,
Sandra

Wij hebben de fles van 15.00 uur nog wel in het schema, maar die van 22.00 uur dus niet. Hij krijgt nu groente en een toetje en dan hup naar bed. Gelukkig is iedereen anders!

Haha zou inderdaad saai zijn als iedereen hetzelfde doet.

Zo kun je nog kiezen welk advies je volgt

Groetjes,
Sandra

Oeoeps zie dat ik de laatste fles ( 2200 ) idd niet heb genoteerd! Hij staat er nu wel bij. Die bedoel ik dus…
inmiddels heeft ze gisteren om 2200 uur een 90 cc flesje gehad en sliep gewoon tot half zeven! Ga dit weekend voor het eerst de hele fles ( is nog maar een beetje inmiddels) weglaten. Volgens mij gaat het lukken… denk ik… hoop ik! sorry voor de verwarring.
Dan zit ze op 3 flessen dus dat laat ik dan nog voorlopig zo, met 3 flessen per dag ben ik meer dan tevreden voorlopig!

Gewijzigd door - Linette1 op 12 Feb 2009 09:21:48

Ik duim voor je Linette! Zo te lezen komt het vast goed!

ja dit vonden wij ook de fijnste methode… in eens weglaten is niet goed voor mama’s zenuwen… en nu went het lichaam er aan om weinig of niks te krijgen. Dat komt wel goed… als hij het nu met 90 goed blijft slapen dan zal dat met niks ook zeker zo zijn. Weet je wat hier op een gegeven moment was… dat hij juist onrustig sliep omdat ik hem om 21.00 uur wakker maakte.

Wij zitten vandaag ook op 3 flesjes… 8.00/12.30 en om 20.00 ben benieuwd…

Ik duim ook voor jou mini-boy!

lief…

En linette hoe gaat het met afbouwen?

Hier is het echt een ander schema geworden als voorheen…
8.00 pap
11.00 fruit
12.30 fles
16.00 diksap (wel warm)
18.00 vechten voor 2 mini hapjes groenten
19.30 fles

Hij vind het allemaal goed… vandaag moets mijn zus oppassen en zei ze hij wilde echt geen diksap oid drinken… koekje vond hij wel lekker dus sopte ze die in drinken zodat hij wel iets vocht binnen kreeg. Kom ik met hem thuis is het krijsen dus denk hij heeft gewoon dorst maar de fles van naar bed is veel te vroeg. Dus ik diksap (warm gemaakt) en ja hoor hij dronk het in 1 keer leeg… (de tip van Sje)…

Maar hoe krijg ik het ooit voor elkaar dat hij gewoon koud drinkt? fruit wil hij wel koud!

Steeds iets minder warm maken denk ik. Tot het praktisch niet meer verwarmd is en je het koud kunt geven?

Groetjes!

[img]http://b1.lilypie.com/zUgAp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Waarom zou hij het perse koud moeten drinken Mini boy? Mijn zoontje drinkt ook veel liever iets wat warm is ipv koud. Ze zijn ook zo die lekkere warme melk gewend! Ik maak diksap of roosvicee ook met een deel warm water aan.

Mijn zoontje is 14 maanden en krijgt nog steeds een fles om 19:45 en dan naar bed. Hij heeft hem al lang niet meer nodig, maar warm eten gaat wisselend bij hem en hij is zo actief als wat dus hij kan het hebben. Daarbij geloof ik niet dat hij er dik van wordt en hij slaapt er lekker op. Tis bij ons echt een onderdeel van het avondritueel: lekker nog even bij papa en mama liggen en drinken…

Om ervoor te zorgen dat hij niet TE veel melkproducten binnenkreeg, heeft hij nu 's morgens een boterham. Gaat prima.

Groetjes van Christa

ja waarom… weet ik eigenlijk niet… eigen gemakkie denk

Maar ach het maakt ook niet uit … ben allang blij dat ik er op deze manier iets in krijg… wel is het nog kliederen met de juiste fles… nu een gewone fles waar hij ook de fv uit krijgt anders wil meneer ok dit niet… en niks binnen krijgen is erg frustrerend voor een mama…

linette warom niet met een lepel is veel beter voor de motroriek

Het zal geen kwaad kunnen om het op te warmen, maar op een gegeven moment zullen ze er vind ik toch aan moeten wennen dat niet alles warm is. Anders blijf je maar alles opwarmen.

Mini-boy, Tim dronk idd eerst bijna niets uit de tuitbeker. Maar ik ben hem blijven pesten door de sap toch telkens in de tuitbeker te geven. En anders niks te geven, anders wennen ze eraan dat hij het daarna toch in de speenbeker krijgt. Nu heeft hij het door en drinkt hij het achter elkaar leeg uit de tuitbeker. Dat was een paar weken geleden echt wel anders. Ze moeten het dus even door hebben.

Groetjes,
Sandra

christa ik zou de fles gaan afbouwen als ik jou was hij heeft die fles niet meer nodig 's avonds

Nou … het is goed gegaan dit weekend
Dus zit nu op3 flessen! Minke heeft nog steeds het boven(aan)staande schema, maar zonder een late fles! Ze slaapt al twee nachten het klokje rond van zeven tot zeven en had dus die fles idd niet meer nodig.
Nu maar hopen dat het zo blijft ! Maar heb goede hoop.