Afbouwen safe-t -sleep

hallo,

ik ben nieuw ik heet silvia en ben moeder van een zoontje mitchel van 21 maanden heb ook een lieve vriend

mijn zoontje slaap al een tijdje in de safe-t-sleep omdat hij heel onrustig sliep advies kinderarts maar sinds 1 maand ligt hij in een peuterbed en willen wij de safe-t- sleep af gaan bouwen

maar we hebben het geprobeerd alleen over dag maar dan gaat hij staan en heel hard huilen en wijzen dat de safe-t-sleep om moet hij slaap niet zonder

wie heeft er ervaring mee en kan ons tips geven

groetjes silvia

Oh brrrrrrrrr…weg met dat ding! Hij is veel te groot voor zo’n vastleg-ding!
Nooit een kindje vastleggen in bed (ook niet door de slaapzak onder het voeteneind door te halen! Als een kindje alleen maar 1 kant op kan draaien, draait het de eigen beentjes vast met alle mogelijke gevolgen van dien). Op geen enkele manier vastleggen! Hooguit onder begeleiding en in overleg met CB of huisarts inbakeren in de eerste maanden, maar dat moet je ook op tijd weer afbouwen. En dan wordt geadviseerd uiterlijk bij 9 maanden! Je kindje is 21 maanden! (Ik snap die kinderarts ook eerlijk gezegd niet!)

Ik snap werkelijk niet dat er nog vastleg-dingen verkocht worden in Nederland!

Kost je een paar nachten om hem zonder dat ding te leren slapen, maar beter dat het je nu een paar nachten kost omdat je een huilend kind hebt, dan dat-ie zich een keer vastdraait en je hem nooit meer hoort huilen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 28 Aug 2012 12:14:23

Voor de volledigheid, zie hier informatie over die safe-t-sleep en over het vastleggen van kindjes van de stichting Wiegedood:

Groetekes, Sje

Eens met Sje, ik zou er dan ook niet voor gekozen hebben om zo’n ding te gebruiken. Dus ik zou ook gewoon even de moeilijke nachten voor lief nemen, maar dat ding nooit meer gebruiken!
En 21 maanden, dat is gewoon bijna 2 jaar… dan mag/moet je ook kunnen bewegen in bed. Dus ik zou zeggen, weg dat ding, dan maar een paar avonden.nachten huilen.
En een kinderarts die dat advies geeft? Heel bizar!

Groetjes Manderijn.

Evt. nog een tip waar je iets aan zou kunnen hebben: kindjes slapen ook nogal eens onrustig of slecht doordat hun bedje verkeerd staat. Als het lukt met de ruimte, zet zijn bed dan maar eens op een andere plek in zijn kamer. Dat doet nogal eens wonderen.

Groetekes, Sje

Ik heb de SafeTsleep ook gebruikt en ik vond het fijn in gebruik. Ik weet niet meer hoe oud ze toen waren, maar nog erg jong. Een paar maanden misschien.
Ik gebruikte het toen ze zich op hun buik gingen draaien in bed, maar nog niet terug konden draaien en daardoor dus heel onrustig sliepen.
Toen ze zich goed om konden draaien, heb ik er geen gebruik van gemaakt.
Ik gebruikte het ook alleen overdag. ’ s Nachts was het niet zodig omdat ze dan veel rustiger sliepen.