Afbouwen puckababy?

Hallo,
Mijn twee kleintjes zijn al geruime tijd ingebakerd in de puckababy. Op zich gaat dit redelijk goed. Inmiddels zijn ze drie maanden en zouden ze uit de puckababy piep “moeten”, maar ze passen er nog makkelijk in.

Inmiddels zou ik ook graag willen dat ze op de normale manier zouden slapen en heb ik eigenlijk niet zo’n zin om straks twee dure puckababy mini’s te moeten kopen (de opvolger van de piep).

Heeft iemand tips hoe ik het gebruik van de puckababy af kan bouwen??
Coen is het volgens mij soms helemaal zat in dat ding, zit maar te wringen en te kronkelen. Ik heb hem hierdoor al eens in een slaapzakje gedaan waarbij ik maar 1 armpje door het armsgat heb gedaan en de ander gewoon tegen zijn lijfje bleef. Ik weet alleen niet of dit de methode is. De eerste keer dat ik dit deed viel hij wel in slaap, de tweede keer was het drama. Coen is wel een enorme maaier.

Bij het KDV slapen ze wel gewoon in een slaapzakje, maar daar blijkt dat ze dus een stuk minder/korter slapen dan thuis en daar is natuurlijk meer tijd om ze in slaap te wiegen oid (in ieder geval meer leidsters om de kids samen te troosten… hihi)

Bij Evie weet ik nog niet hoe dit gaat, die slaapt erg lekker in haar puckababy.

Tips erg welkom!!

Greetzzz,
mama van Coen en Evie

Hoi!
Is het een idee om Coen in een slaapzakje te leggen mèt mouwtjes? Als je een gewatteerde pakt, is het voor hem wat lastiger voor hem om te “maaien”. (de mouwen zijn wat dikker, dus stugger).
Ik heb dit bij Reza ook gedaan toen zij uit haar puckababy groeide en zij sliep meteen goed. Ieder kind is natuurlijk anders maar misschien werkt dit voor Coen ook. En wie weet slaapt Evie zonder haar puckababy ook wel rustig?
Succes!
Groetjes Nancy

Hallo,
Wij hebben vanaf dat onze dochter 6 weken was tot 4 maand gebruik gemaakt van de puckababy. Voor onze meid hebben we toen wel de mini gekocht. Via marktplaats overigs. Staan erg veel op. Heb er toen 1 voor 20 euro gekocht.
In deze maat groter zitten ritsjes aan de zijkanten. Ik legde haar dan in de puckababy en als ik haar had ingestopt deed ik de ritsjes los…dan kon ze als ze wilde en als haar armpjes de gaatjes vond naar buiten.
De ene nacht ging het goed en de andere keer weer niet. Dan ging ik naar haar toe, armpjes weer naar binnen en ritsjes dicht. Ze was er dus nog niet aan toe.

Nu moet ik zeggen wij zijn vorig jaar zomer verhuisd, het was toen ook bloedjeheet. De puckababy lag in de was en hebben haar zonder op bed gegaan. Ze heeft de hele nacht doorgeslapen. En sinds die nacht hebben we afscheid genomen van de puckababy.
Ik denk dat ze er zelf ook wel aan toe was.

Misschien moet je wel een grotere kopen, ook een met ritsjes. kun je kijken hoe het gaat als de armpjes eruit zijn. Gaat het niet kun je zo de armpjes naar binnen doen.
Volgens mij mag/kun je de puckababy tot 6 maand gebruiken.

En verder kijk goed naar je kindje. Als je het idee hebt dat ze er nog veel baat bij hebben…lekker in laten slapen.
Vorig jaar zomer had ik de pucka zelfs mee toen we ff naar het strand waren. Anders wilde en kon ze niet slapen.
Kon me niet zoveel schelen hoe ze sliep…als ze maar sliep.

Kijk gerust op marktplaats…staan echt nog hele goeie bij.

Succes.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

Hoi,
Mijn dochtertje heeft eerst ook de ‘piep’ gehad. Ze was erg onrustig en bleek achteraf dus koemelkallergie te hebben, dus veel krampjes. Ze is nog steeds een erg actief kind, zo ook in bed. Dus ik heb wel de mini aangeschaft, tweedehands via MP. Het is even zoeken, maar ik heb twee hele mooie gevonden voor de helft van wat ze normaal kosten. Bovendien kun je eens even kibbels.nl kijken. Daar staan ze voor 19,50 op. Weliswaar zonder armsgaten, maar die heb ik niet eens nodig gehad. Dus als ik dat geweten had.

Over het afbouwen.
Mijn dochtertje is inmiddels ruim 6 maanden. Zij kon dus niet slapen zonder puckababy. Hebben 't afbouwen geprobeerd met vijf maanden. Veel onrust, 's nachts gillend wakker enz. Ik heb toen een slaapzak met lange mouwen gekocht en daaraan krabwantjes genaaid. Ze trok steeds haar speen uit en wilde dus niet slapen. Met de krabwantjes eraan lukte haar dat niet. Eerst heb ik haar daar overdag in gelegd en 's nachts nog de puckababy. Overdag ging ze minder slapen, maar het ging wel. Nu worden de mini’s inmiddels wat krap, dus daarom ben ik drie dagen geleden begonnen ook 's nachts de gewone slaapzak te nemen. De eerste nacht heb ik haar halverwege de nacht weer overgedaan in de puckababy, maar de tweede en derde nacht ging het perfect. Niet anders dan met puckababy.

Ook op de site van puckababy.com kun je info vinden over hoe af te bouwen. Meestal wordt daar de mini voor gebruikt, trouwens. Die heeft armsgaten speciaal voor het afbouwen. Je kunt ze ook altijd mailen. Heb ik ook gedaan, omdat ik niet wist wat te doen. Ben uiteindelijk wel zelf op het idee van de gewone zak gekomen, maar je wordt wel goed geholpen.

Succes!

Groetjes Desiree

Hoi,
Als ze nu nog goed in de piep passen, mogen ze daar nog wel even in blijven hoor. Ons mannetje is pas met een maand of 4 over gegaan naar de mini (ook op advies van Puckababy makers omdat hij nog zo ruim in de piep lag).

Met een maand of vijf hebben we de puck in één keer afgebouwd. Hij was druk bezig met draaien naar de buik en vond het niet echt een prettig idee om hem een keer op zijn buik aan te treffen. Ook wij hadden een slaapzak met lange mouwen en ik stopte hem tot aan zijn kinnetje onder, lekker strak (maar hij kon nog wel goed ademen natuurlijk ). En werd hij 's nachts wakker, dan werden de armpjes weer onder de deken gelegd en sliep hij heerlijk door. Na een week was hij er aan gewend

Wat wij wel deden om het dekentje strak te houden, was aan weerszijden van het matrasje (tussen spijltjes en zijkant matrasje) een opgeronde handdoek duwen zodat hij het dekentje niet zo makkelijk los kon trekken.

Mag ik vragen waarom ze op het kdv niet in de puckababy slapen?

Bedankt voor de tips. De reden dat ze bij het KDV niet inbakeren is omdat dit geen beleid is. Ze zijn overigens wel dit beleid aan het veranderen. Volgens mij was het gericht op het echte inbakeren met doeken en als je dat inderdaad bij veel baby’s moet doen ben je wel even bezig en het moet natuurlijk dan ook goed gebeuren.

Sinds gisteren slapen Coen en Evie trouwens in hun eigen kamertje. Een grote verandering dus. Gisteravond was Evie continu wakker en huilen. Uiteindelijk is ze om 00.00 uur in slaap gevallen. Ik heb haar toen ook in een slaapzakje te slapen gelegd en om 05.45uur meldde ze zich pas weer.

Coen is sinds vandaag in een slaapzakje. Omdat ze toch een verandering hebben, dacht ik dat het misschien gemakkelijker is om direct ook van slaapzak/puckababy te veranderen. Anders gebeurd dit over een week of twee en dan hebben we weer stress in de tent.

Overigens zijn zu nu (19.22 uur) al vanaf half 2 wakker en huilen. Ze hebben net weer een flesje gehad en na even spelen op bed gelegd maar het huilen begint direct weer. Hopen dat het straks wat rustiger wordt. Ga er maar vanuit dat dit met de veranderingen te maken heeft.

En we blijven positief. Als ze nu huilen, zijn ze vanacht zo moe dat ze slapen… hoop ik…

Greetzzz,
mama van Coen en Evie

Misschien zijn twee veranderingen tegelijk net iets te veel van het goede
Een ander kamertje, ander bedje en ook nog eens vrije armpjes. Misschien hebben ze nog wel graag hun warme armpjes dicht bij hen in het nieuwe grote bed Ik wil niet zeggen dat je het fout doet hoor, jij kent je kinderen beter dan ik. Maar misschien is het voor hen toch wel prettiger als ze nog in hun vertrouwde zakje kunnen slapen.

Succes!

Nou, de bedjes zijn wel hetzelfde gebleven, Alleen het kamertje waar de bedjes in staan is anders. Inmiddels liggen ze allebei heerlijk te slapen. Evie gaat goed in de slaapzak. Coen heb ik toch maar weer in de puckababy gedaan en die viel na te zijn getroost ook binnen 10 minuten in slaap.
Dus denk ik toch maar de opvolger puckababy voor Coen… hihi.

Denk dat Evie voornamelijk huilt vanwege het kamertje. Ze wilde vannacht ook een lichtje aan (tenminste als het licht uit was huilde ze, met licht aan niet) ook hebben ze allebei nogal last van krampjes. Hopelijk is dat bijna voorbij (tussen de 3 en 4 maanden heb ik begrepen).

Eerst lagen ze op onze slaapkamer en daar is het erg donker met de gordijnen dicht. In hun eigen kamertje hangen lichtere gordijnen (oranje) dus de lichtval overdag is heel anders dan ze gewend zijn. Ik ga er maar vanuit dat dit het probleem op dit moment is en dat ze na een weekje wel gewend zijn aan hun nieuwe omgeving.

Groetjes

Volgens mij heb ik nog 2 Mini’s liggen, die mag je wel voor een zacht prijsje overnemen…
Toen onze zoon eruit gegroeid was heb ik hem in een kinderwagenbak laten slapen. Die had ik gewoon in zijn bed staan. Zo had hij toch het gevoel van geborgenheid en kon hij niet zoveel maaien…misschien een tip?

Groetjes Evelien

Nou, dat zou mooi zijn. Laat even weten wat je ervoor wilt hebben. Als we wandelen slaapt hij inderdaad binnen no-time in de wagenbak, maar zodra we stil staan is dat ook weer over. Ik ben bang dat hij alleen maar wil bewegen hihi.
Heb het nog maar 1x meegemaakt tot nu toe dat we thuis waren en dat Coen bleef slapen in de hal. Heb hem daar toen maar direct 2 uur laten liggen.

Probeer vandaag een andere taktiek. Tien minuten laten huilen. Vijf minuten troosten, in bed laten liggen en dan weer weggaan. Voor ik beneden ben huilt hij alweer maar dat laat ik dan weer tien minuten gaan (soms met moeite). Ga nu voor de 3e keer naar boven… ben benieuwd.

groetjes