Hoi,
Wij ( ik en een vriendin van mij) hebben ook problemen gehad met het onbakeren. ( ik zelf hebben een methode gebruikt die niet meer wordt aangeraden aangezien naar de matrialen die we hebben gebruikt niet op baby veiligheid zijn gecontroleerd we hebben namelijk de saftysleep gebruikt ik raad het je dus niet aan aangezien dit meer mag. Toch heb ik de saftysleep overgenomen van iemand die het ook voor het ontbakeren heeft gebruikt en die had het ook weer van iemand anders die hem heeft gebuikt. Maar goed dat adviseer ik dus niet).
Ik moet eerst zeggen dat ze bij ons op het cb hebben gezegd dat ontbakeren hetzelfde proces heeft als het beginnen met inbakeren.
Maar mijn vriendin heeft het als volgt gedaan: Ze hebben zelf eerst ontbakkerd op de kortste slaapmoment. Dit was bij haar s’morgens. In een slaapzak met dichtgestikte mouwen wwarvan het hoofdje niet kon wegzakken in de slaapzak uiteraard. Dit heeft ze een week volgehouden de eerste dag heeft haar zoon bijna niet geslapen de 2de dag 10 min. 3de dag 20 min. en 4de dag weer wat langer en vervolgens de hele slaap. Elke keer hield ze aan niet gaan kijken laat hem huilen en hou je aan het ritme ook al slaapt hij net 5 minuten. Vervolgens heeft ze een paar dagen gewacht en dit herhaald op de dan kortste slaap. Die volgede ongeveer het zelfde patroon al was de eerste dag gelijk 15 minuten. vervolgens heeft ze na deze slaap het een volle week gewacht en is toen aan de avond begonnen. dit pakte hij redelijk goed op al was hij wel een paar wakker en duurde het inslapen een uur en bij het wakker worden ook even voordat hij sliep. maar na een week of twee sliep hij de hele nacht door.
Ze heeft en ik ook trouwens de eerste dag gepland in het weekend voor ons bijde begon die op vrijdag.( ook zorgde ik ervoor dat ik de boodaschappen al had gedaan) Dus de eerste huilbuien en vermoeidheid van je eigen stress ( heel eerlijk die heb je dan toch) kan je a delen en ten tweede je hoeft nergens heen je kan eventueel omste beurt uitslapen en je kan rustiger aan doen. Kortom je bent wel een maand bezig met ontbakeren als je het geleidelijk wil doen.
Even een opmerking tussendoor. Mijn dochter kon al heel goed op haar buik draaien en zelfs al zitten toen het bij ons via de band eindelijk lukte maar ze draaide niet in haar slaap.(ze was 8maanden toen de eerste slaap lukte n.l.) Ze vond het schijnbaar zo gewoon. om op haar rug te liggen in die doeken dat het niet bij haar opkwam denk ik om omtedraaien.( we hebben haar via een webcam en intern circuit gevolgd toen ze met draaien op de buik begon.)
Nou heel verhaal hoop dat je er wat aan hebt en bespreek het ook even met het c.b.
Groetjes
lon106
Gewijzigd door - lon1306 op 11 Apr 2008 15:27:57