Afbouwen inbakeren

Mijn zoontje is bijna 5 maanden en ligt al sinds zijn 5e week ingebakerd.
Vanaf het begin heeft dit echt wonderen verricht en he ik er een slaapkoppie voor terug gekregen. Inmiddels slaapt hij klokkie rond, af en toe moeten we er een keer uit om een speentje te gegeven maar over het algemeen gaat het perfect!

Nu kan hij sinds een paar weken goed op zijn buik draaien, in de box doet hij niks anders of op zijn speelkleed. Nu heb ik vernomen dat het inbakeren hierdoor gevaarlijk kan worden.
Ik probeer nu met ieder slaapje een armpje los te doen in de Pacco en gister een armpje buiten de doek. Nu heb ik net 2 armpjes geprobeert en dat ging een half uurtje goed. Daarna maar weer ingebakerd en hij viel gelijk weer in slaap…

Hoe hebben jullie dit gedaan? langzaam afgebouwd of gelijk accuut gestopt.

tippiwasn ik denbk dat je hier beter met je cb over kunt legggen die weten het beste daar zijn ze tenslotte voor

wie heeft je destijds geholpen met inbakeren

lieke was ook ingabakerd en wij hebben steeds een slaapje afgebouwd.
Eerst een middag slaapje zonder doeken dan ochtend en als laatste de nacht.
Hier ging het vanzelf en zonder problemen.
Wel slaapt ze nog in slaapzak, geeft ook geborgenheid. En strak instoppen.

Fijn he dat je er een slaapkopje door terug krijgt.
Ik raad het iedereen aan het is echt een wonder methode hoor!

Succes met afbouwen

groetjes Gytha

een kind mag niet zomaar ingebakerd worden gytha en andere moeders aanraden om te doen is total verkeerd

alleen als het kind echt onrustig is en zich overstrekt dan moeten z advies inwinen bij het cb

Gewijzigd door - lieke33 op 08 Apr 2008 17:49:02

Lieke33, het is bij ons op aanraden van het cb gebeurd omdat mijn zoontje heel erg onrustig was met zijn armpjes in zijn slaap. Inbakeren kan tot 6 maanden en wordt gevaarlijk wanneer je kind gaat rollen wat mijn zoontje inmiddels kan.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van ander moeders anders had ik mijn vraag wel gesteld aan het cb. Weet iedergeval wel dat het een wondermiddel is.
Bij ons heeft het heel goed geholpen en kan het zeker ook iedereen aanraden mocht het nodig zijn natuurlijk!

mijn zoonbtje overstrekte zich ook en moest hem ook inbakeren wij zijn er destijds na een aantal dagen meegestopt omdat het niet hielp het cb had verder moeen kijken destijds

mijn zooontje bleek ontzettende honger te hebben

Ik ben zelf niet zo’n voorstander van het cb…niet ieder kind is hetzelfde!
Bij ons heeft het heel veel baat gehad, alleen nu het probleem om er weer vanaf te komen…
Het gaat wel redelijk met inslapen maar na een half uur wordt hij wakker en gaat hij spelen in zijn bed. Normaal slaapt hij gerust 2 tot 2 1/2 uur achter elkaar.
Ben benieuwd of meerdere mensen dat hebben gehad of is het een kwestie van doorzetten?

Hallo, vanwege de onrust en het niet zelf kunnen inslapen hebben wij onze dochter Annika ook ingebakerd, ze is nu bijna 8 maanden en inbakeren doen we al een hele tijd niet meer. We hebben het wel afgebouwd en zijn begonnen met de overdagslaapjes niet in te bakeren, wel lag ze dan in een ruime slaapzak, zonder mouwen, waarvan we de armsgaten hadden dichtgemaakt, zo kon ze zichzelf met haar maaiende armpjes niet wakkker houden maar had ze wel wat bewegingsvrijheid! Inmiddels slaapt ze in een slaapzak met mouwen en stoppen we haar lekker stevig in, ze heeft daar veel baat bij, soms als ze echt onrustig is en de armpjes maar blijven bewegen dan blijf ik bij haar zitten en hou haar handjes vast op haar buikje, dan voel ik de rust komen, valt ze lekker in slaap en slaapt heerlijk door! Succes met je kleine Tippiewan, Derkiene.

DPA!

hoi lieke,

Ik bedoel met aanraden het aanraden van kindjes die onrustig zijn. Sommiuge moeders durven het niet of vinden het zielig. Kan hoor maar dit is mijn ervaring erover.
Wij kregen dit ook als advies van cb hoor begrijp me niet verkeerd.
Toen ik bij onze huisarts kwam en vertelde van inbakeren zei hij zelfs eigenlijk moest het standaard worden bij elk pasgenoren kindje. Het is ook niet niks van zo’n krappe baarmoeder en dat ineens in zo’n groot bedje.
Dit zegt voor mij genoeg.

Groetjes Gytha

volgens mij was het al duidelijk wat jij bedoelde Gytha. Je hoeft je toch niet te verantwoorden. In oost europa bakeren ze alle kinderen in.

oost europa is nederland niet

een kind moet zich vrij kunnen bewegen alleen als ze erg onrustig zijn en zich overstrekken dan vind ik inbakeren ook goed.

maar vind wel dat soms ook verder moeten kijken want niet ieder kind is geschikt om in te bakeren zoals bij mijn zoontje het geval destijds was

maar loessie waarom reageer je zo dat ze zich niet hoeft te verantwoorden ik had hert eerder niet begrepen nu wel dan vind ik dat je niet zo hoeft te reageren

gelukkig lieke33,

Dat het nu duidelijk is en voel je niet aangevallen he!!! is mijn bedoeling niet, maar meningen verschillen

groetjes Gytha

Nederland is inderdaad Oost europa niet, mvolgens mij snap je wel wat ik ermee bedoel. En ik ben van mening dat het een kind veel meer rust geeft door een beperking te geven. 9 maamdem hebben ze dit gehad en dan ineens patsboem hebben ze dit wel. Wat een onrust.
Ik reageer zo omdat het heel duidelijk was wat Gytha schreef. Ik had niet door dat je het niet door had. Sorry liekke 33. Het was niet zo vervelend bedoelt.

begrijp ik wel maar soms drnikt niet alles tot me door vanwege
mijn fibromyalgie

daarom soms ook veel typ fouten ahahaha

Oké, weer even on-topic te blijven…

Ik heb het nu al een aantal keer geprobeerd om zonder in te bakeren een slaapje overdag te doen. Maar het werkt echt nog niet. Zodra ik hem weer inbaker valt hij binnen een paar minuten weer in slaap…

Is het echt een probleem als je hem nog inbakerd na 6 maanden?
Ik heb het idee dat hij er gewoon weg nog echt niet klaar voor is zelf de bakerzak helpt niet want dan heeft hij te veel ruimte.

geen iedee,

je zou eens kunnen kijken op www.inbakeren.nl of even op cb vragen.

succes groetjes gytha

Hoi,

Wij ( ik en een vriendin van mij) hebben ook problemen gehad met het onbakeren. ( ik zelf hebben een methode gebruikt die niet meer wordt aangeraden aangezien naar de matrialen die we hebben gebruikt niet op baby veiligheid zijn gecontroleerd we hebben namelijk de saftysleep gebruikt ik raad het je dus niet aan aangezien dit meer mag. Toch heb ik de saftysleep overgenomen van iemand die het ook voor het ontbakeren heeft gebruikt en die had het ook weer van iemand anders die hem heeft gebuikt. Maar goed dat adviseer ik dus niet).

Ik moet eerst zeggen dat ze bij ons op het cb hebben gezegd dat ontbakeren hetzelfde proces heeft als het beginnen met inbakeren.
Maar mijn vriendin heeft het als volgt gedaan: Ze hebben zelf eerst ontbakkerd op de kortste slaapmoment. Dit was bij haar s’morgens. In een slaapzak met dichtgestikte mouwen wwarvan het hoofdje niet kon wegzakken in de slaapzak uiteraard. Dit heeft ze een week volgehouden de eerste dag heeft haar zoon bijna niet geslapen de 2de dag 10 min. 3de dag 20 min. en 4de dag weer wat langer en vervolgens de hele slaap. Elke keer hield ze aan niet gaan kijken laat hem huilen en hou je aan het ritme ook al slaapt hij net 5 minuten. Vervolgens heeft ze een paar dagen gewacht en dit herhaald op de dan kortste slaap. Die volgede ongeveer het zelfde patroon al was de eerste dag gelijk 15 minuten. vervolgens heeft ze na deze slaap het een volle week gewacht en is toen aan de avond begonnen. dit pakte hij redelijk goed op al was hij wel een paar wakker en duurde het inslapen een uur en bij het wakker worden ook even voordat hij sliep. maar na een week of twee sliep hij de hele nacht door.
Ze heeft en ik ook trouwens de eerste dag gepland in het weekend voor ons bijde begon die op vrijdag.( ook zorgde ik ervoor dat ik de boodaschappen al had gedaan) Dus de eerste huilbuien en vermoeidheid van je eigen stress ( heel eerlijk die heb je dan toch) kan je a delen en ten tweede je hoeft nergens heen je kan eventueel omste beurt uitslapen en je kan rustiger aan doen. Kortom je bent wel een maand bezig met ontbakeren als je het geleidelijk wil doen.

Even een opmerking tussendoor. Mijn dochter kon al heel goed op haar buik draaien en zelfs al zitten toen het bij ons via de band eindelijk lukte maar ze draaide niet in haar slaap.(ze was 8maanden toen de eerste slaap lukte n.l.) Ze vond het schijnbaar zo gewoon. om op haar rug te liggen in die doeken dat het niet bij haar opkwam denk ik om omtedraaien.( we hebben haar via een webcam en intern circuit gevolgd toen ze met draaien op de buik begon.)

Nou heel verhaal hoop dat je er wat aan hebt en bespreek het ook even met het c.b.

Groetjes

lon106

Gewijzigd door - lon1306 op 11 Apr 2008 15:27:57

Hoi. In Amerika zijn heel veel babies inbakeert (als ik het goed begrijp - dat noemen ze hier swaddling - strak in gepakt???) - in hoop dat ik het goed heb.

Als hij omkan draaien - dan raden ze hier wel aan om de armpjes er uit te laten. Mijn zoon had nog steeds slaap schokjes en daar werd hij waker van. Maar heel kort begon hij zelf op zijn buik te slapen en dan is hij meteen veel beter geslapen. Met mijn zoon heb ik heel lang alleen zijn onderlijf ingepakt.

Als je hem helemaal uit de doek zou doen en op de buik liggen zou hij slapen? De weer woordt ook wat warmer zo ik denk dat je hem ook daar door niet lang nog zou willen inbakeren. Als je denkt dat hij zal huilen en moeite zou hebben op met zijn armpjes er uit te slapen dan zou ik het in een keer weg doen want dan leert hij meteen een andere manier om in slaap te komen (op de buik to slapen bijvoorbeeld)

Success.

Ik ben Amerikaan. Excuses voor Nederlandstalig fouten!

Nou vandaag weer een poging geprobeert…ja het ging een kwartiertje goed.
Hij lag heel erg lief op zijn zij te slapen maar uiteindelijk werd hij weer wakker en vertikte het om verder te slapen… Dus weer ingebakerd en slapen natuurlijk!
Hij was zo verschrikkelijk moe!

Hij zal er gewoon nog wel niet klaar voor zijn, voorlopig baker ik hem nog lekker in!