Afbouwen fles

Hoi

Heerlijk, we mogen de laatste fles laten weg laten!
Maar hoe???

Milan krijgt nu 5 flessen van 200 CC.
Ook krijgt hij rond 10.00uur een fruithapje.
En we gaan beginnen met een groentehapje.

Zelf dacht ik eraan om Milan eerst aan de groente te laten wennen.
Zodra hij dan goed eet, wil ik hem daarna een pap fles geven en dan lekker slapen.

Hebben jullie advies, hoe laat ik dit dan kan doen. Het lijkt me niet dat hij gelijk na zijn groente een pap fles krijgt.

en hoe maak ik een pap fles, en welke speen gebruik je hiervoor? Wij hebben avent flessen…

Hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Groetjes Vanny

Groetjes Vanny, mama van Milan

Jeske had het zelf eigenlijk geregeld met de flessen…
Haar schema ziet er zo uit:

7.30 fles 200 cc
9.15 fruithap
11.30 fles 200 cc
15.30 fles 200 cc
17.15 groentehap
20.00 papfles 200 cc

Voor de papfles gebruik ik een 3-weg speen… ik heb nl ook avent. Jeske eet ook nog geen hele fruit- en groentehappen weg hoor… Ik geef haar gewoon tot ze aangeeft genoeg te hebben. En dat wordt langzaam aan steeds een beetje meer…

Misschien dat je iets aan mijn schema hebt…

In ieder geval succes!

Paula, mama van Jeske

Hoi Vanny,

ja ons schema is ongeveer hetzelfde als van Paula alleen krijgt Zoë nog geen groente omdat ik pas ruim een week met fruit begonnen ben.
Ik wil vanaf morgen de fles van 19.00-19.30 papfles maken, heb al Nutrix in huis en dan proberen of ik de fles van 22.30 uur over kan slaan.
Als dit goed gaat, ga ik rond 17.30 het fruithapje vervangen door groentehapje (nu krijgt ze vaak 2x fruit of ze moet heel lekker liggen te slapen dan maar 1x).
Die Nutrix staat op het pak, je moet gewoon normale voeding maken en dan 2 of 3 schepje Nutrix toevoegen en natuurlijk een speen voor pap. Ik heb Difrax flessen dus ik heb een 1-2-3 speen klaarliggen of een M, moet nog ff proberen welke het beste werkt.

Groetjes,
Inge

Weet niet hoe het voedingsschema van jullie eruit ziet, maar wij hebben bij Anouk in een keer de laatste fles laten vallen toen ze ongeveer 5 maand oud was.

Wij moesten haar altijd wakker maken voor de fles van 23.00 uur en op advies van het cb hebben we deze gewoon een keer weggelaten. Ze sliep gewoon door. De eerste paar dagen werd ze om 6.00 uur wakker en daarna gewoon om 7.00 uur.

Ons schema was toen als volgt: 7.00 fles, 11.00 fles, 15.00 fles, 17.00 beetje fruit (later 's ochtends), 19.00 uur fles. Na elke fles was ze gemiddeld 1,5 uur wakker. Verder hebben we toen wat meer in de fles gedaan (210 + 7 schepjes) zodat ze wat voller was. Verder deed ik haar in bad op het moment dat ik een beetje tijd moest rekken (vaak 's morgens, bijv. om 10.00 uur wakker dan in bad en zo rekken tot 11.00 uur). Groente zou je bijv. om 16.30 kunnen geven, een paar lepeltjes en dan om 19.00/19.30 de laatste fles.
Wij zijn nu terug naar 3 flessen omdat 4 met groente en fruit voor Anouk te veel was.
Pap (melk 180 + voeding 6 + rijstebloem max 3 schepjes) kun je gewoon met de 3-standen speen van avent geven en dan stand 3.

Beste is maar om het gewoon te proberen, je ziet vanzelf of ze er aan toe zijn.

Veel succes ermee. Grt, Sabine