Afbouwen borstvoeding!

Damessssssssss, ik heb een aantal dringende vragen:

Sinds vandaag begonnen met afbouwen van borstvoeding.
Nu heeft mijn dochter de volgende voedingen gehad.
06.00 uur BV
08.45 BV
10:30 BV
13:15 BV
16:00 FLES
Nu zijn mijn vragen: moet ik de voelding van 06:00 uur meetelen voor het aantal voedingen van vandaag. Ze krijgt er zes soms zeven per dag om de drie uur ongeveer bv. Ze heeft haar fles van 130 ml(na overleg met CB) maar voor 90 ml gedronken en weigert de rest!

Is het erg dat ze maar 90 ml heeft gedronken?

HOOR HEEL GRAAG VAN JULLIE!!!

B.V.D.

Our littel angel is Larissa

Je moet alle voedingen mee tellen. Als je kleintje de 06:00 uur voeding anders niet krijgt, kan het ook zo zijn dat het in eens een regel dagje is. Morgen maar dit schema herhalen. Je merkt vanzelf of het zo aanslaat.

Dat je kleintje niet zo veel heeft gedronken is niet erg. De een drinkt meer dan de andere. Ook kunnen ze gewoon een keer niet zo trek hebben. De richtlijn voor je kleintje is dat ze allert moeten zijn en goed plassen.

Succes met afbouwen. Het is een hele stap en gelukkig heb je een tijd bv kunnen geven. Mij gaf het een heel voldaan gevoel.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Hallo Vartien,

Helemaal niet erg dat je kleintje maar 90 cc heeft gedronken. Ze moet flesvoeding ook gewoon worden he. Hier heeft het ook een hele tijd geduurd voor onze kleine meid haar aanbevolen cc wilde drinken. Komt vanzelf!

Groetjes en succes met de afbouw!

Tamara

Nou vandaag was mevrouw niet van plan om uit de fles te drinken. Ben nu een week bij mijn moeder op bezoek…

Probeer het volgende week thuis nog een keer…

Vandaag toch maar nog een keer geprobeerd. In eerste instantie lukte het niet, toen aan mijn moeder gegeven en na eventjes proberen accepteerde ze het van mijn moeder.

Wat ik zo lastig vind is dat je maar een voeding per dag kan/mag afbouwen. Zo gaat het wel traag, dus is het erg als ik nu om en om doe? dus twee voedingen per dag? Mijn borsten voelen redelijk. Ik ben echt bang dat ze het anders niet gauw zal oppakken, want ze pakt amper de fles. Ze trekt zulke vieze gezichten…weet iemand misschien of het misschien aan de smaak ligt? Het geke is dat ze de eerste keer wel gewoon 90ml dronk zonder te zeuren…Maar nu dus twee dagen met moeite de fles wil hebben.

Hoor graag van jullie…

(gebruik nutrilon hypoallergeen)

Nou vandaag begonnen om alle voedingen met de fles te geven. Ik kolf nu nog 4 voedingen en de andere 2 geef ik Nutrilon Hypoallergeen. Een drama bij de fles met Nutrilon vanmorgen. Maar toen ik haar de volgende voeding afgekolfte melk gaf, dronk ze zonder een kik te geven! Nu heb ik een aantal vragen aan jullie:

-zou het kunnen dat ze de smaak van Nutrilon gewoon echt niet lekker vind? Ik geeft haar deze nu al meer dan een week en nog steeds is het een drama!
-kan het aan de temperatuur van de melk liggen. Ik doe nu voor de flesvoeding handwarm gekookt water. Maar ik heb aan de melk gevoeld die ik had afgekolfd en haar direct wou geven en volgens mij was deze kouder. Maar wat verwarrend is, is als ik haar de andere keren de fles gaf met Nutrilon en deze was wat koud geworden ik deze au bain marie opwarmde en haar gaf en dat ze het volgens mij warmer lekkerder vind dan koud…

Ik weet echt niet waar het aan kan liggen en ben bang om te snel dingen te gaan veranderen, maar om haar iedere keer een uur lang te laten jammer en huilen voordat ze dan eindelijk de fles pakt, wordt je ook gek van echt…

Hebben jullie misschien nog tips alsjeblieft

De smaak is anders, net zoals de vorm. Ik denk echt dat ze er aan wennen moet. Ik heb alles geprobeerd destijd, andere speentjes, andere voeding, een speciale fles die op een moederborst leek, wel bv maar dan met een tepelhoedje om zo te wennen aan silliconen, noem maar op. Niks werkte en ons manneke heeft daardoor rum een jaar BV gehad. Als ik hem niks gaf of er niet was, na ja dan niet dacht ie, maar mooi ook geen fles.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Net in bad gedaan, ze laat ontzettend veel windjes en heeft krampjes…Geen idee of het misschien van de Nutrilon komt.
Na het badje een flesje van 140 ml borstvoeding gegeven, dit zijn twee borsten die ze ook normaal krijgt, deze heeft ze zonder een kik leeggedronken! Dus volgens mij ligt het wel degelijk aan de smaak van de Nutrilon.

Ga morgen maar CB bellen en vragen of ik ander soort moet gebruiken.
Iemand hier die ook zo iets heeft meegemaakt?

HOOR GRAAG VAN JULLIE…

Hoi,

Het schijnt dat friso meer op bv kwa smaak lijkt dan nutrilon. Volgens mij kan je gewoon overstappen hoor. Friso heeft ook een hypoallergene vorm.
Onze dochter vond de nutrilon geen probleem. Wat wij wel in begin hebben gedaan is 50/50 voor een paar dagen. dus bv bij de fv gevoegd/gemengd. (alleen dan niet opwarmen in magentron)
Krampjes komt gewoon door dat fv anders van samenstelling is moeten de darmen zich even op in stellen is na een paar dagen over.

Groetjes

lon106

Lon bedankt voor je reactie. Madam had vandaag ook al moeite met de fles met bv erin. Dus geen idee of het nou echt aan de fles ligt of aan de voeding, waarschijnlijk allebei. Ik blijf maar bij de Nutrilon en ga kijken hoe ze dit nu verder oppakt. Ik doe nu alle voedingen met de fles, behalve de nachtvoeding die doe ik nog gewoon aan de borst.
Eigenlijk omdat ik geen voorraad heb. Maar jah ik wil ook afbouwen en niet voorraden gaan maken. Dus op een gegeven moment moet ik toch ook de nachtvoeding maar Nutrilon gaan geven, dat wordt leuk met de fles midden in de nacht. Nou jah Goddank is het niet echt meer in de nacht, als ze goed doorslaapt dan komt ze rond 4.30-5.00 uur. Hopelijk gaat dat veranderen straks als ze helemaal overgaat op Nutrilon.

Trouwns vanaf welke leeftijd mag je rijstbloem of iets anders wat de maag goed vult door het laatste flesje doen?

Het kan zijn dat ze de fles niet wil, omdat ze daar niet aan gewend is. De kraamhulp gaf mij de tip om gewoon een keer, na een maandje of zo, eens bv in een flesje te geven. Kunnen ze aan de speen wennen en gaat het later makkelijker met de fles. Omdat ik borstontsteking heb gehad en ik een tijdje moest afkolven (ik had geen kloofje maar een krater! Au!!) hebben we dat al na een week of twee moeten doen. Het scheelt wel, want ze heeft helemaal geen moeite gehad om de fles leeg te drinken.

Vanaf wanneer je rijstebloem kan geven weet ik niet, staat vast wel op het pak en anders weten anderen het misschien wel. Succes met afbouwen! Het kan heel snel gaan hoor!

Het gaat al gelukkig wat beter met het flesje, al blijft het wel een beetje drammen aan het begin, maar gelukkig wat minder.

Nu even een vraag over het afbouwen. Ik heb nu de 2e en de 4e voeding laten vallen. Als ik het schema uit het gele boekje van CB bekijk dan staat erin dat ik nu de 6e voeding zou kunnen laten vallen.

Is dit handig? Ik heb elders op internet een persoonlijk overstapschema gemaakt en daar moet ik de 5e voeding laten vallen.

Iemand een tip/idee/mening?

Hallo,

ik herken je verhaal wat betreft het flesje niet accepteren helemaal. Ik ben zelf noodgedwongen met de borstvoeding moet stoppen, omdat ik de gehele dag door duizelig ben, wat van de bv af kan komen volgens het buro en de lactatiedeskundige. Nu had ik zelf het idee om eerst voeding af te kolven zodat ze aan het flesje kon wennen, maar dat was werkelijk iedere keer een strijd. Op een gegeven moment dacht ik, kom laat ik eens flesvoeding geven i.p.v bv en ze dronk het flesje meteen leeg, wat was ik toen gelukkig. Dit ging een aantal dagen goed totdat ze het flesje wederom weigerde, dus werd het weer een strijd. Toen las ik op het internet om het speentje even voor de voeding bij de borst te doen zodat ze de geur van de borst heeft, en dat werkte redelijk goed, maar nog niet perfect. Ik had inmiddels ook de 2e en 4e voeding afgebouwd, toen kreeg ik van iemand de tip om nu de 3e voeding af te bouwen, omdat ze anders te veel verschillend kreeg, ( dan weer borst, dan weer fles, dan weer borst etc), dit geprobeerd en nu drinkt ze zonder problemen haar flesje leeg. Wel moet ik zeggen dat ik blij ben als ze 's avonds de borst weer krijgt omdat ik dan wel last heb van stuwing, maar dat wordt ook iedere dag beter. Dus misschien een tip voor je.

Bedankt voor je reactie.

Weet iemand of je afgekolfde melk van twee kolfbeurten en van andere dagen, dus bijvoorbeeld van gisteren en vandaag bij elkaar mag doen om als voeding te geven?

[quote]

Weet iemand of je afgekolfde melk van twee kolfbeurten en van andere dagen, dus bijvoorbeeld van gisteren en vandaag bij elkaar mag doen om als voeding te geven?

Ik geef inmiddels alleen nog de ochtend en avond borstvoeding. De andere 2x krijgt mijn dochter de fles (friso ha).
(research op internet) Afgekolfde melk kun je 24 uur in de koelkast bewaren voordat je het in de vriezer doet. Mijn idee was dus, dat ik alles wat ik kolfde, binnen die 24 uur bij elkaar kon doen en dan invriezen.
Je kunt de verse afgekolfde melk max. 5 dagen in de koelkast bewaren. Ik deed de melk van verschillende dagen dan pas op het moment van verwarmen bij elkaar.

Ik voedde mijn dochter vaak liggend, en in die houding heb ik haar ook uit de fles leren drinken. Ze wilde de fles namelijk eerst ook niet. Moet er wel bij zeggen, dat we al vlot begonnen zijn met het wennen eraan (rond 6 weken)

Ik begon met het afbouwen van de voedingen bij de 2e en vervolgens 3e voeding. (Nu krijgt ze dus nog steeds de 1e en laatste voeding.)

groetjes!

Je kan gerust alle gekolvde melk bijelkaar doen. Heb ik ook gedaan.

In de vriezer kan je het langer bewaren dan in de koelkast.

Hoeveel voedingen heb je nou afgebouwd?

Hoi,
Je kan gekolfde melk bij elkaar doen als het dezelfde temperatuur heeft. Dus pas mengen in de koelkast als het allebei afgekoelt is. En dus niet bevroren en koude melk bij elkaar gooien in de vriezer. Het is het beste om zo min mogelijk handelingen met de melk te doen. Dus als je het binnen 5 dagen geeft in de koelkast bewaren. Als je het wil invriezen beter direct invriezen. Het is niet verkeerd als je het eerst koelt en dan vriest maar er gaat wel iets van het goede van de moedermelk verloren.

Je kunt heel goed je vragen over borstvoeding en kolven en bewaren van melk stellen op www.borstvoedingsforum.nl. Ook vind je er erg veel informatie…
Groeten,
Marjolein