Af en toe hard drolletje

Ik noemde het net even in een vorig topic, maar toch nog maar even:

Julia heeft sinds ze fruit en groente eet soms wat last van haar darmen. Eerst poepte ze volop, nu ook nog wel, maar soms heeft ze van die harde drolletjes. Dan weer echt een volle broek met dunne poep. Ze perst soms echt, dan word ze heel rood en soms denk ik ook dat ze huilt vanwege buikpijn (heb zelf ook vaak last van verstopping, dus herken de grimasjes die ze trekt). Ik geef echt niet alleen banaan ofzo…Wat moet je doen als je kindje verstopt zit??? Ze heeft het dus niet altijd…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ze gaat nu pas echt goed eten zeg maar he. Dat ze alles eet en ook de 6 maanden potjes. Want Toen morgan echt eten ging hebben haar darmen daar erg aan moeten wennen. Dus ook soms harder keutels en dan wat minder hard en buikpijn. Maar als ze echt moeilijk gaat peer en kiwi laxeren als de beste dus dat kan haar wel helpen.

Groetjes,

Michèle

Bij verstopping, zorgen dat ze alleen Bambix krijgt en geen Nutrix. Verder bruin brood geven.
Laxerend fruit geven (kiwi, pruimen, druiven, meloen).
En er bestaat Roosvicee Laxo op basis van pruimen.

Maar het heet overigens pas verstopping als ze echt structureel dagenlang achtereen niet kan poepen hoor. Als ze harde keuteltjes afwisselt met dunnere ontlasting of gewone ontlasting, zou ik me geen moment zorgen maken als ik jou was.

Dus zoals jij het omschrijft is het geen verstopping en kun je gewoon per dag bekijken wat je aan fruit en andere voeding geeft. Heeft ze gisteren hardere ontlasting gehad, dan zou je nu vandaag bijv. kiwi kunnen geven.
Heeft ze gisteren een dunne luier gehad dan geef je vandaag banaan ofzo.

Maar jouw beschrijving van de situatie heeft niet echt Roosvicee laxo nodig, dus daar zou ik nog niet te snel naar grijpen.

Groetekes, Sje

Had al gereageerd in een ander topic, maar nog maar eens: bambix!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nee klopt, ze wisselt hard met zacht af zeg maar. Soms poept ze niet en gisteren was het 2x raak op het kdv. Ik zal eerst inderdaad peer enzo afwisselen met ander fruit en ook grijpen naar de Bambix. Die mag ze nu natuurlijk ook he! Het is allemaal wennen voor die mopjes! Ik stem haar voeding af op de luiers!

Klinkt weer eens anders rainbow, hoor je niet zo vaak zo hahaha

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

rainbow… als tip voor Jurian zijn ontlasting (wat nooit goed is geweest) kreeg ik als advies warm water te geven (niet uit de kraan maar opwarmen in flessenwarmer of magnetron)… en dit op nuchtere maag. Dit maakt de ontlasting ook zachter, en ook goed voor het vocht dat ze dan binnen krijgen. Bij Jurian werkt het redelijk maar … dunne ontlasting heeft hij nooit. Hij poept vaker per dag dikke ontlasting… maar heeft er minder moeite mee.

peer gaf hier veel krampjes meer dan kiwi bijv.

quote:
Klinkt weer eens anders rainbow, hoor je niet zo vaak zo hahaha

Groetjes Michelle

Heeeeey Michele, ik snap 'm effe niet???

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090322/w5n6.jpg" alt=“Lilypie 1st Birthday Pic” width=“56” height=“75” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/84Ryp1.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” /></a>

rico had dat ook in het begin met 4+ sinds we aan de 6+ zitten poept ie als een best rainbow:-d
ofja is ook niet echt van toepassing eerder
lekker vaag weer maar goed.
ik stem ook rico’s eten af op zijn luiers. als hij harde poep heeft geef ik ook iets waar peer in zit of pruim. alleen nu is het zoiezo hommeles omdat zn darmpjes toch al niet normaal werken zeg maar…

maar ja komt allemaal wel goed…ook hier geld…afwachten

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik zeg NIKS meer…Vanmiddag DRIE enorme poepluiers gehad! En gewoon allemaal zacht! Dus eh…mevrouw heeft nu even geen last blijkbaar? Vanavond kreeg ze bruine boontjes (haar favoriete eten) en vanochtend banaan. Dat heft elkaar dan wel op denk ik!

Ik zeg NIKS meer…Vanmiddag DRIE enorme poepluiers gehad! En gewoon allemaal zacht! Dus eh…mevrouw heeft nu even geen last blijkbaar? Vanavond kreeg ze bruine boontjes (haar favoriete eten) en vanochtend banaan. Dat heft elkaar dan wel op denk ik!

hallo rainbow

wat ik wel doe is een kiwi op de nuchtere maag werkt erg goed.
en ook geef ik wel roosvice laxo en als het dan nog niet wil heb ik
van de dokter lactulose en klysmas gekregen.
dit gebruik ik eigenlijk niet alleen bij hele erge verstopping.
gr rennie

rsvdb

Ik stem ook Morgan’s eten af op haar luiers hoor. Veel kramp en harde poep is peer en anders banaan of appel. 's avonds idem. Enne even een myte de wereld uithelpen. Bruine Bonen laxeren NIET. Het is zetmeel. Ze geven scheten, geen dunne ontlasting. Enne als ze het mogen hebben dan helpt ontbijtkoek straks ook goed.

Groetjes,

Michèle

Ik bedoelde naar de luier kijken om te kijken wat we eten vandaag. Maar die zijn er schijnbaar meer. Ga er bij Dylano ook is op letten

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker