Af en toe geen avondeten eten


#1

hallo allemaal,

ik heb een vraagje mijn zoontje van 25 maanden wil af en toe s avonds geen avond eten wat kan ik hem dan geven wie heeft er tips

eetschema
800 pap
930 fruit
1130 boterhammen met melk
1700 avondeten
1900 melk
dan rond 1930 naar bed tot s morgens 8.00

tussendoortjes en drinken

groetjes silvia


#2

Toverwoord: negeren! Puur uitproberen wat die kleine man doet. Welkom in de peuterpuberteit.

Eet-ie niet, dan eet-ie maar niet. Als-ie verder goed drinkt is er niks aan de hand

Wat je in elk geval niet moet doen is alternatieven aanbieden. Zodra hij weet dat-ie een lekkere boterham kan krijgen ipv aardappelen is het eind zoek en eet-ie voorlopig nooit meer zijn warm eten. Dus gewoon negeren als-ie niet eet.

Groetekes, Sje


#3

Ben het met Sje eens, geen alternatieven.
Jasper mag van mij als ie niet wil eten wel gewoon zn toetje, maar niets extra’s of anders inplaats van de warme maaltijd. Hij moet dan ook gewoon aan tafel blijven zitten tot we klaar zijn, ook als ie zelf niet van plan is te eten en hij krijgt zn toetje pas als wij daar ook aan toe zijn.

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#4

Tsjah, ik had gisteravond ook een peuter die zonder eten op bed gegaan is. Hij wou nog niet een hapje proberen. Nou ja, dan niet.
Vanmorgen een klein stukje krentebol, en nu tussen de middag na de peuterspeelzaal 2 boterhammen en een handjevol crackertjes. Ze zorgen wel dat ze uiteindelijk genoeg krijgen hoor!

Groetjes Manderijn.


#5

Hier gaat t bij de oudste 2 net als bij de mama van Jasper.
Eten ze niet… nou dan niet. Toetje krijgen ze wel.
Als ik weet dat ze t echt niet lusten (bepaalde groentes bijv.) zorg ik dat er bijv vlees is wat ze wel lusten… Als zij anders kiezen, is het hun eigen keuze. Dan maar zonder eten op bed. Morgen weer een kans. En inderdaad: pas van tafel als we allemaal klaar zijn!