Advies van cb over voeding

hallo allemaal!

Gisteren moest ik weer eens naar het cb! niks mis mee natuurlijk, mits ik niet altijd vol twijfels weer thuis kom!
nou moest ik de middag fles maar weg laten!?
onze klein meid is nu 9 maanden en eet s’ morgens 100ml pap en 100ml opvolgmelk en s’ middags 1 boterham ( en normaal nog een fles van 150 ml)
en s’ middags nog een fruithapje en dan s’ avonds haar groentehapje en na het badje een fles van 180!
ze weegt 8650 gr en is 72.5 cm lang, maar nou zeggen ze dus dat ik de middag fles weg moet laten ook al eet ze vaker niet dan wel haar pap, fruit, brood en groenten helemaal op!
is dit niet een beetje raar???( en weinig voeding)
wat vinden jullie?!

lieve groet,
Monique

hoi

die van mij zijn al wat groter (jongste 2 jaar) maar ik heb eerlijk gezegd nooit naar voedingsadviezen van het cd geluisterd en mijn eige gevoel gevolgd ik vond altijd dat ze veel te vroeg van mening waren met minder voedingen en zelfs tot aan dieet over wilden stappen dus in dat opzicht zou ik gewoon blijven doen waarvan jij denkt en ziet dat het genoeg voor je kindje is.

het cd ziet haar maar 5 min en jij de hele dag dus jij kan veel beter inschatten wat ze wel of niet nodig hebt. zekers als ze de rest van de maaltijden net helemaal op krijgt zou ik de middag fles blijvenn geven.

en idd meestal kom je met meer twijfels terug als dat je erheen ging

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

dat zeg ik! mijn kleine is geboren met 2670 gram en ik ben gisteren ook bij cb langs geweest precies hetzelfde verhaal! hij is de laatste 2 weken 400 gram aangekomen logisch toch moet veel inhalen en is nu eindelijk 5090gram. en ja hoor gelijk moet ze er wat van zeggen! ja zegt zegt mevrouw wij willen dat ze 150gram per week aankomen. pardon! ik weer met een rot gevoel naar huis natuurlijk van krijgt hij idd teveel? drinkt al zijn flessen niet helemaal leeg maar komt goed aan wat is daar mis mee in hemelsnaam! ik weet het soms ook niet meer hoor moeders wat is nou goed

zij willen dat elk kind precies volgens het boekje groeit DAT KAN NIET!!!
iedreen is verschillend groeien op hun eige tempo doen alles op hun eige manier je kan niet volgens het boekje groeien
persoonlijk vind ik het dus gewoon onzin als zij tegen mijn zeggen goh uw kind is wel aan de zware kant (kwam net boven hun groeilijn uit) het is wel nodig dat hij op dieet moet pfffff ja daaaag denk er niet over en kijk hem nu alle broeken zakken van zijn kont af en dat echt niet door een dieet maar gewoon omdat hij zo gebouwd is en heel hard in de lengte groeit

doe wat jij denkt dat goed voor je kindje is en laat dat boekje voor wat het is

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Ik sluit me aan bij alle bovenstaande berichten! Doe waar jij je goed bij voelt en wat jij denkt wat goed is!
Adviezen van het CB heb ik ook niet meer nodig. Mijn dochter van 4,5 maand is 8,5kilo! Moest ook maar minder voeding geven terwijl ze maar 4x180cc+6schepjes krijgt (en ze heeft dit ook nodig)!
Succes en volg je gevoel

CB daar hoor je zoveel van dit soort verhalen over. Jammer is dat. Wij zijn nu 2 keer geweest kregen wel 2 keer een compliment dat ze zo goed gegroeid was maar de laatste keer wilde we graag advies over het slapen wat overdag haast niet wilde. We gaven ook al aan wat we er zelf aan deden maar deze mevrouw had ons echt niets te melden en gaf alleen een folder mee. Daar hadden we dus echt niets aan. Ben toen wat op internet gaan zoeken en we hebben een boek gekocht waar ik heel veel aan heb gehad.

Wat ik wel heel jammer vind om te lezen dat jij er met een echt rot gevoel weg kwam dat vind ik echt niet leuk voor je. Ik zou net als de dames voor mij al zeggen je eigen gevoel volgen en die fles lekker blijven geven.

hoi, hoi!!

bedankt voor jullie bemoedigende berichtjes!
ik heb het een dag geprobeerd om de middag voeding weg
te laten en ze was na twee uur overstuur omdat ze honger had
( smakken met de mond en sabbelen op haar handjes ) dus mama heeft
het advies van het cb in de windt geslagen en heeft haar hongerlapje
alsnog haar fles gegeven!

achteraf denk ik altijd, “waarom word ik zo onzeker van iemand die mij,
en nog belangrijker mijn kind niet kent”?
“Nou” dames “BEDANKT” ik sta weer stevig in mijn schoenen!

Lieve groet,
Monique

goed zo Monique! mijn kleine werd gisteren ook onrustig door hun stomme advies! heeft de hele dag niet geslapen en nu doe ik het lekker weer op mijn eigen manier! en ja hoor hij slaapt nu weer als een roos! je kan een kind van 12 weken toch niet op dieet doen! kom nou! houden die zelfvertrouwen Monique laten we ons maar niet meer gek maken door zulk onbenul…

Heey

Je hebt in principe een prima schema hoor, en ik zou die fles gewoon lekker blijven geven.
Wat je wel kan doen is in plaats van een fles een toetje voor ze naar bed gaat, dat mag vanaf die leeftijd.
En je kan om aan voldoende vocht te komen ook 's morgens nog een keer wat drinken geven met een soepstengel en 's middags wat diksap bij het fruit bijv.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers