Advies nodig

meiden zit met een probleem,nou ja probleem is net hoe je het eigenlijk bekijkt…

dylan word 10 einde van het jaar,maar hij gelooft dus nog in de sint…

Ik heb nu wel zoiets van ja het is mooi geweest we gaan het hem maar eens vertellen…maarja hoe ga ik dat aanpakken he,zodat ik niet mijn mannetje verdrietig maakt

in het voorjaar ergens was een voorstukje op tv van paul de leeuw en kwam de sint in voor,hihih zegt dylan wij wat is er te lachen,nou zegt hij op school zegggen ze dat hij niet bestaat,wij oohhhhh,maarja kaitlyn zat er ook bij gelukkig diep in haar boek dus denk ik en hoop ik noks gehoord

en hans zo van nou wat denk je zelf ervan,nou ik denk hij bestaat dus hans nou jongen dan bestaat hij…oke dan hebben ze in de klas geen gelijk nee zegt hans

en dylan ging weer verder met wat hij aan het doen was…

ik vind het best allemaal moeilijk hoor,en als ik het gaat vertellen wil ik het wel deze weken doen en niet vlak voordat hij komt…

wie kan me helpen met een oplossing

want kijk ik vind het leuk dat hij geloofd hoor en vind ook altijd van die mooie tijden,die kinderen zo in spannig enzo,maar hij word 10 en ruim de helft van de klas geloofd dus niet meer he

dus waar doe ik goed aan wie o wie helpt mij ff

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

ja hoe moet je beginnen .moeilijk .dylan lekker bij je komen laten zitten .en zeg kijk dylan .jij geloof toch ik sinterklaas .nu moet ik je iets bekennen .sinterklaas is een oud kinderfeest .maar de echte sinterklaas bestaat niet meer ,dit zijn allemaal hulpen .dus ook papa en mama want die kopen de kado s of zo iets ja moeilijk hoor .hoop dat je er want aan heb .messchien andere beter ideeen

groetjes marielle mama van tanja

tanja is nu 

Lilypie 5th Birthday Ticker

misschien kun je hem vertellen dat het een heel groot geheim is wat alleen grote mensen weten. Zo maakt de teleurstelling misschien plek voor de spanning in het delen van een grote mensen geheim en blijft hij er toch zorgzaam mee omgaan wat zijn zusje en andere kleinere kinderen betreft. Ik ben al aan het zoeken op google verder.

Als ik het zo lees he, dan valt me op dat de kinderen die rotsvast geloofden best woest en teleurgesteld waren, maar de kinderen die al hun vermoedens hadden doordat ze iemand betrapten, zeggen dat ze zo al hun vermoedens hadden en de teleurstelling daardoor een stuk minder was. Misschien moet je hem ergens op laten betrappen of zo, ik weet het ook niet hahaha brainstorm maar effies.

Betrek hem inderdaad bij het grote geheim van de grote mensen. Dan neemt hij het waarschijnlijk minder verdrietig op en heeft hij er straks op zijn manier plezier van omdat zijn zusje nog wel gelooft. Zorg er in elk geval voor dat je het zo vertelt dat hij het niet interpreteert als dat hij al 10 jaar belazerd is door diezelfde grote mensen die dat geheim delen.

Maar ik zou het geheim inderdaad wel zo ongeveer uiterelijk op deze leeftijd gaan verklappen want grote kans dat-ie op een gegeven moment uitgelachen gaat worden op school omdat hij nog steeds gelooft en dat dat iets voor kleine kinderen is.

Probeer het ook niet te dramatisch te brengen, maar gewoon luchtig. Want als je er zelf een verdrietig/dramatisch gezicht bij trekt neemt hij het misschien alsnog verkeerd op.

Hou je ons op de hoogte?

Groetekes, Sje

bedankt voor het antwoorden meiden

vind het wel een moeilijke opgave hoor als ouder pffffff

ga ff brainstormen hoe ik het ga doen,laat hem dit weekend ff genieten van het kamp en dan van de week op een avond ff bepraten/bespreeken met hem

en idd sje wat je zegt daar ben ik beang voor dat hij dadelijk uit gelachen word vandaar dat ik het nu wil gaan vertellen het grote geheim

Dylan & Kaitlyn

Bedenk even goed Bianca, of je het hem wel op een avond zou vertellen zo relatief vlak voor het naar bed gaan.

Je zou daar beter een ochtend in het weekend voor kunnen kiezen. Gewoon na het ontbijt even apart nemen. Kan-ie de hele dag aan het idee wennen.

Anders gaat-ie namelijk met heel indrukwekkend nieuws zijn bedje in en je weet niet wat dat met z’n nachtrust doet.

Groetekes, Sje

oke ja dat is een goede tip,moet ik ff van kaitlyn af zien te komen die ochtend hihih,die wil ik nog f laten geloven

Dylan & Kaitlyn

Gaat Kaitlyn gewoon even iets gezelligs met papa doen en dan heb jij grote-mensen-geheimen-overleg met Dylan! Hihi!

Groetekes, Sje

breng kaitlyn wel lekker naar oma kan ze shoppen met haar hihihi

dan hebben we met zijn 3en een geheime missie

komt goed,hoop ik

Dylan & Kaitlyn

Hou ons op de hoogte he hoe het afgelopen is?!

Groetekes, Sje

Oh ja 10!! Das wel tof dat ie nog geloof joh, alleen tja idd als ie er op school straks om uitgelachen word is wel sneu!!

Zo te lezen komt het goed, straks een grote mensen geheim is ook gaaf!

Groetjes Nathalie & Co