Advies nodig


#1

hallo allemaal
ik heb echt even jullie advies nodig pfff ik zit er echt mee
nou zullen jullie wel denken waar gaat dit over nou ik zal het je uitleggen
ik heb een broertje van 20 die totaal geen verantwoordelijkheden kent hij woont nog thuis en werkt in een winkel en gaat ook nog 1 dag per week na school…
zijn vriendin net een week 18 heeft geen werk, geen opleiding, woont nog thuis en heeft nofg minder verantwoordelijkheids gevoel dan mn broertje…
haar houders zetten haar om de haveklap op straat met spullen en al…
nu het volgende ik heb nu gehoort van mn moeder dat ze een kindje krijgen ze is 4 weken zwanger
ik kan niet zeggen dat ik er blij mee ben tot mn spijt want ik zie hun geen kind opvoeden en ik heb zelf ondervonden dat het best zwaar kan zijn…
kwa opvoeding, geld, en je eigen leventje dat totaal verandert
nu heb ik vanavond met hun een gesprekje eigelijk zou ik en anderen ook van mn famnile graag zien dat ze het kindje weg laten halen ik schrijf dit met pijn in mn buik dat ik dat ooit zal zeggen had ik niet verwacht ik ben opzich echt tegen op abortus maar zij kunnen dit kindje geen toekomst geven…
wat moet ik nou doen ik kan niet blij zijn voor ze en daar baal ik best wel van maar ja dat is het gevoel dat ik heb
ik heb met mn broertje gesproken en ook wil hij eigelijk wel dat ze het kindje weg laten halen want hij zegt ook wij kunnen dit kindje geen toekomst geven… eigelijk ben ik wel blij dat hij dr zo over denkt alleen zijn vriendin wil er absoluut niet aan zij ziet alleen de leuke dingen
ook heb ik haar vandaag gesporken en haar gezecht dat ik met hun wil praten over wat de veranderingen zullen zijn als er een kindje komt en dan hoop ik eigelijk dat ze besluiten om het weg te laten halen ik weet dat die keuze niet aan mij is en ik zal het zo ook niet op die manier vertellen maar ik wil hun duidelijk maken dat het echt verandert hun leventje van uitslapen, uitgaan en niets doen, ze doen nog niet eens wat in het huishouden laat staan dat ze een eigen gezin moetten runnen dat lukt ze echt niet zoals ik dat kan inschatten

nu het volgende hoe denken jullie daarover want ik vind het erg moelijk en zou graag van jullie willen weten hoe ik hun duidelijk kan maken dat een kindje krijgen heel wat meer is als een keer een half uurtje oppassen

ps als je lid bent van mn eigen groepje willen jullie daar het er dan niet over hebben want ze komen ook weleens op deze groep en familie leden ook en die weten het nog niet duzz

ik hoop gauw wat van jullie te horen
liefs ciska


#2

Pfff ciska,

Ik denk, dat je juist hun moet steunen, want waarschijnlijk hou harder mensen roepen dat ze het niet kunnen hoe harder zei dat kindje willen houden, maar als je ze juist steunt (niet dat ze dan wel dat kindje weg halen) maar je krijgt dan misschien wel het vertrouwen dat ze ook naar je luiseren…

Niemand kan iemand vertellen om een abortus te laten plegen… Nu ben ik daar zo ie zo al heel erg tegen, maar dat wil niet zeggen dat ik, niet zou snappen dat jij en je fam je geen zorgen maakt…

dit is zo’, beetje mijn mening

sterkte Tries

Liefs Tries


#3

Tja, wat een dilemma.
Persoonlijk zou ik er ook niet voor kiezen om een abortus voor te stellen.
Steunen is vaak het enigste wat je kan doen.
Ik heb zelfs gezien dat soms de komst van een baby iemand 100% kan veranderen.
Veel suc6.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & 7 weken zwanger van nummer 2.


#4

Ik ben het een beetje met de andere
dames eens.
Hoe goed de bedoeling ook is, vrouwen
die zelf niet (uit zichzelf)de beslissing
tot een abortus maken, kunnen daar heel
veel probelemen mee krijgen.
En dan wijzen ze snel met hun vingertje.
Dus pas er mee op.
Er zijn ook andere opties natuurlijk.
Adoptie of zo.
Sta achter ze no matter what.
Want ook al maken ze in jullie ogen
een fout, soms kan dat best meevallen.
Zorg dat ze weten dat je er voor ze bent.
Want als ze het moeilijk krijgen en
ze kunnen nergens naar toe, ben je verder van huis.

Liefs Kristel


#5

Nou, hier komt “spuit elf” dan ook nog even .
Ik kan er niks aan doen maar ook IK ben het met de andere dames eens.
Ik denk dat je ze alleen maar tegen je in het harnas jaagt als je het over aborus gaat hebben.
Natuurlijk kan je ze proberen duidelijk te maken wat het vader en moederschap inhoudt. Lijkt me helemaal niet verkeerd!
Maar noem dan wel alle aspecten, dus zowel de minder leuke maar ook de leuke.
Gewoon eerlijk zijn daarin.
Tuurlijk is het zwaar, maar het moederschap kan iemand inderdaad ook erg veranderen.
Ik denk dat ze juist heel veel zullen hebben aan jouw steun!!

Verder kan ik me trouwens wel voorstellen dat je je zorgen maakt hoor!!!
Maar ze zijn wel al volwassen en maken hun eigen keuzes.

Succes!

Liefs, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 20 Apr 2004 16:09:57


#6

HALLO ALLEMAAL
MISCHIEN HEB IK IN HET EERSTE BERICHTJE WEL GEZET DAT IK OP EEN ABORTUS WOU AAN DRINGEN DIT IS ECHTER NIET HET GEVAL GEWEEST HOOR… DAT IS IETS AAN HUN ZIJ HEBBEN DIE KEUZE EN ZIJ MOETTEN DIE MAKEN NIET WIJ… IK HEB HEEL DUIDELIJK MET ZE GESPROKEN HEEL NORMAAL EN NIET OVER EEN ABORTUS GEHAD NOU JA WEL GEHAD ALLEEN NIET VAN MIJ UIT DAT KWAM VAN HUN ZELF UIT ZE ZIJN DAN OOK ECHT HELEMAAL IN DE WAR WANT ZE WETEN NIET WAT ZE MOETTEN DOEN… IK HEB ECHT ALLES VERTELD HET MINDER LEUKE VAN KINDEREN EN HET LEUKE VAN KINDEREN OOK HEB IK ZE HET TEL GEGEVEN VAN HET FIOM DIE KUNNEN ZE HELPEN BIJ HET MAKEN VAN EEN BESLISSING EN ALS ZE BESLUITEN OM HET TE HOUDEN DAN GAAN ZE HUN OOK HELEPEN MET HUISVESTING ENZZZZ IK ZOU JULLIE OP DE HOOGTE HOUDEN
KUZZ CISKA


#7

Hallo Ciska,

Moeilijk hoor.
In tegenstelling tot de anderen kan ik me voorstellen dat je blij zou zijn als ze besluiten dat dit kindje, voor hun, niet goed is op dit moment.
Ze kan wel alle mooie dingen zien, maar ik denk dat ze op die leeftijd op deze manier de gevolgen niet zien.
En natuurlijk zijn er mensen die er erg door veranderd zijn. Maar andersom gebeurd helaas ook heel erg veel.
Er veranderd nogal wat in je leven met een kindje erbij!
En of je nu wil of niet, er wordt gewoon een hoop werk bij je neergelegd als familie zijnde. Want zo’n klein moppie laat je niet “vallen”. Als ze je hulp nodig hebben dan zeg je (vaak) automatisch toch ja.

Sterte, best moeilijk hoor!

Groetjes Mim


#8

Goed gedaan meid.
Het kwam eerlijk gezegd bij mij zo
over, alsof je wilde aandringen op een abortus.
Zoals ik het persoonlijk bekeek,
heb je nu het enige juiste gedaan.

Liefs Kristel


#9

nou inderdaad ciska… wat moeilijk. ik kan ook heel goed je bezorgtheid voorstellen… ik denk ook dat je nu het goede hebt gedaan hoor. ik zou zelf geen abortus plegen ,maar ik kan me wel situatie’s indenken waarbij dat wel gebeurd. toch moeten hun inderdaad zelf die beslissing nemen. als die weloverwogen word genomen heb je best kans dat ze het heel goed gaan doen… maargoed ik hoop dus dat ze voor hun een goede keus maken waar ze geen spijt van gaan krijgen… want dat lijkt me het aller ergste wat er is…(als het om een kind gaat)veel sterkte ermee ciska!! xxxx

maureen


#10

Jee wat een dillema. Ik kan me voorstellen dat je inzit over het ongeboren kind. Maar het is een keus die zij denk ik gemaakt hebben. Je kunt ook iemand als voogd aanstellen, die dan de belangen behartigd van het kind. Maar vergeet niet dat ze pas 4 weken is er kan nog van alles gebeuren. Adoptie is ook een optie en anders laat je ze een dag met jouw kinderen optrekken. Misschien ziet zij dan ook wel in dat het echt niet allemaal rozengeur en manenschijn is. JE broer moet ook duidelijk kunnen maken aan haar dat hij het kind liever niet wil.
Zo kan hij de ongeboren vrucht niet erkennen.

bianca.


#11

IK HAD BELOOFD JULLIE OP DE HOOGTE TE HOUDEN
NOU ZE ZIJN VANOCHTEND NA HET ZIEKNHUIS GEWEEST VOOR EEN ECHO
EN WAT BLIJKT ZIJN ZE AL 3 MAAND ZWANGER…
ZE HEBBEN DAN OOK BESLOTEN OM HET KIDJE TE HOUDEN,
IK HEB ZE GEFELICITHEERD MET HUN OUDERSCHAP IN SPE EN DAT IK ZE ZAL
HELPEN WAAR IK KAN IK KREEG EEN HEEL LIEF MAILTJE VAN ZE DAARNA
DAT ZE HET HEEL ERG KONDEN WADEREN DAT IK EN MN MOEDER EN MN VRIEND
HUN WILLEN HELPEN EN BEDANKTE ONS VOOR ONZE STEUN TOT NU TOE

NU HEB IK EVEN EEN VRAAG ZIJN HIER LEDEN DIE UIT GRONINGEN EN
OMGEVING KOMEN DAN HIER DE VRAAG AAN HUN
NOU ZE MOETTEN NU SNEL EEN HUISJE VINDEN MAAR OOK MEUBELTJES, POTJES
PANNEN ENZ…
OOK SPULLEN VIOOR DE BABY ENZ…
EN ZE HEBBEN NIETS HELEMAAL NIETS…
OOK GEEN GELD

MIJN VRAAG IS DAN OOK AAN JULLIE OF JULLIE MISCHIEN IETS KWIJT WILLEN
AAN EEN AANKOMEND GEZINNETJE WAT HET ERG NODIG HEEFT
DUZZ HEB JE SPULLEN OVER EN WIL JE ZE WEL KWIJT MAIL ME DAN EVEN
ALVAST BEDANKT
DIT IS MIJN EMAIL CIS24@HOME.NL

HOPELIJK KUNNEN EN WILLEN JULLIE HEN HELPEN
KUZZ CISKA


#12

Hoi ciska,

das al een behoorlijk eind ja, gelukkig dat ze er zo blij mee zijn en jullie met elkaar, das toch belangrijk…

kijk eens op http://wonen.overzicht.nl/
of een advertentie zetten in jullie locale krant enz

Gr Tries

PS zou je je caps uit willen zetten? is heel vervelend lezen, en op het internet is eigelijk grote letters schreeuwen (misschien wist je dat nog niet)

Liefs Tries


#13

nou inderdaad ze zijn al best ver met de zwangerschap. ik ben ook blij voor hun dat ze er samen blij mee zijn. ze hebben inderdaad steun nodig…ik hoop dat ze dat ook krijgen hoor… en miscien vind je nog wel wat op www.marktplaats.nl daar kun je ook zelf zoeken maar ook een advertententie plaatsen. (gratis) heel veel sucses hoor.

ps: ik wist het ook niet dat hoofdletters schreeuwen betekende op internet… weer wat geleerd. thanks…

kussss van mij

maureen


#14

Wat goed zeg. Ik hoop dat
het hun erg goed gaat.
Ik zal rondvragen in de familie
of er nog iets is. Je moet maar eens
gaan kijken bij een kringloopzaak.
Daar hebben ze vaak erg leuke meubeltjes.
Verfje erover en ze zijn weer als nieuw.

Liefs Kristel