Advies nodig kinderdagverblijf/voorkeursligging

Hallo ouders,

Ik ga binnenkort weer 3 hele dagen werken, waardoor mijn dochter dus 3 dagen naar het kinderdagverblijf moet. Ik ben hier heel erg zenuwachtig over, omdat ze nog steeds een voorkeursligging heeft. De afplatting van haar hoofdje kan ik nu nog redelijk goed in de gaten houden door haar zo min mogelijk op haar rug te leggen wanneer ze wakker is, maar als ze naar het KDV moet?? Hoe kan ik dit het beste met de kinderleidsters bespreken?

Hallo,
Ik begrijp, dat je er zenuwachtig over bent, maar ik zou met de leidsters gewoon bespreken, waar je zorgen liggen. Ik mag aannemen, dat zij professioneel genoeg zijn om hier jou in gerust te stellen. Ik wens je veel sterkte met het weer gaan werken. Ik zie er onwijs tegen op, maar heb wel het geluk, dat mijn vriend veel thuis kan werken en de beide oma’s komen oppassen.
warme groet, Annemary

Wij kregen van tevoren een intakegesprek waarin we alle bijzondere dingen konden bespreken. Heb jij dat niet gehad? Anders misschien nog even een afspraak maken voor zo’n gesprek, want om nou tijdens de overdracht op de 1e dag dit soort dingen te bespreken lijkt me niet heel handig.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Gewoon bespreken, ze hebben hier vast meer ervaringen mee.
Onze zoon had ook een voorkeursligging maar de leidsters van het kinderdagverblijf hebben hier goed rekening mee gehouden. B.v. door het speelkleed of de wipstoel zo zetten dat het kindje met de voorkeur richting een saaie muur ligt, als hij/zij dan toch iets wil zien van de gezelligheid van andere kindjes draait het het hoofdje wel bij.
Wij hadden inderdaad ook eerst een intake gesprek waar we dit soort dingen konden doorspreken, en we hebben ook een boekje waar we elke keer de bijzonderheden in kunnen schrijven, dat is ook erg handig.

Succes met het weer gaan werken!
Dat is toch weer even wennen…

Groetjes Carolien

Tim gaat ook 2 dagen naar de creche en had ook een voorkeurshouding. Tijdens de intake hebben we dit aan kunnen geven en hier is rekening mee gehouden. Niet druk om maken dus, maar gewoon aangeven. En dan houden ze hier zeker rekening mee. Voor zover ze kunnen natuurlijk, want ze hebben natuurlijk meerdere kindjes om op te letten. Bij ons deden ze dus bijvoorbeeld bewust het speelgoed aan de niet voorkeurshouding en dat soort dingen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Heb zelf op kdv gewerkt en natuurlijk kun je dit gewoon bespreken.
Wij hebben wel vaker kindjes gehad met afgeplatte hoofdjes en het was voor ons geen enkele moeite om in de gaten te houden of t kindje goed lag. Ze doen het vast met liefde hoor.
Don’t worry, Jij bent mama en tis jou kind en alles moet dan bespreekbaar zijn!