afgelopen weekend is onze Jolien in he ziekenhuis opgenomen geweest. ze had een zware zuuropstoot gehad waardoor ze even geen adem kon halen {{horror}}. We zijn dan via spoed binnen gegaan en na heel wat onderzoeken en een nacht aan de monitor was dat de conclusie. Nu moeten we andere voeding geven & meteen met vaste voeding beginnen. En uiteraard doen we dat. maar nu zit ik in de rats met haar voeding. Met de gewone nutrilon at ze 5 voedingen (hoewel ze er soms al 1 durfde laten vallen)van 180 à 200. Met de AR voeding eet ze er nog 4 eerst maar 180, maar vandaag voor de eerste keer 200 (hopelijk gaat ze dat nu bij elke voeding doen). de vaste voeding gaat eigen lijk vrij goed. Ze vindt het duidelijk lekker. Gisteren at ze 10 à 15 hapjes, vandaag al een half potje. Haar schema zag er vandaag zo uit
7.00 : 180 ml
11.30: 200 ml
16.00: groentenpap + 180 ml
en vermoedelijk komt ze zo rond 20 à 21 uur voor haar laatste voeding (de laatste dagen at ze toen 200 ml)
Dat zijn dus maar 4 voedingen. tja, de AR pap is zwaarder, de worteltjes vullen meer. Maar wat nu? Volgens het schema van K&G zouden ze op 4 md 4 flessen van 210 moeten hebben + groenten of fruitpap. Maar Jolien is maar 3 maand volgens mij kan ze een dergelijke hoeveelheid nog niet aan (ze vraagt dat ook duidelijk niet). Maar krijgt ze hiermee nu wel genoeg? en gaat ze niet op 3 flesjes terugvallen naarmate ze meer groentenpap gaat eten? Als ze niet meer vraagt, dan heeft ze toch ook niet meer nodig? Of wel? Iemand raad?
Advies gevraagd reflux / vaste voeding
hoi dat is schrikken zeg bah geen leuke dingen
waarom doe je die groentehap niet tussen door
ik vind van 1130 naar 1600 zo groot
ik deed altijd
7uur fles
11uur fles
13uur fruithapje
15uur fles
1730 groente (gelijk met ons)
19uur fles en dan slapen (waren ze wel iets ouder hoor)
ja en toch is het voor elk kind anders hoor en een beetje puzzelen wat voor dag ritme je krijgt
maar ik denk wel dat kinderen die spugen beter gebaat zijn bij vast voedsel
vaak is het dan wel een stuk minder
nou rustig aan met je meisje he
groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 4 mnd

hallo
Mijn dochter van 10 weken komt ook net uit het ziekenhuis vanwege ernstige reflux, ze moet nu voor enkele maanden medicijnen gebruiken en mag geen vast voedsel wel heeft ze veel nutriton in haar voeding, deze medicijnen helpen redelijk goed.
Ik hoop dat je er uit komt met je voedingen!
groetjes karin, mama van sam 11-11-2003
anna 27-12-2007
Hallo,
Ik heb een zoontje van 7 weken en ligt momenteel alweer voor de 4e keer in het ziekenhuis wegens ernstige zure reflux.
Hij wordt vaak grauw van kleur, heeft convulsies (toevallen) gehad en zuurstof daling in het bloed waarbij ze hem zuurstof moeten toedienen omdat hij vaker niet uit die dips komt.
Ze hebben ook onderzoeken gedaan om uit te sluiten dat het niet aan iets anders ligt, tot nu toe kwam daar niets uit, alleen de uitslagen van het bloed zijn er nog niet (stofwisselingsziekten) dit kon nog 2 mnd duren. Hijis begonnen met 5 ml Losec dit werd opgehoogt naar 10ml en nu krijgt hij de maximale dosering van 20 ml.
Ondanks deze dosis blijft hij de incidenten houden.Grauw worden, zuurstofdalingen etc. etc. Wie heeft hier ervaringen mee en heeft ervaringen met monitor en zuurstof toedienen thuis?
hallo netteke
ik heb je een email gestuurd en hoor het wel
in iedergeval sterkte en succes met je zoontje
anouk nelissen
ZOEKEN NAAR EEN SPEEN/FLES VOOR BABY MET REFLUX EN FLESVOEDING, waarin voeding en nutriton!!!
Voor iedereen die er niet uit komt met flesvoeding voor een baby met reflux van een paar weken oud. Probeer de dr. brown fles met de speen van difrax, maat M. Dit is de enige speen die wij na weken gevonden hebben, die niet teveel voeding doorlaat of te weinig, als je johannes brood pitmeel gebruikt. Wij gebruiken nl. nutrilon en dat spul, nutriton, weken bezig geweest met zoeken naar een speen. HIERBIJ DUS even tussendoor het advies, moest het kwijt!!! SUCCES. Dit werkt.
Gewijzigd door - Debby1978 op 02 Nov 2009 16:43:42