Adhd, ppd-nos,odd-cd

hoi hoi allemaal

mijn zoontje van net 6 heeft adhd en daarnaast is er bij geconstteerd dat er ook vormen van odd-cd en pdd-nos bij zitten en andere gedragsstoornissen…
maar hoe en wat zijn ze nog aan het uitzoeken !
wel zit hij al aan de ritalin 3x per dag en in de avond dippiperon omdat die anders niet kan slapen!

zijn er meer mensen wie een kind hebben met zo iets… of gelijks???
want zou er graag over willen praten maar ik ken niemand!
en gelukkig krijg ik wel hulp van mensen die er mee werken maar dat is toch anders!

en misschien heeft iemand nog tips voor mij!?? >

groetjes femke mama van

asley_rick_millou

Hoi welkom hier!!
Demi word binnenkort getest op PDD-NOS/ADD, ik heb er verder ook nog geen ervaring mee, maar je mag hier altijd verhaal doen, we zijn 1 grote kliek die voor elkaar klaar staan zeg maar!

Ik wens je veel plezier hier!

Groetjes Nathalie & Co

Hoi,

Ik ben werkzaam in verstandelijk gehandicapten zorg, waar we 3 kinderen hebben met autisme en 2 met aan autisme verwante stoornissen.
Verder ben ik al jaren werkzaam op een kamp met kinderen met astma, waar we regelmatig kinderen met ADHD krijgen.
Wat erg belangrijk is bij kinderen met deze problematieken is structuur en duidelijkheid. Je kunt de dag bijvoorbeeld visueel gaan maken m.b.v. pictogrammen.
Ze apart nemen met een uitleg, je moet er namelijk altijd voor zorgen dat je eerst hun aandacht hebt voor je gaat praten.
Wat ook werkt is dat ze goed hun energie kwijt kunnen in buiten spelen, sporten oid, dat levert hen meer rust op zodat ze zich daarna vaak beter kunnen concentreren.

Hoop dat je er iets aan hebt en als je vragen hebt hoor ik het graag.
Groet Vanessa mama van Senna.

Ja dat klopt idd!!
Wij hebben hier ook de hele dag visueel, dmv picto’s zonder picto’s is het hier een drama de hele dag door!
Hetgeen waar we problemen mee hebben, (bv het naar bed gaan) dat heb ik nog eens extra uitgetekend, en dat werkt echt!!

Groetjes Nathalie & Co