Adhd, ppd-nos,odd-cd

hoi hoi allemaal

mijn zoontje van net 6 heeft adhd en daarnaast is er bij geconstteerd dat er ook vormen van odd-cd en pdd-nos bij zitten en andere gedragsstoornissen…
maar hoe en wat zijn ze nog aan het uitzoeken !
wel zit hij al aan de ritalin 3x per dag en in de avond dippiperon omdat die anders niet kan slapen!

zijn er meer mensen wie een kind hebben met zo iets… of gelijks???
want zou er graag over willen praten maar ik ken niemand!
en gelukkig krijg ik wel hulp van mensen die er mee werken maar dat is toch anders!

en misschien heeft iemand nog tips voor mij!?? >

groetjes femke mama van

asley_rick_millou

Hoi welkom hier!!
Demi word binnenkort getest op PDD-NOS/ADD, ik heb er verder ook nog geen ervaring mee, maar je mag hier altijd verhaal doen, we zijn 1 grote kliek die voor elkaar klaar staan zeg maar!

Ik wens je veel plezier hier!

Groetjes Nathalie & Co

Hoi,

Ik ben werkzaam in verstandelijk gehandicapten zorg, waar we 3 kinderen hebben met autisme en 2 met aan autisme verwante stoornissen.
Verder ben ik al jaren werkzaam op een kamp met kinderen met astma, waar we regelmatig kinderen met ADHD krijgen.
Wat erg belangrijk is bij kinderen met deze problematieken is structuur en duidelijkheid. Je kunt de dag bijvoorbeeld visueel gaan maken m.b.v. pictogrammen.
Ze apart nemen met een uitleg, je moet er namelijk altijd voor zorgen dat je eerst hun aandacht hebt voor je gaat praten.
Wat ook werkt is dat ze goed hun energie kwijt kunnen in buiten spelen, sporten oid, dat levert hen meer rust op zodat ze zich daarna vaak beter kunnen concentreren.

Hoop dat je er iets aan hebt en als je vragen hebt hoor ik het graag.
Groet Vanessa mama van Senna.

Ja dat klopt idd!!
Wij hebben hier ook de hele dag visueel, dmv picto’s zonder picto’s is het hier een drama de hele dag door!
Hetgeen waar we problemen mee hebben, (bv het naar bed gaan) dat heb ik nog eens extra uitgetekend, en dat werkt echt!!

Groetjes Nathalie & Co

Heb je dat zelf gemaakt? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet! Lijkt me handig en leuk voor de kinderen.
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb de meeste picto’s van m’n vriendin, (die werkt met autisten) en ze had een cd vol met picto’s, maar het naar bed gaan heb ik uigetekend, gewoon heel simpel, zodat Demi het goed begrijpt…
Ze kan elke dag een hartje verdienen als ze zonder drama naar bed gaat, en na een week kan ze dan centjes krijgen, en na 4 weken heeft ze dan genoeg centjes om het sieradendoosdje te kopen wat ze zo heel graag wil hebben…

Ik zal er wel eens een foto van maken, dan zien jullie hoe het hier gaat…

Groetjes Nathalie & Co

Je kunt op de volgende pagina ook kijken daar staan een aantal pictogrammen weergegeven:
http://members.chello.nl/~f.princen/pictogrammen.htm

Op deze site kun je mapjes met pictogrammen downloaden:
http://www.sclera.be/English/index.htm
(Ga onder het kopje dowloaden naar binnen)

Succes ermee!

Groet Vanessa mama van Senna.

Gewijzigd door - mamievansenna op 18 May 2007 12:36:44

quote:
hoi hoi allemaal

mijn zoontje van net 6 heeft adhd en daarnaast is er bij geconstteerd dat er ook vormen van odd-cd en pdd-nos bij zitten en andere gedragsstoornissen…
maar hoe en wat zijn ze nog aan het uitzoeken !
wel zit hij al aan de ritalin 3x per dag en in de avond dippiperon omdat die anders niet kan slapen!

zijn er meer mensen wie een kind hebben met zo iets… of gelijks???
want zou er graag over willen praten maar ik ken niemand!
en gelukkig krijg ik wel hulp van mensen die er mee werken maar dat is toch anders!

en misschien heeft iemand nog tips voor mij!?? >

groetjes femke mama van

asley_rick_millou

Hoi Hoi,

Ik zal me even voor stellen ik ben een moeder van drie kinderen eentje er van heeft adhd en misschien ook een ontwikkelings achterstand maar daar zijn ze nog bezig met uitzoeken er van. Ik zou het ook leuk vinden om met mensen te praten die het zelf mee maken als een moeder wat dat is toch heel anders dan de mensen die je helpen om er mee om tegaan moet zeggen heb wel lieve mensen die me begeleiden maar toch. Het zou leuk zijn om in contact te komen en misschien tips over en weer uit te delen… Ik hoop wat van je te horen.

groetjes en misschien tot hoors/lees

corina

corina aries-spies