Activiteitjes voor peuters

Hallo mama/papa!

Ik ben een student die stage loop bij peuters (1-3 jaar). Maar ik moet activiteitjes doen en ik als man ben daar niet goed in. Zeker niet het zoeken ervan. Ik heb al verschillende:

• Kinderturnen
  • Verhaal vertellen
  • Knikkerverven

Maar ik zou er nog meer moeten hebben, alle ideetjes zijn welkom. Zowel per mail als per PM als in dit topic. Dankuwel!!!

Clouseau !

knikkerverven? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Groetekes, Sje

De kinderen krijgen een deksel van een schoendoos met daarin een blad papier. Ik leg er een knikker en doe er verf op. De kinderen mogen ermee rollen en dat is knikkerverven.

Clouseau !

Oh, wat een leuk idee! Zal ik eens onthouden voor mijn dametjes.

Groetekes, Sje

mm ok,

maar ik zocht wel activiteitjes hé

Clouseau !

Jaja, I know!
En dan te weten dat ik er hier 2 rond heb lopen van 2 en 4, dus ik zou je zat info moeten kunnen geven, maar ik zit te diep in mijn kerstkaarten om helder te denken.

Ik weet niet of het bij die leeftijd pakt, maar op de balletles van onze oudste wordt weleens het volgende gedaan. Muziek aan, kindjes laten dansen. Zodra de muziek uit is moeten ze allemaal stil blijven staan als een standbeeld. Dan de muziek weer aan en hetzelfde herhalen.

Bij kindjes van 3 werkt dit, maar ik weet niet wat zo’n activiteit doet bij kindjes van 1.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 09 Dec 2007 21:07:55

Een poppenkastvoorstelling?

Groetekes, Sje

Overrollen met een bal, toren maken van blokken, dansen en zingen
Bij de zeeman heb je nu een spelletje moeten ze heerebeestjes of visjes vangen
kost je niks.Gaat met een magneetje en een klein hengeltje
Misschien heb je hier wat aan???

Hoi,