Activiteiten

ik heb een vraag, ik doe mijn GIP over kinderen. daarvoor moet ik 10 activiteiten doen dat je kunt voorbereiden. Heeft iemand nog ideetjes voor mij?
De activiteiten moeten gaan van baby’s tot peuters ( max 2.5jaar)

Alvast bedankt

groetjes Xmira

waarom reageert niemand op mij topic?? doe ik da iets fout ofzo of hoe kan ik dit oplosse?

groetjes Xmira

Je doet niks fout, maar geduld is een schone zaak. In het weekend is het zowieso wat rustiger en misschien denken we wel na joh. Er is trouwens al eens eerder een topic over geweest, misschien kun je die eens opzoeken zodat je daar al wat uit kunt halen.

20 minuutjes is wel erg weinig tijd he…
maar als je eerst eens zou uitleggen wat een GIP is…

groetjes Kim, mama van Sofie en Victor & ??

Ik moet ook even kwijt dat je iets meer geduld moet hebben.
Zelf heb ik al heel vaak gereageerd op zulke topics en dat worden vaak grote verhalen omdat ik best veel ideeën heb. Om eerlijk te zijn heb ik daar even geen zin in.
Er zijn echt heel veel topics hierover. Je hebt ze vast zo gevonden.
Ik ben ook benieuwd wat een GIP is??

Groetjes Wiets

quote:
daarvoor moet ik 10 activiteiten doen dat je kunt voorbereiden.

O ja nog iets. Alle activiteiten moet je voorbereiden en afsluiten!!!

Bij de 1 heb je heel veel materiaal nodig wat je bij elkaar moet zoeken en klaarzetten en bij de ander niet.

Maar om een activiteit een kop en een staart te geven is het belangrijk dat je, voordat je begint, in kindertaal goed uitlegt wat de bedoeling is. Dat kun je doen door het gewoon te vertellen of wanneer je iets maakt zelf een voorbeeld maken of voor doen.

Daarnaast is het ook belangrijk dat je het afsluit. Laat kinderen, wanneer ze het kunnen, mee helpen met opruimen. Vertel ze, wanneer ze een werkje maken, dat ze het mee naar huis mogen nemen of dat het nog op een groep komt te hangen om de groep mooi te maken, of een leuke zelf bedachte tekst voor een lief iemand. Zelf hun naam laten schrijven, ook al is het een krabbel. En als het niets is om te knutselen en heb je helemaal geen materiaal nodig is het natuurlijk heel makkelijk om af te sluiten, wel kun je ze dan vragen of ze het leuk vonden, of ze het nog eens willen doen of dat ze het een beetje anders willen doen, kinderen zijn heel creatief, enz.

Nu is het toch nog weer een lang verhaal geworden.

Groetjes Wiets

Gewijzigd door - Tiesie op 07 Jan 2007 14:35:31

Het zou wel leuk zijn als je even reageert
20 minuutjes of 5 dagen wachten is wel een groot verschil hé
Ik geef je niet voor niets tips

Groetjes Wiets

Gewijzigd door - Tiesie op 12 Jan 2007 14:33:43

sorry voor het zo lang wachten en sorry voor mijn ongeduld.
Een gip is een geintegreede proef waarbij ik voor jury’s moet gaan staan en alles moet vertellen.
Bedankt voor de tips.

Nog is Sorry…

groetjes Xmira

Odikee dan.

Is al goed

Groetjes Wiets

Ik loop stage op een babygroep en heb laatst een leuke activiteit gedaan met de kinderen van ongeveer 1 jaar oud.
Ik heb ze in een spiegel laten kijken en gekeken hoe ze daarop reageerden. Daarna heb ik ongemerkt een rode stip met vingerverf op hun neus gedaan. Nu heb ik ze nogmaals in de spiegel laten kijken en gekeken of ze de stip opmerken en hoe ze daar op reageren. Het is wel moeilijk om echt door te krijgen of ze de stip nou wel of niet opmerken…

Groetjes Quirina

Als het goed is, is dat ongeveer rond de 15 maanden.

Groetekes, Sje