Activiteiten voor baby`s van 0 tot 22 maanden

Lieve mensen…

Mijn naam is joyce de haard…
Ik ben 18 jaar en ik moet activiteiten bedenken voor baby`s van 0 tot 22 maanden.
Ik weet alleen niet zo goed wat ik voor deze ukkies moet bedenken zou jullie mij kunnen helpen ik heb een aantal onderwerpen waar ik een activiteit mee verzinnen.
zouden jullie me willen helpen als het kan meer dan 1 activiteit maar 1 is natuurlijk ook goed…

• Buitenactiviteit
  • Herfst
  • Sinterklaas
  • Kerst
  • Winter
  • Dieren
  • Pasen
  • Lente
  • Zomer

Alvast bedankt voor jullie hulp en reacties…
Groetjes joyce…

Als dit voor school is, is misschien wel leuk en wellicht ook leerzaam om er zelf over na te denken?

Succes!

Lilypie - Personal pictureLilypie

Hey,
ja het is niet voor school hoor het is gewoon iets voor me zelf meer om me zelf wat meer ideen te geven voor mijn stage omdat ik op zon groep zit maar ik vind het altijd leuk om ideen voor te leggen op mij groep met themas dus daarom…
Ik heb zelf nog meer onderwerp maar ik zou zou gauw niet ergens op komen ben nog wel hard aan het denken…
Probeer namelijk veel initatief te tonen om een bbl plek te krijgen want dan ben ik van school af en kan ik gewoon werken en 1 dag school dus daarom hoop dat je me nog wel wilt helpen zou het anders erg jammer vinden…
Groetjes

Hoihoi,
Als je in de zoekfunctie zoekt op activiteiten, kom je al veel tips tegen, en zo ook op google.
Ik heb zelf ook stages gelopen met die doelgroep, en probeerde altijd na het verzinnen van een thema, een techniek te verzinnen, en zo heb je al gauw een activiteit. Bijvoorbeeld herfst -> plakken -> paddestoel voor ze knippen met stippen er bij, en voila, ze hebben wat te doen!
En zo ds ook met winter -> verven -> sneeuwpop op donkerblauw papier tekenen en kindjes laten (vinger) verven met witte verf.

Lilypie

Lilypie

hoi
Ik zit zelf in het onderwijs (momenteel een kleutergroep), das wel een andere doelgroep. sluit me aan bij bovenstaande reacties. Ik zou ieder thema combineren met een techniek.
Op www.kleutergoep.nl staan leuke knutsel voorbeelden die je zou kunnen aanpassen aan d kleintjes.
En een buiten activiteit kan je goed combineren met bv de herfst.
Bladeren zoeken en opplakken, mooie schaal maken met kastanjes. spinnen van kastanjes maken.
Sint, scheur activiteit, leer ze papier te scheuren maak en grote sint pop (getekent) en laat ze rood papier op de tabbert plakken en wit op de baard etc.

Hier op het KDV laten ze de kleinste met vingerverf een kleurplaat “bewerken”, of met dikke stiften, heel leuk! (voor de ouders)

succes ermee!
Gidget

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Type boven in beeld bij de zoekfunctie het woord activiteiten en je krijgt heel wat resultaten waar je wat aan hebt.

En verder ben ik het met Liske eens. Als het je opleiding betreft, is het beter om zelf activiteiten te verzinnen. Als je hier ooit je werk van gaat maken zul je ook zelf aan de slag moeten met thema’s.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Sep 2009 13:42:07

Het is ook handig om uit te zoeken wat kindjes van die leeftijdsgroep(en) motorisch ongeveer kunnen. Zeker in het eerste jaar (0-6&6-12mnd) loop je tegen heel veel dingen aan.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker