Activiteiten baby's 0-1 jaar

Ik werkt op een kinderdagverblijf. Nu willen wij activiteiten aanbieden, die goed zijn voor hun ontwikkeling. Aan knutselen hebben ze nog niks. Zelf dachten we aan bv. kleien, met zand/water iets doen, babymassage ed. Heeft iemand nog andere leuke ideen?? Het gaat om activiteiten die je met (jonge) baby;s kunt doen, tot 1 jaar.

Groetjes van de mama van bjorn en marinda

Mijn zoon is dan bijna 8 maand oud en wat hier altijd nog een suc-6 is zijn de kinder liedjes bijvoorbeeld klap eens in je handjes, of op een grote paddestoel.
Hoe saggarijnig hij dan ook is daar word hij altijd weer vrolijk van.

Voor de rest vind hij het leuk om met zijn balletje over te rollen, hij snap het nog niet helemaal maar hij heeft er wal veel lol van.

Misschien dat je hier iets mee kunt?

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Muziekles. Liedjes zingen waarop spelletjes gedaan kunnen worden. Kan heel simpel: een liedje over blokjes en tijdens het zingen de kindjes met blokjes laten stapelen of mee laten rammelen.

En in de herfst was bijvoorbeeld een les in herfstthema. Had de lerares blaadjes uit het bos meegenomen en daar mochten de kleine moppen mee strooien tijdens het zingen van een herfstliedje.

Ik heb met mijn oudste dochtertje babymuziekles en peutermuziekles gedaan via de plaatselijke muziekschool en die cursussen waren erg de moeite waard.

Volgende maand begin ik met mijn jongste dochtertje ook met peutermuziekles.

Groetekes, Sje

Wat een actieve ouder! Leuk dat je dat allemaal doet met de kinderen en goed voor hun ontwikkeling. Op het dagverblijf zingen we liedjes, tijdens het drinkenmoment Misschien zouden we dat meer kunnen gaan gebruiken, tijdens het spel. Leuke tip, het heeft mij tot nadenken gezet. Veel plezier met de muziekles.

Groetjes van de mama van bjorn en marinda

quote:
Mijn zoon is dan bijna 8 maand oud en wat hier altijd nog een suc-6 is zijn de kinder liedjes bijvoorbeeld klap eens in je handjes, of op een grote paddestoel. Hoe saggarijnig hij dan ook is daar word hij altijd weer vrolijk van.

Voor de rest vind hij het leuk om met zijn balletje over te rollen, hij snap het nog niet helemaal maar hij heeft er wal veel lol van.

Misschien dat je hier iets mee kunt?

Groetjes Marianne Mama Van [url=“http://spaces.msn.com/members/Niels-Marianne/PersonalSpace.aspx?owner=1”] Ruben[/url

doe je er dan nog een dansje bij of want praten kunnen ze toch nog niet want ik moet ook activiteiten vinden van kinderen rond te 1 jaar weet je er misschien nog anderen ? x