Actieve baby

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik ben deze week naar het CB geweest en Lucas is te weinig aangekomen. Laat ik het zo zeggen: de lijn is een beetje gedaald. Nu komt dat waarschijnlijk omdat Lucas nogal actief is en daardoor veel calorieën verbrandt.

Ik heb nu een voorbeeld van een dagmenu gekregen, maar vraag me af of hij daar wel genoeg van gaat aankomen. Wie heeft er nog meer ervaringen met een actieve baby en hoeveel geven jullie qua voeding?

Alvast bedankt!!

Groetjes, Jolijn

Hoi,

hoe ziet het dagmenu er uit?
Onze dochter zit ook onder alle lijnen. Bij ons zeggen ze daar helemaal niks van. Zolang ze vrolijk zijn en goed eten en drinken vinden ze het goed.
Wij geven dus niks extra’s. Onze dochter is 8 maanden oud.
rond 8 uur de fles
12.00 boterham en 150cc melk
15/16.00 fruit met sap
17.30 warm eten
19.30 fles en slapen

Verder slaapt ze 's morgens en 's middags nog 1,5 uur, soms zelfs 2 uur per keer.

Groetjes ikkee

ikkiee je dochter krijgt echt veel te weinig tussen door mogen ze ook al wel wat hebben

na de fles van 8 uur krijgt je kind dan helemaal niks meer ik zou een fruithapje er bij geven

Ze slaapt vaak al om 9 uur en wordt pas tegen 11 uur/11.30 weer wakker. Soms krijgt ze dan nog wat sap en/of koekje, amar soms ook niet en gelijk een boterham.

Op cb vonden ze het oke. Ze heeft gewoon nog veel slaap nodig en wakker houden wordt ze niet vrolijker van. Net zo als van eerder wakker maken. het is gewoon een slaapkoppie!

Hallo,

Ik heb hiervoor denk ik ook te weinig tussendoortjes gegeven. Dit is hoe we het nu doen:

• rond 08.00 uur: Pap (rijstepap of Bambix)
  • rond 11.00 uur: Thee met fruithapje
  • rond 13.00 uur: 1 boterham met 150 ml melk
  • rond 15.00 uur: kinderkoekje met vruchtendrank
  • rond 18.00 uur: avondeten (potje of met de pot mee eten)
  • rond 22.30 uur: 200 ml melk

Had ik nog een ander vraagje: hoeveel thee en/of vruchtendrank geven jullie per keer? Als ik het uit de tuitbeker laat drinken, houdt hij deze enkel in zijn mond en gaat er niet uit drinken, uit een zuigflesje wel. Hoe doen jullie dat? Een gewone beker is (nog) niet echt een suc6.

Daarnaast zijn we gister bij de huisarts geweest en we hebben een kuurtje gehad voor zijn oorontsteking. Maar daar hoefde we alleen mee te beginnen als de koorts boven de 38 graden is. Hij heeft geen koorts meer. Gaat de oorontsteking vanzelf weer over??
Hij had ook veel last van hoesten. We geven hem nu tijmsiroop, vind ie heerlijk!!! Helpt wel, kan geen kwaad toch??

Bedankt!

Groetjes, Jolijn

ik zou wel met het kuurtje beginnen hij heeft het niet voor niets gekregen
oorontstekingen gaan niet vanxelf weg

angelique

Nou, ik heb weer van iemand anders gehoord dat het lichaam het virus (in dit geval de oorontsteking) zelf oplost. En Lucas voelt zich nu ook beter. Hij heeft geen koorts meer en af en toe nog wel een hoestbuitje… Maar ik heb het gevoel dat het wel beter gaat. Nu maar hopen dat hij ook gaat aankomen van het eetschema wat ik nu aanhou…