Actieve baby van 3,3 mnd

Hoi ik ben Hedi moeder van twee zoons, Delroy 11 jr en Djahnairo 3,3 mnd. Mijn oudste heeft altijd een vast schema gehad qua slapen en eten maar mijn jongste is een verschrikkelijk actief kind die overdag vaak nog om de 3 uur voeding nodig heeft. Hij krijgt nu 6 voedingen van 200cc incl. de nacht wat volgens het cb vrij normaal is gezien hij zo druk is. Zelf heb ik het idee dat al behoefte heeft aan meer dan alleen melk. Ik zou hem graag van de nachtvoeding af willen hebben maar weet niet hoe ik dat het beste kan doen. Heb het gevoel dat het voor hem meer een gewenning is geworden. Heeft er iemand tips hoe zij daar mee omgaan?

Hoi Hedi,

Welkom op de site.

Er zijn geen trucjes om een baby van de nachtvoeding af te krijgen. Het is echt een kwestie van geduld hebben wanneer die kleine mop door gaat slapen. Ze doen dat wanneer ze er zelf aan toe zijn. Dus ik denk dat er niks anders op zit dan geduldig af te wachten. Je kunt doorslapen niet trainen. De ene baby heeft nou eenmaal langer behoefte aan nachtvoedingen dan de andere baby.

Succes met de kleine man.

Groetekes, Sje

aisha was ook erg druk en wilde daardoor ook meer eten. ik geef fles en moest uitkijken dat ik niet over het maximum ging
ik geef nu voor de helf friso comfort en vul het na met friso extra
wat haar wel rustiger en minder hongerig maakte is dat ik vorige weke ben begonnen met rust en regelmaat…dus toch in bed leggen zodat ze gaat leren zelf in slaap te vallen. dit wilde ze eerst niet, wou overal bij zijn, alles zien, etc
nu gaat het erg goed en slaapt ze overdag ook goed. het blijft een actieve meis die alles wil zien en ontdekken maar nu wel op een manier die goed voor har is
misschien heb je er iets aan…

tessa

Hallo! Ik heb bij mijn zoontje ook een strak ritme aangehouden. Dus ook al sliep ie nog, dan haalde ik hem er uit, gaf hem de fles, even spelen totdat ik zag dat ie moe was en dan wakker in bed. Tevens gaf ik hem 3 schepjes Friso normaal en 3 schepjes Friso Extra. Dat is voeding voor hongerige baby’s en daardoor had ie niet meer om de 3 uur honger maar om de 3,5 a 4 uur en daardoor verviel er al snel een voeding. In de laatste voeding deed ik alleen Friso Extra. Friso Extra blijft langer in het maagje zitten en daardoor hebben ze minder snel honger.
Volgens het cb maakt het voor de leeftijd van het kindje niet uit wat je geeft en je kunt de voedingen ook gewoon mengen met elkaar.
Op een gegeven moment ging ie langer doorslapen in de nacht. Hij dronk overdag meer cc en Friso extra en had daardoor na de voeding van ongeveer 2300 uur minder trek en hield het daardoor langer uit. Op een gegeven moment sliep ie door. Helaas moet je wachten totdat ie dat zelf doet… maar je kunt wel proberen hem overdag genoeg/zoveel eten te geven zodat ie s’nachts minder snel trek heeft.

Succes …en sterkte met de nachten!

Sacha