Hoi allemaal,
Wij zitten met een probleem.
Ons zoontje is nu ruim 1 jaar en heeft vorige week een buikgriep gehad. Daardoor kon ik helemaal zijn voeding hoeveelheid gaan opbouwen. Iedere dag steeds een beetje meer geven …je kent het wel om zo weer op de normale hoeveelheid te komen.
Ook heeft hij toen een aantal dagen geen warme hap gehad (potjes at hij het liefst) omdat hij echt steeds alles eruit spuugde. Ik dacht nou ja dan probeer ik de opvolgmelk (nutramigen ivm koemelkeiwitallergie) op te bouwen en wat vaker kleine beetjes te geven dus 's avonds ook pap ipv een potje omdat hij toch aan de 300 ml moet komen op een dag minimaal!
Maar nu komt het probleem! hij wilt dus echt geen warme hap meer! als hij alleen maar het bordje ziet met de warme hap dan wordt hij hysterisch! echt krijsen huilen noem maar op…zelfs ontroostbaar! ik weet niet meer wat ik moet doen. Hij weigert het om het te eten…
Dat was dus vanavond…ik had lucas om 19.00 uur weer in bed gelegd en om 20.30 uur had ik hem eruit gehaald omdat hij tot die tijd alleen maar heeft liggen mekkeren en huilen (waarschijnlijk van de honger…). Om half 9 heb ik hem dus uit bed gehaald en 210 cc nutramigen met bambix gegeven. Is helemaal op gegaan zonder problemen.
Wat kan dit nou zijn??? de warme hap daar wordt hij hysterisch van en de pap eet hij zonder problemen op?!
zijn schema is:
7.30 210 cc nutramigen met 6 scheppen bambix (de fles accepteert hij ook niet)
10.00 fruithap
11.30-12.00 3 boterhammen en daarna een flesje drinken meestal roosvicee oid
15.00-15.30 105 cc nutramigen met 3 scheppen bambix
nou en dan zou hij als laatste dus die warme hap moeten eten (rond 17.00 - 17.30 uur) en die wil hij pertinent niet…
Heeft iemand een tip??? wij weten het niet meer…
gr, bianca
mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)