Abrick is een tip

even als tip voor mensen die niet weten dat er ook zoiets als Abrick bestaat.
dit is eigenlijk hetzelfde als duplo MAAR er zit EN veel meer in, EN het is veeeeel goedkoper, (ook gewoon vanaf 18 maanden!) hier een website waar ze het b.v. verkopen (eigenlijk in vrijwel elke speelgoedzaak)
maar ik ben er helemaal weg van, het is ook een soort bouw pakket (de grote dozen dan de kleine niet denk ik) maar wel zo simpel… paar stickers plakken op een boot en de onderdelen op elkaar klikken en klaar is kees. je hebt ook heel veel blokken net als bij duplo dus… maar dan veel goedkoper, en daardoor (vind ik) ook leuker!

dit is dus abrick, dit is een goedkope website (heb ze nog niet goedkoper kunnen vinden)
http://www.lobbes.nl/trefwoorden/Abrick
super top!

Gaaf Inge, thanks voor de tip! Het lijkt inderdaad op Duplo.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik ken het ook en je kunt het ook samen met de duplo gebruiken als het goed is. En tja waarom dan toch de echte duplo, denk toch de naam en zeker weten dat het mooi blijft.
Stickers plakken werkt hier bv niet want Dylano heeft er ook al een paar van zijn keuken af en daar word het niet mooier van. Duplo heeft geen stickers zover ik weet althans niet bij de dingen die Dylano heeft

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tis inderdaad goedkoper ja en daar vind ik de kwaliteit ook naar persoonlijk, zeker in vergelijk met Duplo.
Duplo is gewoon veel sterker en duurzamer. Dat is in elk geval mijn ervaring. Heb dat Abrick een keer gekocht en dat gebruiken wij nu voor als hij buiten speelt.

Kijk, enerzijds denk ik; wat heeft het te houden , tis niet dat er met bulldozers overheen gereden wordt.

Maar ik kies toch voor Duplo. Het blijft gewoon mooier, en het is trouwens niet samen met Abrick te gebruiken hoor, althans mijn blokken niet.
Trouwens, ik had 2 keer Abrick gekocht en die 2 dozen waren ook niet te combineren, dus pastte ook niet op elkaar! Nou ja?!

Das mijn ervaring ermee hoor, tis idd prijs-aantrekkelijker dan duplo. Maar hier in de buurt is bijvoorbeeld nu een aanbieding van alle lego/duplo 3=2. ( voor de Rotterdammers: bij Toys XL) dus dan ga ik toch liever daarvoor.

Abrick is leuk en goedkoop, maar (helaas) blijft Duplo steviger en is iets zwaarder waardoor de bouwwerken minder snel omvallen Heb zelf iets van Abrick en Duplo maar voorkeur blijft toch Duplo…

Wij hebben een tijd terug plastic bouwstenen van Simba Toys bij Lidl gekocht. Dit zijn gewoon duplostenen maar dan met een ander merkje er op en vele malen goedkoper Waarschijnlijk komt dit rond sint wel weer in de aanbieding net als de Eichorn houten trein. Echt super spul!

Ik moet zeggen dat ik van Abrick ook niet zulke hele goede verhalen heb gehoord. Ik dacht namelijk ook dat dit samen kon met duplo, maar ik hoorde van iemadn die het in huis heeft, dat dit niet het geval is, e dat de blokken een stuk zachter zijn dan de duplo. Ik weet niet of dit echt zo is, maar dat is wat ik heb gehoord. Wat ik wel weet is dat Mega bloks, nu ook blokken heeft wat lijkt op duplo. Het is echt precies hetzelfde, alleen de prijs is anders. Een tsuk geodkoper dus!! Ik heb zelf vorige week ook een doos megabloks gehaald wat op duplo lijkt, en op de kleur na, is het idd precies hetzelfde en past goed op de duplo. Net zo stevig ook. Andere merken kunnen dit nu eindelijk na maken omdat het patent op de duplo er af is he, dus dat scheelt behoorlijk in de portemonne!!

liefs woezel

Hoi hoi,

hier geen ervaring met Abrick, ook ik heb duplo ingeslagen… Ik heb wel bij Kruidvat blokjes en poppetjes van Helllo Kitty gekocht die wel op duplo passen. Maar ik denk niet dat de meeste jongetjes hier mee gaan spelen

Grtz Von

sorry kimmetje! de topic titel was alleen MIJN mening

@de rest, nou wij hebben abrick, en idd er hoeft geen buldozer overheen, hier blijft het prima staan en rico vermaakt zich hier veel meer mee dan met duplo omdat dit veel uitgebreider is en makkelijker te bouwen is.
hij heeft b.v. een boot van abrick en die kan ook gewoon in bad, en dat doet ie nu al bijna om de dag vanaf zijn verjaardag en zelfs de stickers blijven dan nog zitten.

@Michelle: stickers is geen moeten he, ze zitten erbij, aan jou de keus of je ze wil beplakken of niet wij hebben het wel gedaan, en rico pulkt er wel wat aan, maar het boeit me niet zo heel erg of het nou zo heel lang mooi blijft of niet, daar merkt hij toch niets van en hij vind het toch wel geweldig, hem maak je nog blij met wc papier rollers hahahaha. of gewoon een pan met een pol lepel…hmm kon i dat beter doen

@Inge Die stickers boeit Dylano ook niet hahaha. Maar mij wel ik kan me daar enorm aan storen wat dat betreft ben ik een piet lut

@Woezel de megabloks werken dus wel?

Liefs Michelle

@Michelle: bedoel je nou dat jij wel stickers erop wil plakken maar dat dylano dat niet boeit? en als je ze plakt dat hij er dan aan gaat peuteren? (haha peuteren ahum…dus)

Ja die stickers horen er dan op vind en Dylano pulkt ze er weer af met het gevolg een lelijk gezicht

Liefs Michelle

haha perfectionist (me 2!)

Gister op een beurs geweest maar … nee ik vond het niet mijn ding. Er waren er veel die er reclame mee maakte en je mocht het ook uitproberen etc. Maar … vond vele dingen nog best klein en beetje gammel. Dan spaar ook ik liever even wat langer door voor meer kwaliteit en beter spul. Vooral nu Levi er ook mee kan gaan spelen straks

Met de kwaliteit is echt niks mis voor die prijs, je kunt er natuurlijk ook voor kiezen de kleinigheden weg te laten. rico heeft er in ieder geval heel veel plezier van. en idd in jouw geval mini-boy wil je dat het langer meegaat omdat je Levi dan ook nog wat kunt geven.
en nu moet ik zeggen dat het niet wil zeggen dat ik helemaal geen duplo aan rico geef hoor, hij heeft beide, maar met duplo doe ik wat zuiniger aan om dat te geven.

@Mirema, Ja die megabloks die passen er wel goed op. Wat echter wel grappig is, zoals ik al zei, precies hetzelfde als de duplo vanaf 2 jaar, alleen megabloks hanteert de leeftiojd grens van 3 jaar!! appart he, en dat terwijl het dus echt hetzelfde is. Vind de kleuren zelfs nog mooier!! Echt raar, maar goed, als je iets wil wat precies duplo is, maar goedkoper, dan moet je megabloks hebben!

liefs woezel

goeie tip tanxs

Ook wij hebben de duplo, omdat ik zeker weet dat het lekker lang mee gaat

Enne… is dat niet iets van de megabloks fabrikant, om zichzelf in te dekken als er iets fout mee gaat?
Hadden wij namelijk ook een keer op babyspeelgoed staan, zo’n houten opstapeltoren, haha.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@Lalala: oh mij boeit het niet zo hoor het gaat mij erom dat rico er mee kan spelen en hij vind het superleuk, (eigenlijk leuker dan duplo omdat het makkelijker werkt en uitgebreider is) en mochten wij ooit nog een 2e krijgen dat zien we dan wel weer… je ziet wel ik geef er geen bal om om constant geld uit te geven haha maar of ik daar zo trots op moet zijn ik probeer het daarom ietsje goedkoper te houden omdat hij gedurende het jaar ook redelijk verwend wordt… niet wekelijks maar wel maandelijks. ik ben echt heel erg!