AARRGGHH ik tel de hele dag tot 10

… of eigenlijk tot 100!! Minke is echt ZO erg aan het “puberen” nu. Ze krijgt de ene driftbui na de andere en ik word soms helemaal gek van dat gegil, gedrein en gehuil. Waarom ze oa boos wordt;

• ik geef Neeltje de fles en ze wil ook op schoot ( en dit kan natuurlijk niet)
  • als we gaan wandelen zegt ze nmidden in de wandeling "mama Minke tilluuuhh"wat ik niet ga doen want ze kan prima lopen. dit eindigt met Minke die zich dramatisch ter aarde stort en ontroostbaar boos en verdrietig wordt en op straat ligt
    -Minke gaat graag naar buiten, maar ja ik kan niet de hele dag met haar naar buiten natuurlijk. Als ze niet naar buiten mag: ook een driftaanval, dertig keer de deur weer open willen doen, ik dertig keer “Nee Minke"en weer hop op de gang. daarna gaat ze dan gewoon maar door…
    -als wij tv kijken gaat ze de hele tijd ( soms wel 10 keer) roepen"Oh-oh kijken! Oh-oh kijken!” oftewel ze wil de Teletubbies zien. Dit mag ze elke dag eventjes voor het slapen gaan,maar als wij dat beslissen en zeker niet als ze zo loopt te drammen. Ook een driftbui.

En zo kan ik wel even doorgaan. Waar is mijn lieve meisje gebleven??!! Het lijkt wel of ze de hele dag strijd “zoekt” en wij tellen dus heeeel vaak tot 10. Want leuk vind ik deze fase echt niet Ik voel me net een politie-agent en ben de hele dag driftbuien aan het negeren, voorkomen, omleiden, PFFF ik ben er gewoon doodmoe van. Ik heb Minke nog nooit een tik gegeven maar dat kost me wel moeite zo nu en dan. Dan ga ik even zelf afkoelen in de tuin. Erg vermoeiend
Sorry maar ik moest het even kwijt. Opvoeden is soms heeel hard werken!

Lilypie First Birthday tickers

kan me voorstellen dat het moeilijk is, meid!

Dit staat mij dus nog te wachten… nog maar even genieten het lieve meisje dat het nu is, al beginnen de kuren alweer om de hoek te kijken na een par weken voorbeeldig gedrag… :-S

Heel veel succes met je kleine diva, heb helaas geen tips, voor mij nog onbekend terrein!

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Liske misschien staat het jou niet te wachten, niet elk kindje is zo temperamentvol als Minke geloof ik hoor.
Mijn vriendin heeft een zoontje van 3 dat is echt een engeltje zo zoet. Als mijn vriendin "nee"zegt luistert hij gewoon meteen. Dan ben ik wel eens een beetje jaloers…

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/KuQfp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Linette1 op 12 Apr 2010 11:50:44

dat is waar, het hoeft allemaal niet. Weet wel van mn nichtjes dat ze engeltjes waren tot hun tweede en toen (tijdelijk) in duiveltjes veranderden. Compleet met de bekende supermarktscenes…

Ach, we zien het wel, komt zoals het komt.

Maar jij veel succes , je hebt er nu toch maar mee te dealen… Hoop voor je dat het snel overwaait!

Hier ook een duveltje in een hoekje hoor. Als hier iets niet mag wordt ze rood en gaat ze haal hard der kaken op elkaar klemmen en staat ze zich echt helemaal op te winden dus in de hoek ermee en dat soms een dag niet maar ze kan ook de halve dag in de hoek staan en ik sta dan ook in de tuin af te koelen.

Groetjes,

Michèle

Hier ook een peuterpuber. Linette, troost je…het gaat echt met fases. Erik was een tijdje terug precies zoals jij Minke omschrijft en van de ene op de andere dag was het over. Luisterde 'ie weer goed, at weer prima, sliep weer door, etc. Goed van je dat je gaat afkoelen buiten als het nodig is, ik herken dat je er heeeeel ongeduldig van kan worden soms. Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Mriek nou gelukkig dat geeft mij ook weer hoop Michele; gelukkig sta jij ook wel eens af te koelen in de tuin…!!
Ik moet zeggen Minke doet gelukkig nooit moeilijk met eten of slapen. Sterker nog, ze begint tegenwoordig vaak zelf al met "Minke moe, slapen mama"en dan wil ze dus naar bed. Vaak is dit al vroeger dan ze normaal gesproken naar bed gaat. Maar ja van al die driftbuien word je vast heel erg moe. haha!
Ik vind het gewoon moeilijk om mee om te gaan, maar ja ik snap ook wel dat het erbij hoort en een fase is. Andere momenten kan ze gelukkig ook erg lief zijn.

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/KuQfp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Linette1 op 12 Apr 2010 13:15:19

Heerlijk de peuterpuberteit

Als wij sollicteren bij de politie worden we gelijk aangenomen

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ja ze hebben mij al benaderd hoor !!

Ha ha, hier ook met fases. Nick had gisteren weer zulke aanvallen. Hij gaat ook graag naar buiten maar omdat het koud was hadden wij daar op dat moment geen zin is. En dat zinde meneer totaaaaal niet!!! Ik ben blij dat ook de papa fase is aangebroken want papa krijgt de zeurmomenten op zich af

Groetjes Bianca

Hoe lief kindjes ook zijn… soms zou je ze toch even achter het behang willen plakken.

Linette: denk dat het ook uitproberen is nu jij Neeltje erbij heb. Die tijd ben ik hier ook heeeel benieuwd naar want geloof zeker dat onze kindjes dan een stapje terug moeten doen en … ze daarom dit gedrag uiten.

Lilypie In verwachting Ticker

Ja mini-boy ik denk ook zeker dat de komst van Neeltje ( en dus de aandacht delen) er mee te maken heeft. Ze is ook vaak juist stout als ik Neeltje de fles geef, in bad doe, etc. Maar goed, ik lees dat ik niet de enige ben die inderdaad wel eens haar kroost achter het behang kan plakken… Heerlijk toch dat je hier je hart dan even kan luchten!

Oef! AAngezien Eva en Minke een beetje hetzelfde zijn, vrees ik dat het bij ons ook nog gaat losbarsten! Minke is denk ik net zo temperamentvol als mijn Eef. Dat wordt wat! Eva is op dit moment juist weer erg lief moet ik zeggen, ze slaat niet meer en klimt ook niet meer op de tafel. Het gaat eigenlijk goed wel. Maar ik hou mijn hart straks vast! Ik heb geen tips meid, alleen wil ik zeggen dat ik me heel goed kan voorstellen dat je haar af en toe best eens een tik zou willen geven. Heb ik soms ook gehad. Niet gedaan, maar dat is soms moeilijk als ze zo driftig zijn en je tot wanhoop drijven! Ik zie je al helemaal staan in de tuin, met rookwolkjes om je heen! Eva heeft nog tot eind september om te wennen aan haar dikker wordende mama en dan is het afwachten hoe zij de nieuwe baby ‘verwelkomt’. Misschien is ze wel een engel, die haar broertje/zusje kusjes geeft? Je weet het niet he!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Haha Rainbow ja Eva heeft zo te lezen dezelfde "kop erop"als Minke
Een troost, Minke is DOL op Neeltje, die krijgt alleen maar kusjes en wordt de hele dag geaaid en enthousiast begroet. Haar drift richt zich alleen op mij en haar papa ( oh ja en onze hond heeft het soms ook te verduren als we niet opletten…!)

Linette: moest je erg wennen in het begin met 2 kindjes om je heen? Of is dat iets wat al snel eigen wordt? Stiekem zie ik er nl best tegenop … Jurian was geen makkelijke baby (huilen huilen huilen)…

Mini-boy; ik vind het erg meevallen, omdat Neeltje een erg makkelijke baby is. Ze slaapt veel en huilt bijna nooit, soms een paar dagen helemaal niet zelfs. Minke huilde veeeel meer en daar was ik gewoon heel druk mee. Neeltje zet ik gewoon in de wipper op de grond bij mij en Minke of ik leg haar in de box en ze vindt het allemaal wel best zolang ze maar regelmatig een aai over haar bol en wat aandacht krijgt . Omdat Minke nu zo’n pittige fase heeft ben ik daar natuurlijk wel blij mee anders was het inderdaad wel erg druk. Maar je hoort vaak dat een tweede kindje makkelijker is omdat je als moeder ( onbewust) al veel relaxter bent, je hebt toch al ervaring !

Eva huilde ook veel, ik had mijn handen er vol aan. En mijn vriend ook. Fijn om te horen dat het dus ook zo kan zijn dat een tweede kindje heel anders kan zijn. Eva is van kleins af aan al een pittig wijfie, maar ook een lief. Vandaag wilde ze me buitensluiten door voor de grap de kamerdeur dicht te doen. Ik deed alsof ik niet bij haar kon komen. De deur was echt dicht en ze kreeg 'm niet meer open. Ze begon te huilen omdat ze dacht dat mama niet meer bij haar kon komen. Gauw de deur opengemaakt met de klink (hoe simpel haha) en toen gaf ze me zelf een mega knuffel en een kus. Dat vond ik dan weer erg lief! Hopelijk krijgt ons babietje straks ook knuffels en kusjes van haar.

Groetjes Rainbow, trotse mama