… of eigenlijk tot 100!! Minke is echt ZO erg aan het “puberen” nu. Ze krijgt de ene driftbui na de andere en ik word soms helemaal gek van dat gegil, gedrein en gehuil. Waarom ze oa boos wordt;
- ik geef Neeltje de fles en ze wil ook op schoot ( en dit kan natuurlijk niet)
- als we gaan wandelen zegt ze nmidden in de wandeling "mama Minke tilluuuhh"wat ik niet ga doen want ze kan prima lopen. dit eindigt met Minke die zich dramatisch ter aarde stort en ontroostbaar boos en verdrietig wordt en op straat ligt
-Minke gaat graag naar buiten, maar ja ik kan niet de hele dag met haar naar buiten natuurlijk. Als ze niet naar buiten mag: ook een driftaanval, dertig keer de deur weer open willen doen, ik dertig keer “Nee Minke"en weer hop op de gang. daarna gaat ze dan gewoon maar door…
-als wij tv kijken gaat ze de hele tijd ( soms wel 10 keer) roepen"Oh-oh kijken! Oh-oh kijken!” oftewel ze wil de Teletubbies zien. Dit mag ze elke dag eventjes voor het slapen gaan,maar als wij dat beslissen en zeker niet als ze zo loopt te drammen. Ook een driftbui.
En zo kan ik wel even doorgaan. Waar is mijn lieve meisje gebleven??!! Het lijkt wel of ze de hele dag strijd “zoekt” en wij tellen dus heeeel vaak tot 10. Want leuk vind ik deze fase echt niet Ik voel me net een politie-agent en ben de hele dag driftbuien aan het negeren, voorkomen, omleiden, PFFF ik ben er gewoon doodmoe van. Ik heb Minke nog nooit een tik gegeven maar dat kost me wel moeite zo nu en dan. Dan ga ik even zelf afkoelen in de tuin. Erg vermoeiend
Sorry maar ik moest het even kwijt. Opvoeden is soms heeel hard werken!