Aardbeienvlekje

Jessey heeft al vanaf haar geboorte een heel klein rood vlekje op haar handje. Ik heb de eerste keer bij het CB gevraagd wat dat kon zijn, en toen vertelden ze dat het waarschijnlijk een aardbeienvlekje is. Die kan in het eerste jaar groeien, en in het tweede jaar zal hij verdwijnen. In sommige gevallen is hij tot het 5e jaar zichtbaar, maar het is totaal onschuldig.
Tot zo ver niks om me zorgen te maken dus, en ik had er verder niet eens meer bij nagedacht. Tot ze vanmorgen weer moest komen voor de eerste prikjes, en toen keken ze naar het vlekje. Hij is heel ietsjes donkerder geworden, dus het is hoogstwaarschijnlijk echt een aardbeitje.
Ik ben net eens op internet gaan kijken naar info, maar dat had ik dus beter niet kunnen doen! Poeh wat ben ik geschrokken zeg, sommige kindjes krijgen me toch grote dikke donderrode vlekken! Het is dan wel onschuldig en doet niet pijn, maar zo erg als ik het net zag op plaatjes hoop ik toch niet Jessey het krijgt!
Mijn vraag is of iemand van jullie kindjes het ook heeft, en hoe dat verder is ontwikkeld na de eerste weken.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Morgan heeft een ooievaarsbeet in der nek gehad ik weet niet of dat hetzelfde is hoor, maar die is helemaal weg.

Groetjes,

Michèle

Nee dan niet hetzelfde las ik op internet, maar wel net zo onschuldig. Een aardbei is dikker en groeit met het kindje mee. Het schijnen wel allebei kluwen van adertjes te zijn of zoiets…

Oh oke, weer wat geleerg, maar als het weer weggaat zou ik me er niet te druk om maken. Deed ik overigens ook met Morgan en toevallig van de week zag ik dat ie helemaal weg was.

Groetjes,

Michèle

hoi ik ken het alleen als wijnvlek is dat hetzelfde?
mijn zoon had een zogenoemde mongolenvlek … een blauwe plek op zijn billen
ik dacht dat het door het badje kwam omdat hij altijd zo wild zat te trappelen maar dat bleek dus niet zo te zijn maar het is nu wel weg getrokken

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Hoi,

Aardbeienvlekje of ooievaarsbeet is hetzelfde. Onze dochter heeft er vanaf haar geboorte 1 op haar been zitten.
Ze wordt in mei 5 en het wordt steeds minder.
Het is echt een flinke rode vlek met allemaal zichtbare adertjes. En ook wat dikkig.
In de zomer als de zon flink schijnt en ze is lekker buiten aan het spelen dan zie je gewoon dat hij steeds dunner wordt.
Je hebt ook kans (is mij verteld) dat je altijd nog een klein vlekje zult blijven zien.

Een wijnvlek is een grote rode vlek en die zal er altijd blijven zitten. Gaat niet vanzelf weg. Is alleen operatief te verwijderen.

Groetjes Lisan.

Gewijzigd door - Lisan op 05 Mar 2010 18:33:10

Hoi hoi,

het zoontje van een vriendin van me had er 1 op zijn voorhoofd. Dat was eerst zo groot als een pennestipje en werd het eerste jaar ietsjes groter, maar niet veel en volgens mij was ie met 1,5 jaar al weer verdwenen…

Grtz Von

Lilypie Kids Birthday tickers

Mijn nichtje heeft ook een ooievaars beet op haar voorhoofd. Deze is weggetrokken en komt alleen te voorschijn als ze zich heel boos/driftig maakt…

Een aardbeienvlek en ooievaarsbeet zijn niet hetzelfde… Een ooievaarsbeet groeit niet, en een aardbeienvlek wel. Ook komen aardbeienvlekken op het hele lichaam voor, en een ooievaarsbeet vooral op de neus, nek, ogen en haargrens. Een aardbei is ook dik, die ligt zeg maar op de huid, en een ooievaarsbeet is echt een vlek… Dit lees ik op veel verschillende sites…

mama snoekie,

mijn dochtertje (nu 3 maanden) heeft een redelijk grote aarbeivlek op haar schouder. Het is niet hetzelfde als een wijnvlek, ooievaarsbeet of mongolenplek. Het is donkerrood doordat het volledig gevuld is met een kluwen van dunne adertjes. En het wordt ook dik. Bij haar is dat ongeveer 0,5 cm dik en een diameter van 2-3cm. Vrij groot dus, maar volledig onschadelijk.

Volgens de dokter zal dat na enkele maanden (ongeveer rond 5-6 maanden) stoppen met meegroeien en dan weer platter worden. In het midden van de vlek zal de rode kleur verminderen en geleidelijk aan de kleur van haar huid krijgen. Zo zal dan ook de aarbeivlek stapsgewijs verdwijnen, maar dat kan duren tot het kindje 4 tot 5 jaar is, afhankelijk van de grootte van de vlek.

Dus geen zorgen maken. Maar moest het zijn dat het toch begint te bloeden, niet verschieten. Het bloedt blijkbaar veel (wat logisch is) maar gewoon een gaasje ertegen duwen en wachten tot het bloeden stopt. Als het na 10 minuten niet stopt met bloeden dan zeker de dokter verwittigen.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Mijn dochter (4 mnd)heeft 3 aardbeitjes…
1 grote op haar hoofd, en 2 kleintjes, 1 boven d’r tepel en 1 op d’r schaamlip…

Ons neefje en nichtje hebben ze ook (gehad) het komt idd in het eerste jaar en gaat vanzeld weer weg. Het is totaal onschuldig alleen de reacties van mensen ,met wat ze op haar hoofd heeft is vervelend.

Een ooievaarsbeet is idd anders dat is een rode vlek een aardbeitje is een dikke rode vlek.

Groetjes, MamaMartine

http://lb1f.lilypie.com/jQRQp1.png

Senne heeft er ook 1 op d’r schaamstreek (waar je schaamhaar komt zeg maar).
Het is nu wel lichter maar kleiner wordt ie nog niet…

Toen ze geboren was was het een klein stipje, hij is nu zo groot als een 20 cent munt.

Groetjes van Sascha en Senne

Mijn dochter heeft ook een ooievaarsbeet in haar nek, haar haar zit er netjes voor en het is bijna niet te zien, maar zit er nog steeds en ze word vrijdag 2 jaar! Ooohh en ze heeft ook al moedervlekjes op haar vingers zelfs 2 vlak naaste elkaar daar wil ik binnenkort wel even mee naar de arts, want ze worden wel groter en ik heb er zelf een aantal weg laten halen omdat de dermatoloog ze niet vertrouwde! Tja even aankijken dus.