Hallo allemaal,
Mijn zoontje van 8 maandan is al een paar weken erg onrustig en heeft last van zijn eerste ondertandjes die doorkomen. Hij kan overdag eigenlijk niet zonder speentje, anders maakt hij heel veel lawaai, het geeft hem rust. Het duurt nu al bijna 3 weken, weten jullie hoe lang het kan duren voordat er echt eentje doorkomt? Van het moment dat het pijn begint te doen tot het echte doorkomen. Het is wel duidelijk voelbaar, maar nog net niet door.
In principe slaapt hij meestal redelijk 's nachts. Hij krijgt nog een late avondfles, omdat hij daar voor wakker wordt en daarna pas tussen 6.00 en 7.00 weer wakker wordt. Nu wil ik daar wel vanaf. Overdag drinkt hij niet zo veel, vandaar dat ik vond dat hij dit nog nodig had. Misschien drinkt hij overdag meer, als hij 's avonds niets meer krijgt. Maar ja, 's nachts wakker worden is ook vervelend. Hoe is dit af te bouwen? Steeds minder geven en steeds vroeger? En de vroege avondfles “goede nacht” gebruiken? De geef ik om 18.30 uur. Hij eet 's avonds erg goed. Die fles kan ik niet echt later geven, dat hoort een beetje bij het slapen en vult hij zijn eten mee aan, totdat hij echt voldaan is. Misschien iets later op bed leggen en die fles iets later geven?
En o ja, nog een klein dingetje: hebben jullie ook een fase gehad dat hij/zij beweeglijk is, dat aankleden en een schone luier omdoen heel moeilijk gaat. Steeds draaien en weg willen kruipen/spelen. Hij heeft niet in de gaten dat als hij even toegeeft dat we veel sneller klaar zijn en dan lekker kan gaan spelen.
Ik hoor graag hoe jullie dit doen of gedaan hebben.
Mama van een lieve uk.