Aantal vraagjes

Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 8 maandan is al een paar weken erg onrustig en heeft last van zijn eerste ondertandjes die doorkomen. Hij kan overdag eigenlijk niet zonder speentje, anders maakt hij heel veel lawaai, het geeft hem rust. Het duurt nu al bijna 3 weken, weten jullie hoe lang het kan duren voordat er echt eentje doorkomt? Van het moment dat het pijn begint te doen tot het echte doorkomen. Het is wel duidelijk voelbaar, maar nog net niet door.

In principe slaapt hij meestal redelijk 's nachts. Hij krijgt nog een late avondfles, omdat hij daar voor wakker wordt en daarna pas tussen 6.00 en 7.00 weer wakker wordt. Nu wil ik daar wel vanaf. Overdag drinkt hij niet zo veel, vandaar dat ik vond dat hij dit nog nodig had. Misschien drinkt hij overdag meer, als hij 's avonds niets meer krijgt. Maar ja, 's nachts wakker worden is ook vervelend. Hoe is dit af te bouwen? Steeds minder geven en steeds vroeger? En de vroege avondfles “goede nacht” gebruiken? De geef ik om 18.30 uur. Hij eet 's avonds erg goed. Die fles kan ik niet echt later geven, dat hoort een beetje bij het slapen en vult hij zijn eten mee aan, totdat hij echt voldaan is. Misschien iets later op bed leggen en die fles iets later geven?

En o ja, nog een klein dingetje: hebben jullie ook een fase gehad dat hij/zij beweeglijk is, dat aankleden en een schone luier omdoen heel moeilijk gaat. Steeds draaien en weg willen kruipen/spelen. Hij heeft niet in de gaten dat als hij even toegeeft dat we veel sneller klaar zijn en dan lekker kan gaan spelen.

Ik hoor graag hoe jullie dit doen of gedaan hebben.

Mama van een lieve uk.

Hoi Linda,
die tandjes is geen pijl op te trekken. Mijn oudste heeft wel drie maanden gekwijld voordat de tandjes doorkwamen (wel vier tegelijk… auw!) en ook zij heeft daar erg veel last van gehad. Ik gebruikte homeopatische druppels (chamodent) van VSM tegen de pijn en een koude bijtring kan ook verlichting geven.

Tja die avondfles… ik sta er van te kijken dat je zoon met 8 maand nog een avondfles krijgt. Ik begrijp je redenatie wel hoor, maar ik denk dat als je die fles eraf haalt, dat hij overdag ook beter zal gaan drinken. Nu is hij tenslotte nog half verzadigd van die avondfles. Ik zeg dus, afbouwen die fles of zelfs ineens eraf halen. Zeker omdat je aangeeft dat hij het avondeten zo goed eet. Dan die fles erachteraan en dan naar bed. Het kan ook goed gewenning zijn hè, dat hij wakker wordt. Het zal je idd een paar nachten kosten ivm nachtrust maar dan ben je er wel klaar mee. Ik ben niet van de speciale avondvoedingen (pyjamapapje, rijstebloem door de fles en dergelijke), maar ook dat is persoonlijk. Hier hebben ze altijd alleen maar melk in de fles gehad.
Mijn oudste had met 16 weken geen late avondfles meer en mn jongste is er met 13 weken al vanaf (hele flinke jongen dus dit mocht van kinderarts)… Met beide ineens eraf gelaten en de overige flessen wat opgehoogt.
Het luierverhaal is heel herkenbaar. Hier een kwestie van consequent blijven en Succes!
Groetjes Nancy

Hier kwamen met 8 mnd ook de eerste ondertandjes door. Als het al goed voelbaar is, en je ziet het witte van de tand al onder het tandvlees zitten is het echt nog maar een kwestie van dagen. Het kan zo maar zijn dat als je morgenochtend in zn mondje kijkt, dat de tandjes er doorheen zijn, dan is het pijnlijke moment voorbij.
Even volhouden

Die fles moet er inderdaad wel af op een gegeven moment. Het zit dus helemaal in zn ritme dat ie ervoor wakker wordt. Hoeveel krijgt hij dan? Ik zou dan steeds minder in de fles doen en als je op een gegeven moment nog maar op 90cc zit, gewoon weglaten. Dat is dan ook de moeite niet meer. En als ie nog wakker wordt, heeft ie eigenlijk een beetje pech. Een flesje met wat (warm) water (voor de gek houden dus) kan een oplossing zijn. De fles van 19u wordt dan de laatste fles geef je dan met nog wat rijstebloem en dan gaat ie echt wel verzadigd zn bed in. En nog even en dan vervalt die fles ook, want dan moet ie voldoende hebben aan zn maaltijd met een aflsuitend toetje o.i.d.

Dat beweeglijke is ook erg herkanbaar. Wij gaven hem vaak wat in zn hand om af te leiden en bezig te houden. Al is het maar een tube Zwitsal of zo. Meestal hielp dat hier wel. Nu niet echt meer, en moet ie soms in de houdgreep alhoewel je hem nu steeds vaker en meer kunt aanspreken op zn gedrag. Een liedje zingen helpt wel regelmatig, hij gaat dan gebaren mee doen en wordt er rustiger van.

Succes met alles!

[img]http://lb2f.lilypie.com/IAaRp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Tandjes kunnen zeker even duren en daar kunnen ze inderdaad best een paar weken last van hebben. Hier merkte ik er nooit veel van, behalve het kwijlen…
Wat de late fles betreft; ik zou s avonds na het eten nog een toetje geven ( of doe je dat al?) bv wat yoghurt met evt een scheutje diksap en dan de late avondfles afbouwen. Ik liet bij mijn dochters dan om de 2-3 dagen weer een lepetje vervallen zeg maar ( plus de bijbehorende cc- water) en zo rustig afbouwen. Vaak is het ook gewenning die late fles! Mijn oudste had hem tot ze 10-11 maanden was ( ik durfde hem niet weg te laten, bang voormijn nachtrust!) en achteraf had ik het denk ik eerder kunnen doen. Mijn tweede was er dan ook maanden eerder ( 7 maanden oud) “vanaf”. In principe als ze goed eten plus een toetje, dan hebben ze hem niet meer echt nodig. Wat ik wel deed, als de dan rond die tijd ( 2300 uur) wakker werden, ze gewoon een slokje water geven. Maar geen melk meer. Hier ging het eigenlijk heel makkelijk, het is een kwestie van gewoon proberen en kijken of het lukt!
Succes ermee!

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb4f.lilypie.com/AgvZp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/inDSp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Linette1 op 12 Aug 2011 13:14:36

Gewijzigd door - Linette1 op 12 Aug 2011 13:18:12

Bedankt voor jullie tips.
Ik ga in eerste instantie niet meteen de late fles weghalen, maar steeds om de paar dagen 30 cc minder geven. Waarschijnlijk tot 90 cc.
Ik hoop dat het straks lukt met dat water geven, ik ben wel heel benieuwd of hij 's nachts niet wakker wordt. Met die tandjes weet je ook niet waar hij van wakker wordt (nog meer 1 keer gebeurd, gelukkig).
Bij het avondeten het toetje geven (als het nog past, soms zit hij wel vol).
De vroege avondfles doe ik dan een half uurtje later.

Groetjes

Ja, dat deed ik ook zo. De fles voor het slapengaan zo laat mogelijk ( hier was dat 1900 uur en we aten om 17.30 uur) en je zal zien dat het snel het nieuwe ritme is van zo’n kleintje . Kan je ook lekker weer eens op tijd naar bed als je moe bent ( vond ik zo fijn!!).
groetjes

[img]http://lb4f.lilypie.com/AgvZp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” />

[img]http://lb2f.lilypie.com/inDSp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Ik ga als vroege fles "goede nacht"van Nutrilon geven.
Hebben jullie ook ervaring met de papvarianten van Bambix? Dat zijn de avondpapjes. Is dit meer verzadigend dan dat van Nutrilon?
Ik heb een aantal maanden geleden rijstebloem gebruikt, maar dat vond ik geen succes. Het lag heel zwaar op de maag en hij was de hele nacht aan het woelen…haha en het was juist de bedoeling dat hij daar lekker op zou slapen. Dus dat heb ik maar niet meer gedaan.

Die late avondfles geef ik nu rond 22.00 uur. Nu ga ik de hoeveelheid afbouwen en dan ergens stoppen. Is het dan handig om dit in combinatie te doen met het vervroegen van het tijdstip of is dit helemaal niet noodzakelijk en het tijdstip gewoon zo laten en alleen de hoeveelheid afbouwen?

Ik zou gewoon op je normale tijd afbouwen. Verder zou ik ook geen andere voedingen geven dan gewone melk, rijstebloem en dat soort dingen is echt niet nodig hoor.
groetjes

[img]http://lb4f.lilypie.com/AgvZp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” />

[img]http://lb2f.lilypie.com/inDSp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Ik heb ooit eens gehoord of gelezen dat al die avondpapjes van die suikerbommen zijn, dus of dat een goed idee is…? Vinden zn tandjes vast niet fijn op den duur Maar misschien vergis ik me nu en klopt dit niet?

[img]http://lb2f.lilypie.com/IAaRp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Ja, dat klopt. Daar zit veel suiker in. Dus die papjes doe ik maar niet, zeker als het niet nodig blijkt te zijn.
Heel veel producten zijn ook goed voor de verkoop, maar hebben ze niet echt nodig.

Onze kinderarts adviseerde destijds bij onze zoon (en zal dat bij onze dochter waarschijnlijk weer doen) om eerst naar 4 flessen te gaan (laatste fles met rijstebloempap erdoor) en dan pas met groente/fruit beginnen. Dat betekent dat je de laatste fles er eerst afhaalt en dan pas met groente/fruit begint om zo meer “ruimte” te creëren in tijd zeg maar.
Maar ik begrijp dat je al (lang) groente en fruit geeft en ook een avondfles. Dan zou ik ook steeds afbouwen en misschien zorgen dat je de fles weghaalt op het moment dat je zelf een paar dagen vrij bent (vb voor het weekend) helemaal stoppen. Dan heb je geen “verplichtingen” van werk en mocht het je nachtrust kosten, kun je wat bijslapen. Veel succes gewenst!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Bedankt voor alle goede tips. Ik heb de avondfles afgebouwd en op een dag (toen ik niet meer uit mijn bed wilde komen) weggelaten en het gaat prima.
Meestal wordt hij niet wakker 's avonds, maar af en toe schrikt hij voor 24.00 uur wakker en is dan een beetje in paniek. Dan breng ik zijn speentje en hoor ik hem daarna niet meer. Weten iemand hoe dat zomaar komt, dan wakker schieten? Het is niet voor de voeding. Dat is al even geleden en hij heeft het niet dagelijks. Maar gister bijvoorbeeld 2 keer. Hij slaapt dan al een paar uur, misschien niet lekker gelegen, buikpijn, eten wat niet lekker is gevallen, dromen doen ze nog niet? Moeilijk, je kunt er zo weinig aan doen.

Mijn zoontje heeft vanaf het begin weinig overdag geslapen en komt dan ook moeilijk in slaap. Hij moet nu nog, volgens strak rooster, 2 keer slapen. Hij heeft wel iets nodig, maar neemt net te weinig. Hij is nu bijna 9 maanden en het slapen overdag gaat steeds slechter. Hij komt haast niet in slaap. Soms denk ik dat ik beter al naar alleen een middagslaapje moet, maar vind hem daar nog erg jong voor. Het zou ook kunnen zijn, dat hij zoveel nieuwe dingen kan, zitten en kruipen, dat hij te veel meemaakt en dat hij moeilijker inslaapt. Maar van al die nieuwe dingen wordt hij toch extra moe, denk ik dan.
Wat doen jullie met het slapen rond 9 maanden en slechte slapers?

wij geven demi nog steeds zijn avond papje (dat is zijn momentje) en daarna poetsen wij zijn tandjes en gaat hij lekker slapen (Demi is trouwens 21 maanden) cb bij ons had er geen problemen mee en wij gaan daar gewoon mee door, hij word er lekker rustig van en kan daarna heerlijk slapen.

dat beweeglijke kan alleen maar erger worden … hahaha teminste bij ons wel.

spelende wijs moeten wij hem soms aan/uit kleden anders is het niet te doen.

het opstaan in de ochtend is ook steeds verschillend. nu de laatste tijd word hij half 7 - 7 uur wakker, paar maanden geleden was dat nog 8 uur- half 9

het lijkt wel of dat steeds veranderd om de paar weken.

dit is mijn ervaring tot nu toe…groetjes angelique,