Aantal voedingen baby bijna 5 maanden oud

Hallo,

mijn zoontje is bijna 5 maanden oud en krijgt sinds 2 weken, 4 voedingen per dag.
Ik zit alleen een beetje met de tijdstippen, hij krijgt nu rond 0900 dan 1300, 1730 en de laatste rond 2300, ik vind dit eigenlijk heel onhandig, heeft iemand hier misschien wat tips in?

Alvast bedankt
groetjes Hilda

Gewijzigd door - dustyfenna op 09 Jan 2008 19:36:39

Hi Hilda,

wat vind je precies onhandig? de voeding op etenstijd (17.30?). Want het zal nog veranderen. Als je denkt dat je een ritme hebt kan dat ineens weer omgegooid worden (door je baby) haha.
Maar als je wil schuiven in de tijden (ik heb het ook een keer aan de hand gehad en kreeg deze tip van het cb) dan kun je proberen de voeding een kwartiertje op te schuiven. Als het lukt, dan kun je na een tijdje het proberen nog iets op te schuiven. (kwartiertje). Heel voorzichtig en geleidelijk. Maar verwacht er niet teveel van want baby’s laten zich niet "plannen"hahaha. En straks mag hij ook een fruithapje (of misschien doe je dat al) en een groentehap, dan moet je het ook aanpassen. Met die hapjes kun je mooi een beetje spelen in je schema.
Succes! Het komt altijd op zn pootjes terecht!

x

x Floss

Onze dochter is ook bijna vijf maanden en krijgt nog 5 voedingen van 180 cc. Hoeveel geeft jij dan per keer als je vier voedingen geeft?
Hoe zwaar is jouw baby? Die van ons zal nu tussen de 6.5 en de 7 kg zijn. Geef ik dan teveel?
Ben benieuwd!

Hoi Anne,

Mijn zoontje weegt ruim 7,5 kg, volgens cb is dat prima, hij krijgt 4 flessen van 210 water plus 7 schepjes voeding, ik mocht het gaan proberen van cb. De 4 voedingen gaan ook heel goed moet ik zeggen, een vriendin van me gaf met 4 voedingen de volgende tijden, 0800, 1200, 1600 en de laatste om 2000, dat wil ik op zich ook gaan proberen alleen dan is de nacht zo lang, enne hij slaapt nog niet door, hij huilt niet om eten 's nachts maar meer omdat hij dan zijn speen kwijt is!
De ene nacht 1x en dan rustig weer 3x, dat begint nu wel vermoeiend te worden moet ik zeggen.
Slaapt jou dochter al door?
Groetjes Hilda

Hallo Hilda,

Mijn zoontje Gijs is ook 5 maanden oud. Hij weegt ook rond de 7.5 kg. Ik denk nu zelfs tegen de 8.
Hij krijgt nog steeds 5 voedingen, omdat hij anders te weinig vocht binnen krijgt.
Dit is mijn schema:
6.30 165 cc voeding
8.30 fruithapje
10.30 165 cc voeding
14.30 165 cc voeding
18.30 165 cc voeding
22.30 200 cc voeding + 2 schepjes nutrix.
Hij drinkt de fles vaak niet leeg. Dus soms komt hij niet eens aan de 600cc vocht. Ik probeer hem soms wel wat diksap tussendoor te geven, maar ja hij is meestal erg tevreden en groeit dus goed.

groetjes,

Larissa van den Heuvel-Berendsen

Hoi Hilda!
Madelief sliep al met acht weken door… ongekende luxe! Heel af en toe hoor ik haar 's nachts, maar dat komt zelden voor.
De 5 voedingen die ik geef gaan zelfs niet altijd op, dus meer geven heeft geen zin denk ik… Ik moet maandag weer naar het CB, zal een kijken of ze goed groeit… Het is absoluut geen dikkertje wel een behoorlijk lange tante!
Over de diksap… vanaf welke leeftijd mag je dat geven??
En… hoeveel van het fruithapje moet een baby eten om er geen fles meer bij te krijgen? Madelief eet misschien tien hele kleine hapjes, er is amper wat uit het potje. Maar dan geeft ze duidelijk aan dat ze niet meer wil en geef ik haar de fles. Moet ik er toch meer in proberen te krijgen??
Trouwens om de vier uur voeden is nu nog heel erg lastig, omdat dan mijn hele ritme in de war loopt. Madelief is nu altijd maar een uurtje wakker en is dan alweer moe. Dan slaapt ze twee uur en krijgt ze weer de fles. Als ik wacht met de fles geven is ze te moe om te drinken… TIPS???
Lastig soms al die "opvoed"vragen…
Groetjes, Anne-Marie

Hoi !!
Ik ben vanaf gisteren begonnen om aan andere tijden met voeding, ik zit nu op 0800,1200,1600 en 2000. Ik geef rond 1000 fruithapje 1x per dag vind ik voldoende om te proberen en hij eet inderdaad ook maar een paar hapjes maar het is toch maar om te oefenen. Hij heeft de ene keer ook meer zin dan de andere keer. De tijden gaan tot nu toe goed, ik was een beetje bang voor de nacht van 2000 tot 0800 is lang maar afgelopen nacht heb ik hem maar 1x gehoord en dat was voor zijn speen, ik moest hem vanochtend om 0730 wakker maken!
Diksap mag je gaan geven vanaf 4 maanden en Anthon (zo heet mijn zoontje dus) krijgt dat sinds kort gewoon tussendoor wanneer het me uitkomt, hij is ook erg verkouden geweest dus dan is extra vocht wel lekker. Ik geef ook weleens venkelthee tussendoor, daar was ik een hele tijd geleden mee begonnen omdat hij toen last had van darmkrampjes maar dat gaat heel goed nu, gelukkig.
Diksap kan je ook mengen met een klein stukje liga , en dan geven met een lepeltje, dit ipv fruit of groentehapje. Het is wel een hele ervaring he? Alles moet maar geprobeerd worden en kijken hoe het gaat, het is voor ons de eerste maar ik heb gelukkig wel veel kleine kinderen binnen mijn vriendenkring dus daar kan ik ook veel aan vragen. Ik moet zeggen gisterenavond om 2000 de fles was een verademing, ik kon eens een keer lekker vroeg naar bed! Ik lag er ook al om 2200 uur in, dat was best effe lekker!
Ik mocht van het cb gaan proberen om van 5 naar 4 flessen te gaan met het advies 210 water en 7 schepjes, maar ze zeiden er wel bij dat hij het niet allemaal op hoeft te drinken. Ik denk niet dat het ermee te maken heeft hoeveel hij dan van zijn fruithapje eet, ik sla ook weleens een dag over hoor. En die 4 voedingen gaan heel goed moet ik zeggen, misschien moet je het gewoon eens gaan proberen, dan zit er in principe wat langer tijd tussen dan met 5 flessen, misschien drinkt ze dan beter? Die van mij is overdag in ieder geval niet zo’n slaper, misschien is dat weer mijn geluk
Wat een verhaal he??
Groetjes Hilda

hallo,

ons schema met 5 maanden was
7,00 fles
11.00 fles
12.30 fruit(half potje)
16.00 groente (toen nopg klein potje)
19.00 fles

misschien kun je er wat mee.
wel vervelend dat je de laatste fles nog om 23.00 geeft.

gr gytha

Hoi,

bedankt voor je reactie, maar ik zie dat je 3 flessen gaf, hoeveel cc gaf je dan per fles?

groetjes Hilda

mijn zoontje word morgen 5 maandjes oud en komt zo’n 6 keer.
hij krijgt afgekolfde melk met rijstebloem.
dat vult een beetje meer.
hij heeft het ook nodig,meneertje weegt al 9290 gram bij 71,5 cm lang.
hongerlapje van me.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Hallo
mijn zoontje is bijna 5 maanden oud
en hij krijgt tussen de 4 a 5 voedingen per dag

8.00 flesvoeding
11.30 groetenpap
14.30 fruitpap
17.00 boterham in de melk
20.00 avond flesje

ze hebben mij aangeraken nooit meet of 4 a 5 flesvoedingen te geven
als de baby 5 maand is

Hier was het met 5 maanden:

7.30 fles 180/6
9.30 fruit
12.30 fles 180/6
16.00 groente + fles 180/6 ( of wat ze daar igg nog van lustte)
19.30 fles 180/6
daarna naar bed. Ze sliep dus van 19.30 tot 7.00/7.30 volgende ochtend en ik maakte haar niet meer wakker. Haar laatste fles van 23.00 uur verviel dus gewoon simpelweg en ik ging niet schuiven met de andere voedingen. Dit is volgens mij ook de bedoeling.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Mijn zoontje is ook 5 maanden en kreeg al 240 cc… Maar nu drinkt hij de laatste 3 dagen ok de flessen niet leeg. Meestal laat hij 80 of 90 staan… Ik zat daar nogal mee vandaar ff op google gekeken en zo kwam ik hier terecht… Nu ga ik beginnen met flessen van 210 en dan maar kijken hoeveel hij drinkt… Hij krijgt ook al fruit en is ruim 7 kilo.