Hoi !!
Ik ben vanaf gisteren begonnen om aan andere tijden met voeding, ik zit nu op 0800,1200,1600 en 2000. Ik geef rond 1000 fruithapje 1x per dag vind ik voldoende om te proberen en hij eet inderdaad ook maar een paar hapjes maar het is toch maar om te oefenen. Hij heeft de ene keer ook meer zin dan de andere keer. De tijden gaan tot nu toe goed, ik was een beetje bang voor de nacht van 2000 tot 0800 is lang maar afgelopen nacht heb ik hem maar 1x gehoord en dat was voor zijn speen, ik moest hem vanochtend om 0730 wakker maken!
Diksap mag je gaan geven vanaf 4 maanden en Anthon (zo heet mijn zoontje dus) krijgt dat sinds kort gewoon tussendoor wanneer het me uitkomt, hij is ook erg verkouden geweest dus dan is extra vocht wel lekker. Ik geef ook weleens venkelthee tussendoor, daar was ik een hele tijd geleden mee begonnen omdat hij toen last had van darmkrampjes maar dat gaat heel goed nu, gelukkig.
Diksap kan je ook mengen met een klein stukje liga , en dan geven met een lepeltje, dit ipv fruit of groentehapje. Het is wel een hele ervaring he? Alles moet maar geprobeerd worden en kijken hoe het gaat, het is voor ons de eerste maar ik heb gelukkig wel veel kleine kinderen binnen mijn vriendenkring dus daar kan ik ook veel aan vragen. Ik moet zeggen gisterenavond om 2000 de fles was een verademing, ik kon eens een keer lekker vroeg naar bed! Ik lag er ook al om 2200 uur in, dat was best effe lekker!
Ik mocht van het cb gaan proberen om van 5 naar 4 flessen te gaan met het advies 210 water en 7 schepjes, maar ze zeiden er wel bij dat hij het niet allemaal op hoeft te drinken. Ik denk niet dat het ermee te maken heeft hoeveel hij dan van zijn fruithapje eet, ik sla ook weleens een dag over hoor. En die 4 voedingen gaan heel goed moet ik zeggen, misschien moet je het gewoon eens gaan proberen, dan zit er in principe wat langer tijd tussen dan met 5 flessen, misschien drinkt ze dan beter? Die van mij is overdag in ieder geval niet zo’n slaper, misschien is dat weer mijn geluk
Wat een verhaal he??
Groetjes Hilda