Aantal flessen en bijvoeding

Hallo allemaal…

Ik heb al een aantal topics gelezen hier over flessen en bijvoeding maar toch kom ik nog en vraagje stellen!!!
Rayhan is nu 4 maandjes oud en kan nu starten met het fruithapje.
Alleen lees ik overal dat je maar max 1000 ml per dag flesvoeding mag geven maar ik zal jullie ff het schema laten zien wat ik voor Rayhan heb:

06:00 -> 180 + 6 schepjes (hierna gaat hij weer slapen en slaapt door tot de volgende fles)
10:30 -> 210 + 7 scepjes (om half 1 leg ik hem in bed tot de volgende fles maar meestal moet ik hem dan om 14:30 echt wakker maken)
14:30 -> 210 + 7 schepjes
18:30 -> 180 + 6 schepjes
22:30 -> 210 + 7 schepjes.

Eerst kreeg hij alles 180 maar dat hield hij overdag niet vol, dan had hij na 2 uurtjes alweer honger.
Dus ik dat gezegd op het cb en die zeiden dat ik dan de flessen dat hij het niet vol houd moet vervangen door 210.
En dat heb ik gedaan maar dan kom je met schepjes dus over de 1000 ml uit.
Wat kan ik nu het beste doen?
Tevens zie ik bij heel veel van jullie staan dat jullie maar 4 flessen geven met 4 maanden, zou ik dat bij rayhan ook kunnen doen of moet je dat afbouwen>??

Want meestal is rayhan tegen een uur of 8/9 al moe en valt hij in slaap en moet ik hem wakker maken voor de fles van 22:30.

Dan mijn vraag over bijvoeding.
Ik ben begonnen met fruithapje sinds gister en geef deze tussen de fles van 14:30 en 18:30 namelijk om 16:30.
Want het cn zei dat je die moest geven wanneer hij het langst wakker is en dat is hij tussen die flessen.
Eigenlijk blijft hij dan wakker tot een uur of 21:00.
Is dit een goed moment voor het fruithapje?
En hoeveel moet ik geven? Totdat hij echt niks meer binnen houd?

Wie kan mij helpen?

Groetjes Germaine

Jij hebt precies dezelfde vragen als ik Germaine! Julia is 5 maanden en krijgt nog 5 flessen van 180+6…wij gaan ook starten met bijvoeding en ik weet ook niet goed wanneer dat moet en hoeveel. Laten we hopen op veel antwoorden hier!

Groetjes Rainbow, trotse mama

hoi

jeetje wat een goed etent mannetje nou daar kan echt wel een flesje vanaf als je begint geef dan eerst een paar lepejtjes voor de smaak vaak na de fles als ie gewent is geef je de helft van het potje en de helft van de melk is hij daar weer aangewent geef je hem 1 potje en vervalt er 1 fles maar ik moet je wel zeggen dat het laat geven van zo`n voeding niet zo goed is voor het maagje dus in de middag of laat middag is prima maar ik zou niet over 18:00 dat geven.

het klopt indd dat je 1000ml per dag mag geven het is slecht voor de niertjes als je erover heen gaat heb ik me laten vertellen hoor.

enne jouw mannetje heeft in iedergeval geen slaap probleem mijn hemel die kan lekker slapen ik moet mijn zoon echt zo veel entertainen en bij gratie god valt ie eens in slaap maar dan ben ik zelf ook wel helemaal kapot hahaha

als ie zon hongerig manntje is zou ik toch eens gaan kijken voor een overstap op voeding voor honerige babys hij drinkt echt heel veel als ik het zo lees

en ik zou dus in jouw geval de laatste fles vervroegen naar 20:30 en daar voor een fles om 16:30 of dus je fruithap want je mag ook al langzaam met groente beginnen dus kun je die fles later ook laten vervallen en dus om 12:30 een fruit of fles geven maar je moet het gelijdelijk aan vervroegen dus niet ineens ik zou het met de dag 30 min vervroegen .

succes

oh dit is ons schema berkay is ook 4 maanden misschien heb je er iets aan .maar schrik niet onze zoon drinkt maar weinig tegen over de jouwe.

6:30 fles 135 cc
9:30 fles 135 cc ( slaapt daarna 2 uurtjes)
12:30 fruit hapje (inmiddels al een potje van 100 gram)
14:00 fles 135 cc (slaapt daarna 1 uurtje)
17:00 groente nog een half potje
19:00 fles 135 cc ( als ik geluk heb een half uurtje slaapt ie)
22:00 fles 150 cc met 3 scheppen pap

soms komt ie om 4:00 nog eens maar geef nu voort water met een paar druppels dixsap want meneer lust geen water. en na zo`n 30 cc valt ie weer inslaap.

Your the best thing that ever happned to me!!!

Hoi Berkay 2008,

dank je voor je tip…
Allen begrijp ik het niet helemaal (ben btje blond)…
Kun je me een voorbeeld geven van een dagindeling…
Kan ik fruithapje en groentehapje tegelijk mee beginnen?
Want op het cb zeiden ze dat dat pas vanaf 5 maanden mag…
Ja we hebben een echte slaapkop haha daar is niks mee, hij slaapt al van zijn geboorte de nacht door…
Maar ja hij heeft dan ook 2 slaapkoppen van een ouders haha…

Groetjes Germaine

Gewijzigd door - Germaine&Rayhan op 11 Feb 2009 15:44:12

Toen Tim 4 maanden was zat hij ook nog op 5 flessen, maar dan van 180. Wij moesten hem ook wakker maken voor de laatste voeding. Tot 5 maanden moesten we hem wakker maken van het CB en daarna niet meer. Toen we hem niet meer wakker maakten sliep hij alsnog door tot de volgende ochtend. En moesten we hem om 7 uur wakker maken. Toen hij 4 maanden was mochten we met een fruithap beginnen. Ik ben begonnen met een paar hapjes voor zijn fles om eraan te wennen.

Ik geef altijd vers, dus ik weet niet wat jij van plan bent. Ik ben begonnen met een kwart stukje appel voor zijn fles. Zodat hij lekker hongerig was en daarna nog een fles kon drinken. Toen hij goed at ben ik zijn fruithap gaan verplaatsen naar de ochtend. Toen kree hij een halve appel en nu krijgt hij al een tijdje 1 hele fruitsoort. Dus of een appel, of een peer of iets anders. Of ik meng fruitsoorten door elkaar.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ons schema was trouwens met 4 maanden:

7.00 uur
11.00 uur
15.00 uur
19.00 uur
23.00 uur

Hij kreeg dan flessen van 200 cc. Wij hebben ook een ontzettende slaapkop. Slaapt nu overdag wel minder, dus dat vind ik wel gezellig. Hij sliep ook meteen door en moesten hem altijd (nu nog steeds) om 7 uur s’ochtends wakker maken. Daarna sliep hij nog heel lang door tot de volgende voeding, dus 11 uur. Toen wij met 4 maanden met fruithap moesten beginnen was dit echt een probleem. Want we moesten hem al vaak voor de flessen wakker maken. En voor fruit vond ik dat zonde. Dus toen we begonnen gaven we fruit voor zijn voeding van 15.00 uur. Toen dat goed ging zijn we het eerst gaan verplaatsen naar half 5, want s’ochtends sliep hij. En toen we ook met groentehap moesten beginnen deden we fruit tussen de middag en groente rond 18.00 uur. Nu slaapt hij niet meer tot 11 uur dus doen we fruit rond 10 uur.

Groetjes,
Sandra

Ho iSandra,

Dus opzich is jullie schema een beetje hetzelfde als de mijne.
Maar jij gaf het fruithapje dus voor de fles en dan meteen de fles?
Dan probeer k morgen anders rond 2 uur het fruithapje te geven en dan de fles om half 3/3 erachter aan…
Als hij het fruithapje goed eet en zo een klein potje opeet vervangt dat dan een fles of blijft het een tussendoortje?
Zoals ik al schreef krijgt hij 3 keer 210, kan ik dit gewoon weer aanpassen naar 180?? en dan kijken of hij het volhoud en als dat niet lukt dan overgaan op pvoeding voor hongerige baby’s??

Ik snap niet dat het cb tegen mij heeft gezegd dat ik 210 mag geven…

Groetjes Germaine

Gewijzigd door - Germaine&Rayhan op 11 Feb 2009 15:51:33

hoi even kijken he plak even jouw schema van nu hieonder
06:00 -> 180 + 6 schepjes (hierna gaat hij weer slapen en slaapt door tot de volgende fles)
10:30 -> 210 + 7 scepjes (om half 1 leg ik hem in bed tot de volgende fles maar meestal moet ik hem dan om 14:30 echt wakker maken)
14:30 -> 210 + 7 schepjes
18:30 -> 180 + 6 schepjes
22:30 -> 210 + 7 schepjes

6:00 waker een fles melk
10:00 fles melk
14:00 fles melk met een paar lepeltjes fruit ervoor of erna kan je later een potje fruit van maken.
18:00 fles melk en een paar lepetjes groente ervoor of erna kan je later een potje geven.
20:30-21:00 fles melk

na een potje fruit of groente later als ie nog honger heeft kun je nog wat melk nageven .

Dank je…
Dat is wel een goed schema…
Morgen dan maar eens mee beginnen en kijken hoe het gaat…
Ben jij met fruit en groente tegelijk begonnen?
Want op het cb zeiden ze tegen mij dat je met groente pas met 5 maanden mag beginnen…
Als hij fruit en gronete goed eet, vervangen die dan allebei de fles of alleen de groente??

Ja ik zit vol met vragen hihi…

Groetjes

ik ben met alle twee begonnen met wat theelepels voor de smaak als jouw kindje geen allergien heeft mag je gewoon beginnen hoor .hij drinkt best veel dus volgens mij is hij er wel aan toe. begin eerst rustig met een soort en langzaam bouw je het op ik ben begonen met groente wortel en bruine bonen met appel van olverit en toen pas de groene groentes maar die vind ie wat minder.
en van fruit ben ik begonnen met banaan en toen peer (dat was geen succes) en toen die mix van danone 4 in 1 verpakking. op den duur moet het wel een fles vervangen de groenten dan he ik doe nu groenten en dan danoontje voor 4 maanden met opvolg melk en dat vervaing mijn fles. maar fruit is meer een tussendoortje geloof ik dat is zo licht verteerbaar. maar je zou er op den duur ook liga door kunnen doen

Ja, vind ik ook heel vreemd. Want ik hoor overal dat je max 1 liter per dag aan melk mag geven. Er zijn ook veel CB’s die aangeven dat 200cc het maximale is per keer. Maar sommige geven ook aan dat het wel 210 mag zijn, maar dan niet meer dan 1 liter. Je kunt ook proberen terug te gaan naar 180 en dan de voeding voor hongerige baby’s nemen. Kijken of dat een optie is.

Omdat fruit toch het 1e hapje van een baby is en ze daar toch aan moeten wennen. Had ik zoiets van ik probeer het voor de fles, want dan weet ik in ieder geval dat hij trek heeft. En inderdaad dan daarna meteen de fles. Want ja de 1e keer hoef je niet te verwachten dat ze veel eten.

Toen hij 5,5 maand was moesten we en groente en fruit geven. En toen hij 7 maanden was moesten we van 4 naar 3 flessen.

Groetjes,
Sandra

Fijn da jullie allemaal zo snel reageren.
En heel hartelijk bedankt hier kan ik wel wat mee…
Ik ga dus de laatste fles vroeger geven…
En weer naar 180 en kijken of ij dat volhoud en anders voeding voor hongerige baby’s…
En t fruithapje voor de fles!!!

Dan rest mij nog 1 vraag (ja ben lastig)…
Wanneer zijn jullie van 5 naar 4 flessen gegaan??
Hoe weet ik wanneer ik dat bij Rayhan kan doen?>

Lilypie 1st Birthday Ticker

Toen Tim 5 maanden was mochten we stoppen met wakker maken voor de 5e fles. Dat hebben we gedaan en vanaf dat moment zat hij dus op 4 flessen. En hij sliep alsnog heerlijk de nacht door. Wij hebben zo’n slaapkop die we nog steeds om 7 uur s’ochtends wakker moeten maken.

Groetjes,
Sandra

Hoi Cindy,

Maar Rayhan is meestal om 6 uur wakker s ochtends…
Moet ik dat dan rekken tot 8 uur??
Of de volgende fles later geven??
Want meestal geef ik hem om 6 de fles en dan slaapt hij daarna nog tot ongeveer half 11…

Groetjes germaine

Ik wil je niet in verwarring brengen, maar persoonlijk zou ik niet ineens je hele flessen schema gaan omgooien zoals Cindy zegt. Het ene kindje is nu eenmaal eerder wakker dan de ander. Zeker als hij het prima doet op de tijden dat hij nu de fles krijgt. Gewoon lekker om 6 uur geven en van genieten dat hij daarna nog doorslaapt tot zijn volgende voeding. Zie niet in waarom je dit moet rekken tot 8 uur. Zeker niet omdat hij na 6 uur nog lekker gaat slapen. Wij hebben Tim maken Tim altijd om 7 uur s’ochtends wakker voor zijn voeding.

Groetjes,
Sandra

Hallo allemaal,

Even een update over hoe het vandaag is gegaan!!!
Ik hou toch gewoon mijn schema aan van flessen alleen geef ik de laatste om half 10 (gister mee begonnen en vanochtend pas om half 7 wakker!!!)

Ik ben vandaag al de hele dag maar 180 en 6 scheppen in de fles aan et doen omdat ik me toch druk maak om die 1000ml en hij houdt het gewoon vol!!!

Vandaag voor de 3de keer fruithapje gegeven dit keer voor de fles van half 3 en hij had gewoon bijna een half potje op van 125 gram…
En ook vandaag voor de eerste keer groente (net mee klaar) en hij eet het gewoon super vind het helemaal niet vies… Ook daar had hij gewoon een half potje van op en als je het mij vraagt kon hij nog wel ff doorgaan…
maar weet niet of je meteen een heel potje mag geven…

Dus dames weer een vraag van mij aan jullie!!!

Mag ik hem nu al een heel potje groente geven??? (als hij dat inderdaad op krijgt, maar als jullie hem zagen eten zouden jullie echt wel ja zeggen haha)…
En als het mag en hij krijgt hem op meot ik dan toch nog een fles geven?>?
Of gewoon de volgende fles om 21:00 / 21:30???

Groetjes Germaine

ps: BEDANKT VOOR AL JULLIE TIPS!!!

Mits hij geen krampjes krijgt van de groente kan je best meer geven hoor. En dan vervangt het inderdaad een fles. Weet trouwens niet of het bij die kleine potjes van 125 gram ook echt een volle fles vervangt. Misschien weet iemand anders dit wel? Anders kan je altijd nog een half flesje na geven.

Groetjes!

Inderdaad even opletten hoe hij reageert. Als hij het opeet dan lijkt het mij geen probleem en heeft hij er gewoon behoefte aan. Bij 5 maanden mag je overgaan op 4 flessen. Tot die tijd halen ze namelijk de belangrijkste stoffen uit de melk. Na 5 maanden wordt groente en fruit steeds belangrijker.

Groetjes,
Sandra