Aantal flessen bij 8,5 mnd

hallo allemaal

onze dochter van 8,5 maand oud heeft dit schema nu
730 bord bambix {fles van 180 plus 6

930 fruithapje groot potje van 6mnd
1200 boterham wat ze op eet en dan flesje van 180 +6
1500 roosvicee plus liga
1630 -1700 groentemaaltijd potje van 6mnd gaat helemaal op
1730-1800 toetje
1930 fles wat ze op kan
nu wou ik graag advies hoe jullie het doen die fles van 1930 mag je die al laten vervallen ?
wij gaven deze eerder om 20.30 we maakten haar dan wakker maar ze was zo moe toen dus hebben we hem verplaats naar 1930 ong en dan naar bed en dan slaapt ze door tot de volgende ochtend
maar nu heeft ze dus een paar keer overgegeven naar die fles om 1930
waarschijnlijk is het toch te veel of te vlot achter elkaar
wat zouden jullie doen of weer wakker maken of fles laten vervallen ?

groetjes jessij

Vanaf 9 maanden mag je overgaan naar 2 flessen. Maar ja dat is een richtlijn en hangt natuurlijk niet op een paar weken. Ik zou dus lekker stoppen met die fles van half 8. Wij geven Tim rond 18.00 uur zijn groente en om half 8 zijn laatste fles. Wij geven nog geen toetje, dat hebben ze nog niet nodig. Met 9 maanden kun je de laatste fles vervangen voor een toetje. Maar goed dan doen jullie natuurlijk al, dus ik zou gewoon proberen die fles weg te laten. En dan kijken hoe ze daarop reageert. En dan kun je de groente wat later geven, anders zit ze wel heel lang zonder voeding.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoi sandra

bedankt voor je reactie , we gaan het proberen
ik was alleen bang dat als ik die fles laat vervallen dat ze dan mischien te weing vocht zou binnen krijgen
maar ze krijgt nu dus nog 400 ml flesvoeding .
en aanbevolen word 500 ml geloof ik ?
wat is het schema van tim ongeveer dan ,

groetjes jessij

Je geeft ook sap zie ik en in fruit en groente en toetje zit ook vocht hè. Dus ze komt echt wel aan haar vocht hoor. Ben het met Sandra eens, laten vallen die laatste fles. Erik krijgt hem al ruim een maand niet meer en gaat prima. Hij slaapt tot de volgende ochtend en heeft geen honger.

Groetjes!

Tot ongeveer 9 maanden moeten ze nog 3 flessen krijgen. Ze moeten dan minimaal 800 cc vocht binnen krijgen waarvan 500 cc opvolgmelk. Maar goed in groente en fruit zit natuurlijk ook al vocht. Dus je haalt dat wel als je verder nog wat thee,water, vruchtensap of diksap geeft. Vergeet trouwens niet dat als je onder de 500 cc komt met opvolgmelk dat je weer vitamine D moet gaan geven.

Het schema van Tim is:

8.00 uur pap 180+6 met Bambix uit een bord
10.30 uur fruit
12.30 uur boterham en fles van 180+6
16.00 uur sapje met koekje
18.00 uur groente
19,30 uur fles 180+6

Boterham is meestal rond half 1, maar soms ook iets later omdat hij tegenwoordig wat langer slaapt s’ochtends. We willen straks de fles van half 8 laten vervallen en dan een toetje na het eten. Hij krijgt nu af en toe een toetje, meestal alleen in het weekend. Of af en toe een paar hapjes van ons. Maar hij eet verder al zoveel, zijn flessen, groente en fruit gaat altijd op. Dus vind het nu nog niet nodig dat hij iedere dag en een toetje en een hele fles krijgt. Ook al vind hij dat zelf niet erg, want dan nog gaat alles op

Groetjes,
Sandra

Klein vreetzakje, die Tim van jullie!

Groetjes!

hoi sndra

wij hebben dus wel ong dezelfde schema alleen onze dochter krijgt om half 1 de fles van 180 +6 boterham eet ze nog niet
en om 6 uur hebben we haar nu groente gegeven en om 7 uur toetje
en de fles laten vervallen van 1930
ben benieuwd hoe het gaat vannacht
maar dat betekent dus dat we haar nu vit d moeten geven ?
ze krijgt nu dus 2 flessen van 180+6
1 is bordje pap en de andere tussen de middag 180+6

groetjes jessij

*Jessij… boterham eet ze nog niet zeg jij? Is hier reden voor? Bij 7 maanden mogen ze nl een boterham. Dus als je het nog niet geprobeerd heb … zeker doen!

Jurian heeft hetzelfde schema als zijn tweelingbroer Tim … krijgt ook nog geen toetje.

*mariek… super joh dat Erik het zo goed doet zonder laatste fles!! Ik durf het hier nog niet aan… want die gaat er nog helemaal in bij ons ventje…

Oei … vitamine D … dat moet ik onthouden… zou het zo vergeten. Tot welke leeftijd moet hij dit dan?

vannacht is super gegaan zonder de fles , gisteravond 6 uur gegeten en 7 uur toetje.
we zijn met de boterham nog steeds bezig , maar het is krijsen en huilen en dan spuugt ze het weer uit .
we oefenen dus nog steeds ,
we hebben alles al geprobeert op brood , jam , smeerkaas ,choca pasta , appelstroop , brood dopen in melk
maar ze kauwt even en dan duwt ze alles er weer uit .
hebben jullie mischien nog een andere idee?

groetjes jessij

Dank je Mriek
Maar je hebt idd gelijk. Hij vraagt niet om zijn eten, maar zodra hij ons ziet met groente, fruit of een fles dan gaat zijn mond al open. En als ik niet snel genoeg lepel, begint meneer soms nog te zeuren ook. Maar goed beter zo dan het tegenover gestelde denk ik altijd maar.

Vitamine D moet tot 4 jaar Mini-boy.

Vervelend Jessij dat ze het brood niet wilt eten. Heb je ook al geprobeerd zonder beleg te geven? Weet niet of het werkt, maar misschien moet ze eerst aan de smaak van brood wennen. Toen wij begonnen met brood hebben we Tim eerst een boterham zonder beleg gegeven. Zo van als dat goed gaat beginnen we met beleg. Maar de boterham was zo op, dus meteen de 2e dag beleg erop gegaan en dat gaat ook helemaal goed.

Behalve proberen zonder beleg, zou ik helaas geen andere tips weten.

Groetjes,
Sandra

quote:
*mariek... super joh dat Erik het zo goed doet zonder laatste fles!! Ik durf het hier nog niet aan... want die gaat er nog helemaal in bij ons ventje...

Erik dronk de laatste fles ook nog altijd helemaal leeg hoor, dus dat niet zegt per se iets. Het was bij ons dus geen noodzaak meer dat hij die fles nog kreeg, dat kan je achteraf wel stellen. Binnenkort gewoon eens proberen in een weekend ofzo joh, wie weet!

Groetjes!

En Mriek ben je al overgegaan naar 2 flessen of nog niet?

Groetjes,
Sandra

Nee Sandra. Als een brave moeder wacht ik donderdag a.s. af, dan een afspraak op het CB en dan zullen we het even overleggen. Las trouwens net in een folder van Nutricia dat extra vit. D pas nodig is als je onder de 300cc opvolgmelk per dag komt. Dus ook dáárover verschillen de meningen. Lekker handig altijd hè?

Groetjes!

Toen Tim 7 maanden was kreeg ik een heel voedingsadvies op papier van het CB. Daar stond dus bij dat je vitamine D moest gaan gebruiken als je baby minder dan 500 cc aan opvolgmelk krijgt. Maar dat kan natuurlijk wel kloppen, want ik woon in de Randstad en jij volgens mij in Drenthe. Dus dat zal het verschil wel zijn

Haha onzin natuurlijk. Kan er bij die CB’s niet is voor 1 ding dezelfde richtlijn zijn. Nee hoor echt alles is tegenstrijdig.

Groetjes,
Sandra

Hmm dit is voor mij ook een goed punt, Minke ( ruim 9 maanden) zit ook nog op een fles van 1830 uur voor het slapengaan. Ze is hier ook erg aan gehecht, ze is namelijk vanaf haar groentenhap ( uur of half zes) tot deze fles aan het jengelen ( niet altijd maar vaak). Als ze dan de fles opheeft is zeer echt helemaal tevreden. Ik geef hem dus regelmatig wat eerder Overigens is het geen dorst want thee of ( warm…) diksap wil ze niet die kleine diva…!
Heb jij dat ook Mriek? Ik geef nog geen toetje, dat kan ik dan wel proberen natuurlijk en dan geen fles… wat geven jullie als toet?

groetjes!

@ Sandra: inderdaad, Randstad en Drenthe…dat is vast het verschil…

@ Linette: nee, dat hebben wij niet. Wij geven Erik om 18.00 uur z’n groente en daarna een bakje kwark met een beetje diksap erdoor. Dat gaat er altijd goed in, evt. nog een beetje water na en daarna gaat hij lekker slapen tegen 19.00 uur. Je zou het kunnen proberen met wat water geven vlak voor het naar bed gaan, misschien dat Minke dan d’r fles niet zo mist.

Groetjes!

Hallo,

Mijn dochter van 8 maanden is ook er gehecht aan haar laatste fles van 19.00. Ik heb de fles 's middags eraf gehaald. Ze krijgt nu:

7.00 210/7 + rijstebloem
9.00 fruithap
11.30 brood + thee
14.00 danoontje
15.30 rijstewafel + thee
17.00 warm eten
19.00 210/7 rijstebloem

Ik vind zelf die laatste fles zo fijn omdat ze er lekker suf van wordt. Daarnaast is het zo gezellig nog ff voor het slapen gaan…

Groetjes