Aankomende vrijdag

wij voor het eerst mee gaan doen aan peutergym? Het blijkt dat dit in een plaatsje vlakbij gegeven wordt op vrijdag ochtend en kost maar 12,50 euro per maand. Het leek mij ontzettend leuk om dit samen met Bo te doen, dus na even gebeld te hebben voor informatie, beslotend at ik vrijdag met Bo een keer ga kijken, en als het bevalt (vast wel) dan ga ik dit elke week doen, met uitzondering op de dagen dat ik nachtdienst heb.
Zijn er hier ook mama’s die aan petergym doen? en bevalt dat? is dat leuk? en wat doen jullie daar dan zoal?

liefs woezel

Hier geen peutergym. Morgan krijgt wel elke vrijdagmiddag dansles vanuit het kdv maar ik heb er zelf geen tijd voor. Maar leuk dat je dat gaat doen met Bo.

Groetjes,

Michèle

Je zei het inderdaad! echt heel gaaf… ik zit ook te denken om misschien mee te doen.
kom ik wel naar jou oke?
even zonder gein… ik ga dat ook uitzoeken want dat lijkt me nou echt heel gaaf!

Hier wel Peutergym. Al vanaf dat Jack anderhalf was doen we dat en nog gaat hij er graag heen.
Bij ons is het zo dat er in een grote sportzaal heel veel groot speelgoed staat en bijvoorbeeld glijbanen en van die dikke matten om op de spelen. De kinderen kunnen gewoon naar hartelust spelen en de mama’s doen mee of drinken een bakkie koffie. Heel gezellig.
En dan halverwege het uur wordt de doos met muziekinstrumenten gepakt en gaan we liejes zingen. Daarna een beker drinken met een koekje en dan weer lekker spelen.

Ik vind het nog steeds heel leuk en blijf gewoon gaan tot Jack naar school gaat.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wij gaan ook naar peutergym, al heel lang, in een dorpje hier vlakbij. Het is voor kinderen van 0 tot 4 jaar en kost 0,50 per keer, één maandag per twee weken. In een gymzaal staan allemaal toestellen, constructies en speelgoed en daar kunnen alle kindjes vrijblijvend met hun papa’s, mama’s etc. mee spelen. Een uurtje en dan is het weer klaar. Het wordt door vrijwilligers geregeld en we helpen regelmatig mee opbouwen en afbreken.

Veel plezier!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ohh wat leukkk!!!

Dat lijkt me echt gezellig, als je zelf ook een beetje mag mee doen, of je kind zo ziet genieten :smiley:

leuk leuk!!

Hoop dat Bo het ook geweldig gaat vinden…

Liefs, Melanie

Heel leuk!!

Ik heb er hier ook wel eens voor gekeken, maar hier was het wel €10 PER KEER, echt belachelijk! Dus dat ga ik er niet voor uitgeven
Maar wel super leuk, zeg!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik ben ook heel benieuwd hoe Bo het gaat vinden, maar ik denk wel heel leuk!! Hij is echt en klimaap, dus denk dat dat wel god zit!!

10 euro per keer!!! Jemig wat duur!!! Als ik het verglijk met Mriek (50 cent) dan is 12,5 per maand ook duur, maar ik vind 10,00 wel hl rg duur per keer!! Hier is het dan 3,10 per keer, ongeveer vergelijkbaar met de entree van een zwembad, dus dat is nog wel een keer te doen!!

Ben echt benieuwd hoe het gaat, degene die "les"geeft, geeft die dan wel opdrachtjes die ze moeten doen? Of moet jezelf daar creatief in zijn?

liefs woezel

Ik heb na aanleiding hiervan nog eens gezocht, en zag dat ze nu ook peutergym hebben, gesubsidieerd door de gemeente rotterdam.
€20 voor 16x, dat is goed te doen.
Alleen is het in Nesselande en dat is voor mij bijna een uur met het ov. Dus dat is weer een beetje teveel van het goede.
Verder heb je het helemaal niet in de dorpjes rondom hier.

Ben benieuwd hoe Bo het vindt!
Liefs, Anne

@woezel, bij ons wordt er geen les gegeven. Het is vrij spelen en de ouders begeleiden hun kind bij wat het op dat moment wil doen.

Groetjes,
M

Vnamorgen ben ik dus naar peutergym geweest met Bo, en hij vond het helemaal geweldig!!! Er is een juffrouw, die af en toe de kinderen stimuleert, en kleine opdrqachtjes geeft. We begonnen met de bal te spelen, gewoon vrij spelen. Eigenlijkw as het de bedoeling dat Bo de bal zou gooien of rollen, maar hij vond het leuker om de hele gymzaal rond te rennen met de bal in zijn armen!! Ook goed, zolang hij het maar leuk heeft!!
Daarna moesten we de hoepels pakken, en daar kleine opdrachten mee doen, en tussen de opdrachtn doopr, moesten we in de hoepel staan of zitten. Bo deed dit keurig, en vond het heel erg leuk!!! Daarna mochten ze op de toestellen gaan klimmen en klauteren, en Bo heeft zich kostelijk vermaakt!! HIj kon het al zo goed, dat er ouders waren die zeiden dat hij vaker op gym had gezeten, maar dan ergens anders. DIt is dus niet zo, maar zo vaak klimt BO thuis dus!! hahahahahahaha Een echt klimaap!!
Hij kon er geen genoeg van krijgen en de juffrouw zei al, Bo straalt helemaal!!! Op het einde hebben moesten we allemaal in een kring zitten, wat op zich goed ging, bo heeft alleen teveel energie dus die ging elke keer weer rond rennen hahahahahaha!! We hebben toen liedjes gezongen en jan huigen in de ton. Toen was het afgelopen, en bo zei heel hard JAAAAA!!! op de vraag of hij volgende week weer kwam!!! hahahahahaha, Volgende week heb ik nachtdienst , dus dat gaat het niet worden, maar de week erop, zijn wij zeker van de partij!! en ik kan het iedereen aanraden!!

liefs woezel

Fijn dat het zo geslaagd was!

Groetjes,
M

KLinkt super leuk!
Fijn dat Bo het zo naar zijn zin had
En hij heeft zeker ook wel lekker geslapen erna?
Liefs, Anne

Normaal ligt Bo er om 1245 in, en we waren om 1020 klaar, reden naar mijn moeder en hij is als een blok in slaap gevallen!! hahahaha, ongeveer een half uurtje laten slapen, en toen wakker gemaakt. Tussen de middag heeft hij nog van 1315 tot 1530 geslapen dus eigenlijk heel goed!! Hij was ook helemaal op na een uur intensief bewegen!!

liefs woezel