Aangeven niet naar school te willen

Vanochtend stond ik op en maakte die kleine wakker om naar school te gaan, zegt ze opeen; Jada dont want school, im crying (ik wil niet naar school, ik huil) wat moet je daar nu mee? Ik was bijna geneigd te zeggen okay als je niet wil is dat ook goed (ze kan bij de nanny blijven), maar mijn man zei; niet er van gewoon naar school, dit kan je ook niet doen als je straks op de basisschool zit of later op je werk! Tja vind het toch wel moeilijk hoor, want wil wel naar haar luisteren, ze kan al heel goed kenbaar maken wat ze wil en niet. Nou uiteindelijk toch gegaan met de knuffel! Wat zouden jullie hier nu mee doen?

Hoi,

Ik heb mijn dochter ook altijd naar school gedaan wel nadat ik me er zeker van was dat ze niet ziek is.
Ik vind ook we blijven niet thuis omdat jij dat vind.
Je kan altijd op school zeggen gaat het niet bel dan maar.Meestal is het uitproberen.
Ik vind school is goed dus gaan we daar heen.
dus weat dat betrefd ben ik het met je man eens

Groetjes

lon106

Heb je met de juffen daar gesproken? Is er misschien iets voorgevallen waardoor Jada niet meer heen wil? Dat zou ik proberen uit te zoeken. Als dat niet het geval is, dan vind ik ook dat ze gewoon het beste wel heen kan blijven gaan.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Toen ik het las had ik dezelfde gedachte als Mriek. Als ze altijd met plezier naar school ging en nu ineens niet zou er iets voorgevallen kunnen zijn. Idd dus even met de juffen bespreken. Maar ik zou haar wel naar school laten gaan. Zolang ze niet ziek is is er geen reden haar thuis te houden. Als je nu naar haar luisterd is misschien het einde zoek en wil ze helemaal niet meer. Ze moet toch gewoon in het ritme van school en thuis blijven.

Succes!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

Was ook mijn gedachte. Is er iets gebeurd waarom ze niet wil. Als het gewoon dwarsliggen is dan zou ik haar gewoon brengen en anders even uitvogelen wat er aan de hand is.

Groetjes,

Michèle

Ik heb haar lerares vandaag even gebeld, die zei dat ze zich absoluut niets kan herinneren dat er iets gebeurt was op vrijdag. Ze zei juist dat het een leuke dag was geweest met knutselen en in de zandbak spelen. Tja misschien gewoon PP, en zoek ik er wel teveel achter omdat ze het al zo goed aangeeft. Gelukkig heeft ze op vrijdag (haar volgende school dag) haar verjaardags feest, misschien is ze het dan wel weer vergeten

Hoi,

Of vind ze die naderen de dag wel te spannend.
Heeft mijn dochter ook gehad. Weken zag ze er na uit en toen het echt in zicht kwam was ze heel down en wilde ze het niet vieren en niet naar psz. Achteraf merkten we dat ze het heel spannend had gevonden. Ze was die dag ineens niet meer zindelijk. maar gaande weg de ochtend ontspande ze en kon ze weer genieten. Het uitdelen was helemaal haar moment.

groetjes

lon106

@ Ion 1306
Zou best eens kunnen wat je nu zecht, ze was idd al zindelijk met wat “ongelukjes” maar nu zijn het er wel redelijk veel op een dag! Tja misschien heb je wel gelijk joh, nooit over nagedacht! Bedankt