Aangereden op parkeerplaats

Vandaag moesten we voor controle naar het ziekenhuis en toen we terug liepen naar de auto moesten we op een gegeven moment van de stoep af en ik had Marijn aan de hand en mijn moeder liep met de kinderwagen. Er reed een auto met een redelijke vaart achteruit en reed dus eerst tegen de kinderwagen en tikte ook mijn moeder aan. De kinderwagen kantelde bijna. We hadden geluk dat de auto stopte om weer vooruit te gaan rijden. De mensen in de auto hadden het niets eens door en vroeger later ook nog “is er iets”??? Ik heb me ingehouden omdat ik geen zin in gezeur had en ja ze deden het vast ook niet met opzet maar de schrik was zeeeeer groot. Ik was zo blij dat ik Marijn aan de hand had moet je voorstellen dat hij daar toevallig had gelopen (wil ik eigenlijk helemaal niet bij nadenken) Dus ouders KINDEREN AAN DE HAND OP EEN PARKEERPLAATS. Dion heeft er gelukkig niets aan overgehouden, m’n moeder heeft iets last van haar rug.

Wat schrikken zeg. Gelukkig hebben jullie er niets ernstigs aan overgehouden. Die bestuurder heeft duidelijk z’n spiegels niet gebruikt, waar heb je die dingen tenslotte voor nodig tenslotte…je moet er niet aan denken wat er misschien had kunnen gebeuren…goed dat je ons weer even alert maakt!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dat is goed schrikken! Wij zagen een soortgelijk iets gebeuren in Arnhem maar daar betrof het een oudere man die door een geparkeerde auto bijna van zijn sokken werd gereden omdat de bestuurster haar spiegels niet gebruikte en niet over haar schouder keek bij het achteruit rijden… Ik kreeg er kippenvel van, laat staan dat het jezelf of je kind overkomt! Ik moet er niet aan denken…

Heb je gegevens van die mensen? Stel dat je moeder last van haar rug blijft houden?

Wat een schrik!

Heb je wel de contactgegevens van die mensen die jullie aangereden hebben? Als je iets of iemand raakt bij achteruitrijden is dat altijd strafbaar. Zeker als er schade is (zowel materieel als geestelijk). Je mag namelijk niet gaan achteruitrijden als er andere weggebruikers in de nabije omgeving zijn. Als je dat met een rij-examen doet, ben je bij voorbaat gezakt.

Stel dat je alsnog schade aan je wagen ontdekt of dat je moeder last van haar rug blijft houden, dan moeten die mensen voor de kosten opdraaien.

Groetekes, Sje

Jammer genoeg hebben we geen gegevens van deze mensen op zo’n moment ben je bevangen van de schrik en denk je daar niet bij na. Ik zei later ook tegen mijn moeder van we hadden hun gegevens moeten vragen maar ja dat is achteraf. Maar als ik ze tegenkom weet ik zeker dat ik ze herken. Het was (niet bevooroordeeld) een lesbisch stel en ja op een of andere manier vergeet je dan minder snel hun gezichten. Toen we terug naar de auto liepen haalden ze ons in dus toen hadden we hun gezichten ook al gezien. Mensen nemen klakkeloos aan ik zie niets dus ik rijd achteruit en hoef niet meer in mijn spiegel te kijken. DOM DOM. Er rende ook een man gelijk naar ons toe hij was daar aan het werk en zag alles gebeuren en was ook erg geschrokken. Tot nu toe heb ik nog niets aan de kinderwagen kunnen ontdekken en gelukkig gaat het met m’n moeders rug wel beterder dan vanmiddag. Maar de volgende keer zou ik echt om gegevens vragen.

JEETJE dat is toch niet normaal?! en dion lag dus wel gewoon in de kinderwagen neem ik aan?
levensgevaarlijk en ik herken de situatie.
ik zat ooit achterop de fiets bij rijco, de hond was aan de lijn in rijco’s rechterhand en liep dus langs de fiets mee. Achter ons fietste 2 vrienden van ons… we waren op weg naar het zwembad… maargoed we waren nog in onze straat en er kwam een busje van iemand die daar woont als een gek achteruit rijden.
tegen ons aan. we vielen met fiets en al op de hond
rijco stond nog welmar die is zo lang dat hij zich kon redden.
maargoed mijn been en bil waren bont en blauw,
en rijco schrok zo en ik lag half onder die auto. dat rijco eenmep op zijn voorruit gaf (gewoon van schrik en dat die vent niks doorhad met het seintje van: HEE UITSTAPPEN!)
brak die hele ruit aan stukken (zat al een enorme ster in dus vandaar dat hij zo makkelijk brak)
en wilde die vent ook nog ruzie maken omdat hij beweerde ons NIET geraakt te hebben… nee wij gaan voor de lol op de grond liggen.
kregen we ook nog een boete en die vent niks.
had m moete aangeven!!
echt verachtelijke mensen, rij dan GEEN auto als je niet normaal kan opletten.
en in jouw geval jeetje meid 2 kindjes bij betrokke dr had weet ik niet wat kunnen gebeuren… zijn jullie een beetje bijgekomen?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Niets van gezegd. Netjes hoor. Ik had denk ik even mijn mond opengetrokken.

Groetjes,

Michèle

Hier dezelfde reactie als Michèle. Ik had me mond ook niet gehouden.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@ MamavanRico
Jeetje wat een verhaal. Zo zie je maar weer dat het overal uitkijken is en niet alleen voor kinderen.
Dion die lag in de kinderwagen. De auto had niet veel meer achteruit moeten rijden anders was hij eruit gevallen met alle gevolgen vandien.
We zijn wel van de schrik bekomen maar je denkt er toch steeds aan van stel je voor dat… Maar het is goed gegaan dus daar mogen we dan alleen maar blij om zijn.

@ Michèle en mirema
Op zo’n moment ben je ook helemaal perplex en nu denk ik ook had ik ze maar verrot gescholden was het vast ook beterder aangekomen dat dit dus levensgevaarlijk is.

Waarschijnlijk had Dion een “tandenengeltje” op de kinderwagen zitten, gisteren is zijn eerste tandje doorgebroken.

ik begrijp best dat je even aan de grond staat dan ja.
ik kan nu ook wel zeggen dat k mn mond had open getrokken, maar de 1 slaat helemaal stil van schrik en de ander doet zn muil goed open.
ik denk persoonlijk dat ik mn mond open had getrokken en had staan schreeuwen maar kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die dichtslaan van de schrik

Nou, ik zou ook aan de grond genageld staan, wat een schrik!
Gelukkig hebben julli er niets aan over gehouden (behalve de rug!).

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Dat snap ik Pranger enne je weet pas hoe je reageerd in een situatie als het je overkomt.

Groetjes,

Michèle

mee eens michele