Aandacht!

hoi allemaal,

zoals jullie weten is lieke 2 dagen ziek geweest. sinds ze beter is haalt ze het bloed onder mijn nagels vandaan! ze zit overal aan en als we iets zeggen doet ze het vrolijk nog een keer. dus eindigd ze in de gang! Dit lijkt haar ook niks te doen ze staat gewoon onverschillig te kijken. vanmiddag zei ze zelfs mama lieke wil op de gang! grrrrrrrrrrrr
ze was sinds 4 weken zindelijk( zelfs geen 1 ongelukje) en nu plast ze gewoon weer in haar broek. hier reageer ik niet op en doe een andere aan en klaar.
maar baal er wel van. Ik weet, het is gewoon uitproberen! en ik ben consuquent maar het lijkt wel of het haar niet intereseerd! zo kijkt ze dan!
Ook als iets niet lukt of als ze iets niet leuk vindt gaat ze gewoon kei hard huilen om aandacht! dit negeer ik helemaal!

wat moet ik hier nu mee? zo doorgaan? en zou dit gewoon een terugslag zijn met zindelijkheid?
tips?

groetjes gytha

Doorgaan zoals je al bezig bent. Je doet het prima! Net doen of het je niks doet dat ze zo onuitstaanbaar is. En als ze zelf zegt “Lieke wil op de gang”, prima toch?! Dan gaat ze op de gang. Blijkbaar heeft ze dus zelf goed genoeg door dat haar gedrag op het moment onacceptabel is.

Terugslag in zindelijkheid is mogelijk na ziek-zijn. Onze oudste heeft dat ook gehad. Is blijkbaar heel normaal. Dus daar zou ik me niet druk over maken. Desnoods even terug naar de luiers. Komt vanzelf weer goed en het hoeft helemaal niet zo te zijn dat je terug bij af bent. Kan best dat het over een paar dagen weer goed gaat. Gewoon weer even de tijd geven, ze is nog jong dus er is niks aan de hand als ze even een terugslag krijgt (hoewel het wel frustrerend is, weet ik uit ervaring!).

Dus gewoon consequent blijven met straf geven, belonen als het wel goed gaat, negeren wanneer het nodig is en verder afwachten wanneer deze peuterpuberteitbui voorbij is.

Alle sterkte met de pittige dame!

Groetekes, Sje

Hoi,

Onze dochter heeft na een periode van ziek zijn direcht na het zindelijk worden ook een terugslag gehad. Onze dochter had tijdens die periode telkens ongelukken waarschijnelijk omdat ze gewoon weg te ziek was om die signalen op te pakken. Ze is toen daarna vijf maanden niet zindelijk geweeest en heb ik haar weer een luierbroekje aangedaan en zijn we van voren af aan begonnen met het trainen.

Dat extreem aandacht vragen op een verkeerde manier komt me ook bekent voor. Toen ze ziek waren kregen ze alle aandacht en nu is dat opeens weg want ze zijn niet meer ziek. Dit vonden ze wel prettig natuurlijk dus proberen ze nu weer je aandacht te krijgen door dan maar stoute dingen te doen. Puur dus weer de gerenzen opzoeken. Dit gedrag gewoon negeren en eventueel bij het zinnentje Lieke op de gang mama een extra conseqentie knopen dan een minuut langer.

groetjes

lon106

ja hittepetit!

we zijn een midweekje op vakantie geweest en heeft ze natuurlijk veel aandacht gehad! daarna thuis gekomen en is ze flink ziek geweest.
heeft dus veel aandacht gehad! en die probeeert ze nu te krijgen door negatieve aandacht te vragen.
volgens mij doe ze het broekplassen expres! als ze op de gang staat zegt ze mama lieke broek geplast en heeft ze ook weer aandacht.
Maar ga zo maar even door!
Dacht even doe ik het wel goed? niet te streng? lijkt wel of ik de hele dag loop te mopperen!

groetjes gytha

Niet druk maken of je het wel goed doet. Wen er maar aan dat er voortaan mopperdagen tussen zitten. Ik merk het met onze meiden ook. Er zijn dagen dat er geen land mee te bezeilen is en als ik dan 's avonds terugblik op de dag heb ik ook het idee dat ik alleen maar gemopperd heb.

En toch vinden ze je de volgende ochtend weer de liefste mama van de wereld.

Wat dat expres plassen betreft: net doen of het je niks doet. Gewoon net zo makkelijk verschonen, boel opruimen etc. Ik zou niet eens echt mopperen daarover. Gewoon dat gedrag verder negeren. Als zij doorheeft dat het jou niet interesseert dat ze in haar broek plast stopt ze wel, want nu ze al zo’n eind zindelijk is, vindt ze het echt wel lastig en vies hoor zo’n vieze natte broek.

Wat ik weleens deed als ik het idee had dat het pure laksheid was dat ze in hun broek plasten (en nu ga je me mogelijk een slechte mama vinden, maar het heeft hier wel gewerkt), ik liet de broekplasser gewoon nog een minuut of 10 zo staan op de plek waar in de broek geplast was.

Blijf maar even in je eigen vuiligheid staan tot ik je kom bevrijden! (Dan moet je dus ook wel een kind hebben wat zo braaf blijft staan he? Als je er een hebt die net zo makkelijk door het huis baggert, werkt deze truc niet). En dan keken ze de volgende keer wel uit dat ze op tijd naar het toilet gingen.

Groetekes, Sje

hahaha sje nee ik vindt je geen slechte moeder joh!
heb hier ook aan lopen denken! ze moet het maar vies gaan vinden! maar op dit moment intereseerd haar gewoon niks en doet ze ook of ze niks hoort! maar lieke blijft niet staan hoor die loopt lekker door het huis heen!
het ergste is ze plast erin en zegt het soms niet eens loopt gewoon met natte onderbroek door. en als ik zeg moet je niet plassen? neee hoef niet en dan kijk ik en is ze nat! gggrrr
maar we komen deze periode wel door hoor! En IK win!!! hahah

groetjes gytha

Precies, jij gaat winnen! En ik moedig je aan! Zie dit topic maar als mijn digitale spandoek voor jou! )

Groetekes, Sje

oja fijn! en een kan ik lekker even mijn gal spuwen!
en mijn agressie kwijt!
voelen jullie toch niet zo hahah

groetjes gytha

Jaja kleine kindjes worden groot
En ja ik zou het ook negeren
En spuug jij maar lekker je gal bij ons hoor

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Hoi,

Ik vind het ook altijd vreselijk om de riemen weer aan te trekken vooral na de vakantie en ziekte. Je hebt het gevoel dat je de hele dag politieagentje aan het spelen bent. En ze kunnen je echt stiekem zo manipuleren dat jij denkt dat het voor hun toch ook niet leuk is z’n mama. Vooral ook omdat je het zelf niet leuk vind constant te moeten straffen misschien een paar keer te veel naar je zin de stem moeten verheffen.
Maar het is helaas nodig en het zal niet de eerste strubbeling zijn.

En sje
Ik vind je ook geen slechte moeder hoor. Ik heb het ook wel eens een paar keer toegepast.

groetjes

lon106

Oh gelukkig, ben ik niet de enige!

Groetekes, Sje

Ach soms zijn er gewoon wat drastische maatregelen nodig. Zolang het kind maar niet schaad zeg ik dan maar.

groetjes

lon106