Aandacht vragen

Demi gaat 3 dagen in de week naar een oppas. Eén dag naar een oppasgezin waar ook andere kindjes zijn, één dag naar de ene opa en oma (hier is hij alleen) en de laatste dag naar de andere opa en oma, ook hier zijn 2 andere kindjes. Nu merk ik als ik hem weer een dag thuis heb dat hij heel erg om aandacht vraagt. Ik heb het idee dat hij de oppassen gelijk aandacht geven als Demi even huilt. Ik vind het natuurlijk heel erg leuk om met hem te spelen, maar ik kan niet de hele dag met hem bezig zijn (het huishouden gaat ook door). Hij moet toch ook wel even alleen kunnen spelen…

Hoe gaan jullie hiermee om. Hij kan ontzettend boos worden als hij niet gelijk zijn zin krijgt.

Saskia

Lilypie 1st Birthday Ticker

Herkenbaar. Ik hoor wel verschil tussen zijn ‘ik wil aandacht’- huiltje en zijn andere huiltjes als er écht iets is. Als het een aandachthuil is, dan heeft 'ie soms gewoon pech. Dan moet ik even iets doen ofzo en dan laat ik 'm. Ik klets adn wel tegen 'm, maar ga er verder niet heen. Hij heeft snel genoeg door dat 'ie niet altijd kan krijgen wat 'ie wil. De wereld draait stiekem wel een beetje om hem, maar niet altijd. Haha.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Gelukkig ben ik niet de enige!
Ik vind het wel moeilijk om het verschil te horen tussen ‘ik wil aandacht’ en ‘er is iets’. Ik herken ook nog steeds niet het huiltje dat ie honger heeft. Ik zal proberen om hem eerst even te laten huilen voordat ik even bij hem ga kijken. En dat praten vind ik ook een goeie! Dan weet Demi dat ik hem hoor, maar dat ik even geen tijd heb.
Tnx

Saskia

Lilypie 1st Birthday Ticker

Morgan wordt thuis ook wel een genegeerd in de zin ik ga niet naar der toe. Ik laat wel weten dat ik haar gehoord heb en dat ik zo kom. Dan gaat ze meestal tegen me kletsen en klets ik terug en als ik klaar ben met mijn ding dan krijgt zij de volle aandacht en dat weet ze nu ook. Maar ze probeert het nog steeds. Op de creche rennen ze ook niet meteen voor der.

Groetjes,

Michèle

Erik is al wel 10 maanden hè, toen hij 4 maanden was kon ik het verschil ook lang nog niet zo goed horen hoor. Dat groeit, komt helemaal goed dames!

Groetjes!

Lastig hè? Neem 'm lekker op de arm en knuffelen. Weet 'ie in ieder geval dat je dichtbij bent en kan 'ie lekker uitrazen. Prikkels ofzo?

Groetjes!

Bo zit zeker nog in een sprongetje Wil? Lastig hoor. Dani is daar nu volgens mij wel uit, maar hij heeft de afgelopen dagen een aandacht nodig…jeetje…als ik hem ook maar even alleen laat is het brullen. Sinds hij kan omrollen kan hij zich ook niet meer rustig op zijn rug vermaken en spelen, nee hij moet rollen en dat gaat gepaard met een hoop boosheid en frustratie…echt nijdig wordt hij dan. Moet zeggen dat dit best vermoeiend is. Zeker nu hij ook overdag minder slaapt…hoort er allemaal bij hoor dus het is geen klachen van mijn kant, maar …nou ja jullie snappen het wel, haha.

Bo is zelf aan het ontdekken en zit ook in een sprong. Prikkels kunnen dan harder aankomen zeg maar. Gewoon lekker bij je nemen dan en zeggen dat ie het er lekker uit mag huilen. Je zult zien dat na even flink brullen hij een stuk opgeluchter is.

Groetjes,

Michèle

En wil hoe was het bij de dokter?

Liefs

[img]http://b1.lilypie.com/Ujjyp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Nou ja echt aandacht vragen is het niet dan hor. Gewoon meer een kreet van mamma de wereld is zo groot en zo en ik weet nog niet altijd wat ik er mee aan moet. Ik zeg ook wel eens gewoon even heel veel verdriet.

Enne klinkt als corpaal tunnel syndroom. Niet leuk. Heb ik last van gehad toen ik zwanger was.

Groetjes,

Michèle

Ja inderdaad. Heel vermoeiend. Maar volgende keer maak ik pappa wakker en dan weet ze dat hij er weer is. Misschien helpt dat. Maar ik ben gelukkig minder brak dan ik dacht al zou ik best even kunnen slapen.

enne meer kun je er ook niet aan doen dan aankijken. Bij mij kwam het puur door de zwangerschap, maar daarna was het over. In het ergste geval moeten ze opereren maar daar moet je nu niet vanuit gaan. Wat ik je wel aanraad is als je last krijgt met typen om even te stoppen zodat je niks overbelast want dan ben je verder van huis.

Groetjes,

Michèle

Haal wat brandnetelthee. Dat is ijzerhouden en vochtafdrijvend. Bij mij werkt het heel goed. Want vocht vasthouden kan ook een oorzaak zijn van CTS. Ik had het juist door vocht.

Groetjes,

Michèle

Nee het is niet smerig. Het is best verfrissend. En ik doe het meestal 's middags en 's avonds als ik er erg last van hem anders alleen 's middags. Heb net mijn beker alweer op

Groetjes,

Michèle

Dat ik nou juist hier andere meiden ontmoet die dat lekker vinden … ik ben ook altijd aan de brandnetelthee en mijn collega’s gruwelen er dan van !

Ha ha ha ik heb het van mijn collega gekregen toen want ik hield ineens heel veel vocht vast.

Groetjes,

Michèle