Eva wordt hier ook met zo’n riempje vastgezet, want zij ging stunten en besloot dat het veel leuker was om staand te eten dan zittend. Ze hing laatst ook over de box heen toen ze in haar stoel zat. Gevaarlijk, dus we hebben nu bij Prenatal een ‘hondenriempje’ gekocht voor 3,95 geloof ik. Overigens hebben ze daar dacht ik ook van die tuigjes voor in het winkelcentrum…
Ze is ook druk en geen stilzitter, maar toch wil ik dat ze blijft zitten tot wij allemaal klaar zijn. We eten alledrie tegelijk. Om beurten geven mijn vriend en ik haar hapjes. Echt fijn is dat niet, maar alleen eten kan ze nog niet, ze kan niet eens iets op haar lepel scheppen. Het is geen optie om haar éérst haar eten te geven en al helemaal niet om dat ná ons te doen, want ze gaat gillen zodra ze eten ziet en dan wil ze natuurlijk ook. We doen het nu dus zo. Ze is vaak iets eerder klaar dan wij en gaat, ondanks dat ze een vol maagje heeft, vrolijk bij ons het eten van het bord af kijken. Terwijl ze nooit klaagde toen we haar nog potjes gaven en ze tevreden was met die hoeveelheid. We geven haar dan niet veel meer, want ze krijgt genoeg en ze moet ook niet volgepropt worden. Ze schooit dan echt en daar heb ik best een hekel aan. Dat deed ze ook als we haar even uit de stoel lieten, dan ging ze aan je been staan met open mondje. Maar genoeg is gewoon genoeg. Toch?
Spelen mag ze ook niet, hooguit met een lepel even in haar lege bakje scheppen. Ze doet dan alsof ze nog eet. Maar zo’n zuignapje lijkt mij verder geen probleem, blokken ofzo vind ik wat anders! Eten is eten, slapen is slapen en spelen is spelen!
Groetjes Rainbow, trotse mama