Aan tafel blijven zitten?

Hoi
Hier moet Emma blijven zitten tot iedereen zijn bord leeg heeft, vaak is ze zelf de laatste. Dan, als wij natafelen (gebeurd niet vaak) mag zij van tafel.

Ik vind dat zij niet hoeft te blijven zitten als wij zitten te kletsen, of nog een kopje koffie drinken aan tafel. Maar ik wil wel graag dat ze blijft zitten totdat iedereen klaar is, zo ben in ook opgevoed. Hier geldt ook tijdens het eten, niet lezen, niet computeren en geen tv kijken! even de andacht voor elkaar.

Groetjes Gidget

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

quote:
Over bedelen gesproken, Morgan ging in de kantine van het zwembad vanmiddag even kijken of ze ook een patatje kon krijgen bij het tafeltje verderop..... Zo Genant.

Voor jullie misschien genant, voor mij heeeeeel erg grappig! Wat een boef! Ik dacht er meteen ook weer aan dat ze weg was en dat ze toen onder de tafel stukjes brood zat te eten die andere kindjes hadden laten vallen! Snaaiertje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik kan er ook wel om lachen hoor maar op zo’n moment niet. Vorige keer deed ze het ook en toen konden die mensen er ook om lachen. Kreeg nog als geintje dat ik haar wel eten moest geven. De moeder van vandaag was not amused en keek heel beledigd en vies alsof ze een bedelende kwijlende hond was. De man die er werkt kent haar ondertussen wel een beetje en die vond het wel grappig.

Ik snap dat niet dat mensen zo naar reageren op zo’n kleintje. Net als met zwaaien dan doet ze heel erg de best en lacht er heel lief bij en dan wordt ze totaal genegeerd en dan kijkt ze mij aan van waarom zwaaien ze niet mamma. Ik heb dan zoiets van kleine moeite om even te zwaaien. En niet dat ze nou een patatje moest krijgen vanmiddag, maar even hoi (geloof me dan is ze al helemaal blij) is al genoeg en dan komt ze vaak ook weer terug. Naast eten is aandacht heel belangrijk hier. Nu keek ze mij een beetje verbouwereerd aan van mamma ben ik niet lief. Ik hou niet van dat soort mensen. Je eigen kinderen zijn toch ook klein geweest.

Groetjes,

Michèle

Ik kan me heel goed voorstellen dat Morgan verbouwereerd keek. Ik snap dat soort lui ook totaal niet. Als IK het nou zou doen, a la, maar zo’n kleintje, daar kan je toch wel anders mee omgaan. Als een kindje naar mij toe komt, lachend, zeg ik meteen: ‘Hé hoi, wat heb jij een mooie ballon’ of zoiets. Je maakt dan een praatje en bent gewoon aardig. Maar er zijn altijd van die zeikerds die moeilijk gaan doen. Morgan snapt dat niet, die denkt: ‘Ik wil ook een frietje!’ en ze is gewoon zichzelf, nog heerlijk onbevangen. Jammer dat niet iedereen zo met kinderen om kan gaan. Eva was een keer met opa in een platenzaak en ze zat te lachen tegen die verkoper. Die knul deed net of hij haar niet zag. Mijn vader zei ook: ‘Wat een lul zeg!’ Eva zat laatst met mij en een vriendin op het terras. Ze ging meteen bij de buren staan en trok zichzelf op aan de benen van die man. Ik zei wel: ‘Eva, niet doen’, maar ze deed het toch. Ze wilde gewoon bij die mensen kijken. Ik vroeg wel of ze het niet vervelend vonden en dat was niet zo. Mensen om ons heen moesten juist lachen, omdat ze zo eigenwijs bij die man stond. Zo kan het dus ook! Echt een enorm stom mens daar in het zwembad, wat een zuurpruim. Laat Morgan maar lekker onbevangen in het leven staan nog, gelukkig zijn er ook leuke mensen die om haar lachen en die het superleuk vinden dat ze zo vrolijk is en als een koninginnetje zwaait! Ik zou dat juist leuk vinden en ik zou juist tegen de mama zeggen: ‘Wat een eigenwijs kindje zeg, echt leuk!’ Beter dat dan zo’n kind dat altijd sjaggo is!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Denk dat als je de keuze maakt dat ze moet blijven zitten je dan wel ook de keuze moet maken dat je samen met je man/vriend niet te lang ‘na tafelt’. Want snap dat ze als ze lang moet zitten terwijl ze al even klaar is niet echt zin heeft om te blijven zitten. 20 - 30 minuten is hier de max want vaak moet papa weer weg.

Ook hier ritueel om eerst te bidden - eten - lezen - danken & zingen bij het eten. Dus duidelijkheid voor Jurian wanneer we klaar zijn en hij van tafel kan/mag.

Speelgoed komt hier niet aan tafel, denk dat eten dan vergeten wordt en hij alleen zijn speelgoed ziet

@ Rainbow zo denk ik er ook over. Oh ja en als ze met een man aan de haal gaat, kleine miss flirt, zeg ik altijd alleen als ie geld heeft he schat. Meestal zegt zijn vrouw/ vriendin dan meestal lachend nou dan moet ze nit bij hem zijn. Man gelijk gegeneerd en de rest incl mamma en morgan lachen en dan zeggen ze inderdaad meestal wat een schatje.

Groetjes,

Michèle