Aan speen frummelen en dekentje lostrappen

Wij moesten stoppen met Max inbakeren toen hij zijn helm kreeg. Omdat hij nog erg druk was met zijn handjes, zetten we zijn armpjes vast met een hydrofiel. Dat doen we nog steeds. Gewoon handjes tegen de zijtjes en dan een doekje eronder leggen. Dat werkte goed, maar nu gaat hij zich steeds vaker loswurmen. Ook trapt hij zijn dekentje steeds vaker weg en dan ligt hij helemaal open…

Natuurlijk kan ik Max een slaapzakje aan gaan doen (deden jullie dat al vanaf 7 maanden?), maar dan denk ik dus dat hij constant als een wilde met zijn handjes en armpjes gaat slaan. Hij trekt zijn speen uit en gaat die bekijken. En ja, dan valt die soms…en dan is het huilen. Hij frummelt echt steeds aan die speen. Ik heb niet zo’n zin om 100x te lopen om die speen 's nachts in te doen. Hoe los ik dit op? En wat te doen bij een onrustig kind dat niet meer mag worden ingebakerd en zich lostrapt?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Kun je niet eens proberen hoe het gaat als je zijn handjes niet vastzet? Wellicht dat het heel erg meevalt en dat hij nu juist onrustig wordt omdat hij weet dat hij geen kant op kan met zijn handjes. Gaat het niet, kun je hem altijd weer vastmaken.

Tim had met 7 maanden allang een slaapzakje. Ik denk al vanaf 3 maanden.

Groetjes,
Sandra

Ook hier heeft Joël al een beste tijd een slaapzakje aan…
Ondanks dat, trapt hij de deken ook van zich af, maar koud krijgt ie het niet door zn slaapzak.

tja wat betreft ie speen… die gaat hier ook geregeld op de grond… daarom doen we hem na de laatste fles de speen niet in.
hoef ik er ook niet uit snachts hahaha

Liefs, Melanie

H. had met 6 weken al een slaapzak aan omdat ze zich het hele bed door wriemelde.

En ja, de tut valt weleens uit. Maar dat risico loop je als je aan een tut begint.
Wij geven H. een extra tut in haar ahnden. Daar speelt ze mee maar zo houd ze de andere wel in.

hai, ons meisje (nu 11 maand) slaapt inderdaad ook al vanaf een paar maandjes oud (2 maand?? ik weet t nu al niet meer!) in een slaapzak. Dekentje trappelde ze niet van zich af.
Handjes maaien deed ze wel, maar int begin was de slaapzak te ‘lang’ en viel die over de handjes heen. Daardoor kon ze d’r speen niet uit haar mondje halen. En met een maand of 6-7 was ze zelf handig genoeg als haar speen eens uit haar mondje viel, om hem zelf er weer in te stoppen. Dát scheelde mij een hoop loopwerk. Vooral overdag eigenlijk… tot 10 maanden heb ik er s nachts meerdere keren (helaas) uitgemoeten om haar weer d’r speen te geven. Dan kreeg ze m niet zelf te pakken. Inmiddels lukt haar dat nu sinds 2 maanden wel… gelukkig! ook leg ik een reservespeen in bed die binnen ‘grijpafstand’ van haar handjes liggen… dus als haar speen uit mond rolt, kan ze altijd proberen die andere nog te pakken.
tja… ik kan me inderdaad voorstellen dat het voor max frustrerend is als zijn handjes vastliggen… dat hij ze juist liever los wil hebben. Zeker nu hij zich meer bewust wordt van dingen om zich heen. Gewoon proberen zou ik zeggen! Succes!

Hier hielp het om een popje of doekje aan de tut vast te maken, zodat ze hem zelf makkelijk kon vinden. (zo’n badstof popje van de VK, die goudvisje laatst ook vroeg ) of zo’n lodger doekje.

Enne hier ook vanaf een maand of 3/4 in een slaapzakje hoor.

Ja, maar bij ons mag de combi dekentje-slaapzak niet vanwege de helm. Dan raakt Max oververhit. Vandaar dat ik het een beetje moeilijk vind, omdat hij ook nog niet graag helemaal zonder deken ligt…En hij rolt ook heel veel om! Maar ik ga het eens proberen met een slaapzakje (slaapt hij wel in op het kdv omdat zij hem helemaal al niet vast mogen leggen) en een lakentje!

Hihihi, Max kan de speen zelf ook heel handig indoen en ook goed omdraaien zodat 'ie weer goed zit! Grappig is dat om te zien!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

rens sliep hier wel met de combi slaapzak dekentje. Wat nog wel eens wil helpen is om het lakentje overdwars te gebruiken zodat je het wat steviger in kunt stoppen. Rens was ook altijd erg onrustig met z’n armen. Zijn armpjes deed ik dan langs z’n lijfje en dan goed strak instoppen.

groetjes Ramona