Aan oor krabben en overgeven

hey hoewel ons nell zeer goed gezind is zie ik haar sinds eergisteen aan haar oor friemelen en aan haar haar trekken. maar deze ochtend heeft ze al 2 keer teruggegeven is niet echt melk maar “water” plus melk en ze heeft zo wat snotneus en rode wangetjes. enig idee wat het kan zijn want voor een oorontsteking zou ze toch meer moeten huilen van de pijn of niet?

Meestal staat aan het oor friemelen en aan de haren frutselen voor vermoeidheid en slaap.

Maar het kan ook zijn dat ze een oorontsteking heeft, want je geeft aan dat ze ook snotterig is.

Het hoeft niet zo te zijn dat ze bij een oorontsteking huilen. Er zijn kindjes waar je verder niks aan merkt. Elk kindje heeft nou eenmaal een andere pijngrens.

Je zou haar evt. dagelijks een paar keer neusspray kunnen geven voor baby’s. Dan gaat de Buis van Eustachius goed open (dat is de verbinding tussen oor en neus) en kan het vuil uit het middenoor goed weg zodat de druk op het trommelvliesje afneemt.

En als het je toch niet lekker zit, gewoon even langs de huisarts om te laten kijken.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 27 Jul 2009 08:43:01

Nah, dat verklaart dan wellicht ook waarom laatst niks goed was voor dr. Tja je zult net zoals ik ook wel geen gebruiksaanwijzing hebben gekregen.

Ik zou het zowieso even laten nakijken door de huisarts.
Succes met jullie meiske

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

zou even naar de huisarts aan!
lieke krapt ook uit vermoeidheid hoor, maar toen ze oorontsteking had was ze ook erg snotterig.
neem even het zekere voor het onzekere en ga even lang de huisarts!

groetjes gytha

kan zeker een ooronsteking zijn. Morgan heeft er twee gehad nu en nooit gehuild. Laat heb even checken, beter safe then sorry.

Groetjes,

Michèle

dank voo reacties. ik denk het gewoon nog wat in het oog te houden en zolang er geen koorts aan te pas komt en ze nog steeds zo happy blijft wacht ik nog af. ik ga wel van die neusdruppeltjes wat gebruiken maar zouden het geen tandjes kunnen geweest zijn ook want ik merk hier ineens een wit puntje naast haar ander tandje en nog 3 bobbels in de mond?

Zolang er geen koorts aan te pas komt hoef je inderdaad niet per se naar de huisarts.

Voordat iemand met de tip van oordruppeltjes komt, die moet je NIET gebruiken overigens, want die komen via die kant niet in het binnenoor. Dat is nogal eens een misverstand dat mensen met oordruppeltjes gaan lopen klussen. Zonde van je geld!

Gewoon neusspray of neusdruppeltjes (spray is beter, want die wordt er verder in gespoten). Verder kun je een opengesneden ui op haar kamertje leggen naast haar bedje. Dat maakt de neus ook goed open over het algemeen.

Groetekes, Sje

Tandjes kan zeker ook ja. Morgan slaat steeds op de zijkant van der hoofd en der voortanden zijn nu door.

Groetjes,

Michèle

ben het met de rest eens,

@michele; wat goed! alle 2?
rico heeft de laatste dagen erg veel vermoeidheids klachten, hij sliep gisteren bijvoorbeeld van half 4 tot half 7 en dat ben ik echt niet van hem gewend.
hij trekt de godganse dag aan zijn oren, ook al is hij net 5 minuten wakker, ik dacht dus ook aan oorontsteking. gisteren had hij 3 puntjes verhoging, en voor het slapen just in case nog een keer nagekeken omdat ik hem niet met koorts de nacht in wilde laten gaan, maar toen was zijn temp weer normaal.
hij zit dan wel in een sprong maar ga er natuurlijk niet alles aan wijten.
ik snap ook niet helemaal waar hij zo moe van is… hopelijk niet net voor we op vakantie gaan een virus of griepje die zn lichaam binnendringt

Ja inge twee tegelijkertijd. Noert zo gek dat ze niet wilde eten en soms niet te genieten was.

Enne misschien het weer Inge. Wij hebben ook wel eens dagen dat we meer slapen. Morgan sliep ook vrij veel en lang van het weekend.

Groetjes,

Michèle

ja oke maar als ik dan wakker ben ben ik niet ZO moe dat ik bijna omval.
wat dus te vergelijken is hoe rico zich de hele dag door gedraagt. echt contstant oren trekken gapen vuur rode ogen.

en jeetje dan moet ze wel pijn hebben gehad als ze alle 2 tegelijk doorkomen gerum! kusje voor Morgan en ook van Rico

Ja maar wij kunnen ons vermannen he die ukkies nog niet.

En ja dat denk ik

Groetjes,

Michèle

ik kan me de laatste tijd niet zo goed meer vermannen
vooral emotioneel niet doe mijn best heel erg maar af en toe.
en lichamelijk, kan me daar heel goed in vermannen alleen als ik ongesteld wordt, en ik de dagen na mijn menstruatie last krijg van buikpijn (ja raar he, maar het zit dan in mijn maag/darmen) heb ik erg veel pijn en krijg ik ook hoofdpijn bij op een echte vervelende manier (zou een ontzwanger verschijnsel zijn:S) dan ga ik toch even mn bedje opzoeken

Soms moet je er ook gewoon aan toegeven anders hou je het allemaal niet vol. Doe ik ook hoor. Soms op de zaterdagmiddag en op de zondagmiddag gaan we met zijn allen even slapen

Groetjes,

Michèle

haha, ja dat is inderdaad een goed idee, maar ik ben best chaotisch van mezelf dus dan lig ik net en dan is het van: OOH @#$% dat nog doen en dat moet dan ook meteen gebeuren anders vergeet ik het weer, slechte eigenschap

Loslaten is ons toverwoord Inge. Voor de ukken is het negeren en voor ons loslaten

Groetjes,

Michèle

haha ja je hebt gelijk.
maar goed nu moet ik dat ook nog mezelf inpeperen natuurlijk. en daar ligt het probleem wellicht
rico heeft vandaag weer uren aan 1 stuk door geslapen en zijn fruit pas om half 4 gehad.
normaal slaapt ie s’middags 'n uurtje of anderhalf en nu meer als 3 uur aan 1 stuk weer.
ach hij doet maar, maar de kans dat ie dan vanavond moeilijk doet is groot (kijk er al naar uit)